کد خبر : 143715
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1398 - 12:54
-

مظفر :ایران باید خودش را با تیم‌های مطرح مقایسه کند / هر کمکی لازم باشد به ایران می‌کنم

مظفر :ایران باید خودش را با تیم‌های مطرح مقایسه کند / هر کمکی لازم باشد به ایران می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، شهرزاد مظفر درباره تمرینات تیم ملی این کشور برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که سال آینده برگزار می‌شود، اظهار داشت: تقریباً سه ماه است که تیم ملی کویت به صورت منظم هفته‌ای ۳ جلسه تمرین دارد. از این هفته تمرینات ما به ۵ جلسه افزایش یافت که این برنامه

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، شهرزاد مظفر درباره تمرینات تیم ملی این کشور برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که سال آینده برگزار می‌شود، اظهار داشت: تقریباً سه ماه است که تیم ملی کویت به صورت منظم هفته‌ای ۳ جلسه تمرین دارد. از این هفته تمرینات ما به ۵ جلسه افزایش یافت که این برنامه تا شروع لیگ ادامه دارد اما بعد از آغاز لیگ تمرینات به دو جلسه کاهش پیدا می‌کند.

وی درباره حضور تیم ملی کویت در تورنمنت چین، خاطرنشان کرد: ما نیاز داشتیم تیم را محک بزنیم به همین دلیل ماه آوریل دو بازی دوستانه با بحرین و ترکمنستان داشتیم. این دیدارها را فقط با ۱۰ جلسه تمرین برگزار کردیم تا موتور تیم ملی روشن شود. توانستیم تمرینات را منظم کنیم حالا تیم شکل خاص خود را گرفته و پیکره اصلی تیم ملی فوتسال کویت با حضور ۱۸ بازیکن مشخص است.

مظفر ادامه داد: قبل از تورنمنت چین سه هفته در کمپ کرواسی بودیم که سه بازی با باشگاه‌های کرواسی و یک بازی با قهرمان لیگ اسلوونی برگزار کردیم که نتیجه کار دو برد و دو باخت بود. این کمپ به ما کمک زیادی کرد که بعد از آن به چین رفتیم.دعوت‌نامه از قبل به ما رسیده بود تیم‌های مطرح آسیا از جمله چین و تایلند حضور داشتند، تورنمنت بسیار سختی بود.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان کویت با بیان اینکه برای حضور در تورنمنت چین بامسؤولان کویت مشورت کردم خاطرنشان کرد: به من گفتند هر تصمیمی بگیرید مشکلی نیست من هم گفتم حتی اگر قرار است با گل‌های زیاد نتیجه را واگذار کنیم حضورمان در این تورنمنت بهتر است هر چه رویارویی با تیم‌های مطرح آسیا را عقب بیندازیم آمادگی خودمان کمتر است. گفتم برویم و ببینیم کجای آسیا هستیم و چقدر با تیم‌ها فاصله داریم چون ممکن است دیگر این شرایط پیش نیاید. خوشحالم که این تصمیم را گرفتم، بازیکنان ما بی‌تجربه هستند و هیچ تورنمنتی ندیده‌اند. به همین دلیل می‌توانستند این شرایط را ببینند و تجربه کسب کنند.

وی افزود: درست نبود تیم ما در اصلی‌ترین مسابقه با قدرت‌های آسیا روبه‌رو شود، آنها باید تصویری از این تیم‌های مطرح در ذهنشان وجود داشته باشد. الان شناخت دارند از اینکه فوتسال در بالاترین سطح چطور است. یک مسابقه اندازه صد جلسه تمرینی ارزش دارد.در این مقطع برای ما نتیجه اهمیتی ندارد و نباید به گل زدن و گل خوردن فکر کنیم.اولویت کسب تجربه و حرکت رو به جلو است حتی برای مسابقات قهرمانی آسیا هدف‌گذاری ما کسب نتیجه نیست. فقط ۵ ماه است که تیم تشکیل شده است چند سال اول نباید انتظار نتیجه داشت.

مظفر درباره اینکه تیم ملی ایران هنوز اردوهای خود را آغاز نکرده خاطرنشان کرد: ایران باید خودش را با تیم‌های مطرحی مثل ژاپن، چین و تایلند مقایسه کند اینکه ما برنامه‌ها را با سرعت پیش می‌بریم چون عقب هستیم اما تیمی مثل ایران تورنمنت دیده است و بازیکنان باتجربه‌ای دارد. ایران منبع بیکران بازیکن است و با حضور مربیان خوب نیاز ندارد به اندازه کویت کار کند اما فرصتی به مسابقات قهرمانی آسیا نمانده و چین و تایلند به شدت کار می‌کنند حتی ژاپن هم قرار بود در تورنمنت چین شرکت کند که بعد به تورنمنت دیگری به اروپا رفت. تایلند و چین پیشرفت قابل توجهی دارند به ویژه چین که قابل مقایسه با تیم سال ۲۰۱۸ نیست. من هر کمکی لازم باشد به ایران می‌کنم حتی می‌توانم فیلم بازی‌ها را برای ایران بفرستم. برای کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در مسابقات سال آینده هم موفق باشد.

تیم ملی فوتسال بانوان کویت با هدایت شهرزاد مظفر قرار است هفته آینده دو دیدار دوستانه با لبنان داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.