کد خبر : 143712
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1398 - 12:51
-

ایران در خواب، رقیبان آسیایی به دنبال قهرمانی

ایران در خواب، رقیبان آسیایی به دنبال قهرمانی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  سومین دوره مسابقات فوتسال بانوان جام ملت‌های آسیا بهار سال آینده برگزار خواهد شد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) هنوز زمان دقیق مسابقات و میزبان را مشخص نکرده هرچند برخی از کشورهای آسیای شرق و همین طور کویت درخواست خود را برای میزبانی این بازی‌ها اعلام کرده‌اند. با توجه به

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  سومین دوره مسابقات فوتسال بانوان جام ملت‌های آسیا بهار سال آینده برگزار خواهد شد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) هنوز زمان دقیق مسابقات و میزبان را مشخص نکرده هرچند برخی از کشورهای آسیای شرق و همین طور کویت درخواست خود را برای میزبانی این بازی‌ها اعلام کرده‌اند.

با توجه به فرصت چند‌ماهه‌ای که به این مسابقات باقی مانده، کشورهای آسیایی در تلاش هستند تا بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند به همین دلیل در تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌کنند یا برگزاری چند دیدار دوستانه را در دستور کار قرار داده‌اند.

* ایران در خواب، رقیبان آسیایی به دنبال قهرمانی

از کشورهای آسیایی که از رقیبان جدی تیم ملی ایران برای کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌روند می‌توان به چین و تایلند اشاره کرد که اخیراً در تورنمنتی در چین شرکت داشتند یا ژاپن که در تورنمنتی در اروپا حضور داشت اما در این بین تنها ایران، قهرمان آسیاست که حال و روز خوبی ندارد، نه از آغاز اردوهای تیم ملی خبری هست نه از برگزاری دیدارهای دوستانه این در حالی است که علی رعدی مدیر فنی تیم ملی ایران هم برنامه‌های خود را به فدراسیون داده و هم بارها با لیلا صوفی‌زاده نایب‌رئیس بانوان در این باره صحبت کرده اما فدراسیون فوتبال هنوز هیچ قدمی برای تیم قهرمان برنداشته است.

* رعدی: برنامه‌هایم را به فدراسیون داده‌ام اما کسی زنگ نزد

علی رعدی مدیر فنی تیم ملی فوتسال بانوان در این باره گفت: من ۶ ماه اول را برنامه دادم اما چون فاصله زیاد بود و این اردوها هزینه داشت عملی نشد. برای ۶ ماهه دوم برنامه‌ریزی کردیم که موافقت شد.

رعدی ادامه داد: بارها به فدراسیون گفته‌ام که جا می‌مانیم و برای تداوم قهرمانی باید کار کنیم اما کسی به من زنگ نزده که شروع کنیم.

* انتقاد از عدم حضور کادر تیم ملی در لیگ

لیگ برتر فوتسال بانوان هفته ششم را نیز به پایان رساند اما یکی از انتقاداتی که به فدراسیون فوتبال وارد بود اینکه هیچ کدام از اعضای کادر تیم ملی فوتسال بانوان در لیگ حضور نداشت تا مسابقات را زیر نظر گرفته و بهترین بازیکنان برای حضور در اردو دعوت شوند. این موضوع حتی مورد انتقادات مربیان باشگاهی نیز قرار گرفت.

نیلوفر اردلان سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان سایپا در این باره گفت: سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود، اما یک نفر هم از کادر نیامده تا بازی‌ها را ببیند ما استعدادهای زیادی هم در سایپا هم در تیم‌های دیگر داریم که می‌توانند پشتیبان تیم ملی باشند. اگر ما حرفی می‌زنیم دلسوزی است این اتفاقات در شأن جایگاه ایران نیست. چرا دید ما فقط باید آسیایی باشد و جهانی نباشد.

با توجه به صحبت‌های اردلان در این خصوص، علی رعدی اعلام کرد از فدراسیون فوتبال قبل از شروع لیگ خواسته تا با صدور نامه‌ای اجازه حضور وی در لیگ اعلام شود اما فدراسیون فوتبال هنوز اقدامی در این خصوص نکرده است.

* هت‌تریک قهرمانی آسیا در خطر، مسئولان در خواب!

تیم ملی فوتسال بانوان ایران ۲ دوره عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد این در حالی است که بازیکنان تیم ملی بارها به شرایط نامساعد و عدم پرداخت پاداش‌ها گلایه کرده‌اند. با توجه به اینکه فوتسال تنها رشته تیمی بانوان است که همیشه در آسیا درخشیده اما بی‌توجهی به این رشته هم باعث کناره‌گیری مربیان و هم بی‌انگیزگی بازیکنان شده که نمونه بارز آن رفتن شهرزاد مظفر از تیم ملی ایران و قبول هدایت تیم ملی فوتسال کویت است.

شهرزاد مظفر که با فدراسیون فوتبال کویت به توافق رسیده مدت‌هاست اردوهای این کشور را آغاز کرده و حتی کمپی هم در کرواسی برگزار کرد و بعد از آن تیم کویت در تورنمنتی به میزبانی چین شرکت داشت اما معلوم نیست چرا فدراسیون فوتبال ایران به درخواست کادر فنی هیچ توجهی نکرده و برنامه‌ای هم برای تیم ملی فوتسال بانوان ندارد شاید هم بانوان هیچ جایگاهی در فدراسیون فوتبال ندارند.

به نظر می‌رسد فوتسال بانوان که ۲ عنوان قهرمانی را در کارنامه دارد در این برهه زمانی اولویت فدراسیون فوتبال نیست حالا با این شرایط و با فعالیت‌هایی که رقیبان ایرانی دارند آیا می‌توان به هت‌تریک قهرمانی در آسیا فکر کرد؟

در روزهایی که عده ای با هشتگ حمایت از حضور بانوان در استادیوم به دنبال بهره برداری های سیاسی هستند آیا کسی هست برای تیم ملی فوتسال بانوان که بارها افتخار آفرینی کرده اند هشتگ حمایتی بگذارد؟ آیا همه هشتگها قرار است فقط برای حمایت از حضور بانوان در استادیوم باشد اما حمایت از تیمی که برای فدراسیون فوتبال ستاره آورده است و غرور آفرین بوده ارزشی ندارد؟ فدراسیون فوتبال روزهای شلوغی دارد. دغدغه بازی ایران با کامبوج با حضور هواداران خانم، برگزاری هر چه بهتر لیگ برتر، رسیدگی به شرایط مالی همه و همه قابل قبول است اما همه اینها دلیل می شود نسبت به یکی از تیم های قهرمان خودش بی اعتنا باشد؟ 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.