کد خبر : 144005
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 - 13:20
-

شمس:کیفیت لیگ فوتسال ایران فاجعه است/ باید بررسی شود که چرا در نیمه نخست دروازه ایران باز می‌شود؟

شمس:کیفیت لیگ فوتسال ایران فاجعه است/ باید بررسی شود که چرا در نیمه نخست دروازه ایران باز می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال، گفت: شکست سنگین تیم‌ ایران در دیدار تدارکاتی برابر روسیه، جای نگرانی و ترس ندارد، چراکه رقابت‌های دوستانه برای بر طرف کردن ضعف‌ها و آمادگی بهتر است. تیم ملی فوتسال ایران که در رقابت‌های دوستانه آستاراخان شرکت کرده بود در نخستین دیدار خود برای

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال، گفت: شکست سنگین تیم‌ ایران در دیدار تدارکاتی برابر روسیه، جای نگرانی و ترس ندارد، چراکه رقابت‌های دوستانه برای بر طرف کردن ضعف‌ها و آمادگی بهتر است.

تیم ملی فوتسال ایران که در رقابت‌های دوستانه آستاراخان شرکت کرده بود در نخستین دیدار خود برای قزاقستان با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و برابر جمهوری آذربایجان با نتیجه ۲ بر ۲ به تساوی رسید، اما در آخرین مصاف خود مقابل میزبان با نتیجه پر گل ۹ بر ۳ مغلوب شد که پس از ۱۵ سال نخستین شکست سنگین قهرمان فوتبال آسیا محسوب است.

«حسین شمس» ‌ در این خصوص افزود: نباید از باخت‌ها ترسید و شکست‌ها با هر نتیجه‌ای که رخ دهد جای نگرانی ندارد. بلکه تیم ملی با حضور در چنین رقابت‌هایی باید برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ و جام جهانی ۲۰۲۰ خود را آماده کند.

وی گفت: مصاف با حریفان در آستاراخان و مسابقاتی که قرار است در مشهد و دیدار با تیم‌های اروپایی برگزار شود، می‌تواند برای درس گرفتن تیم ملی و آمادگی آنها موثر شود. زیرا اگر قرار باشد از دیدارهای دوستانه و نتیجه آن بترسیم، هیچوقت در جام ملت‌های آسیا موفق نخواهیم بود. از طرفی به نظرم بهترین نتیجه را سرمربی تیم ملی کسب کرد که در توانست شاگردان خود در دیدار برابر تیم‌های قوی محک بزند.

پیشکسوت فوتسال ایران به عملکرد تیم ملی اشاره کرد و اظهار داشت: باید بررسی شود که چرا در نیمه نخست دروازه تیم ایران باز می‌شود و در نیمه دوم آن را جبران می‌کند. البته اگر تیم ملی در رقابت‌های آستاراخان حاضر نمی‌شد، ضعف‌های آن هم به چشم نمی‌آمد. اما این رقابت‌های دوستانه فرصت بسیار خوبی برای شناخت کادرفنی از بازیکنان در راه موفقیت در جام‌ملت‌های آسیا و جام جهانی ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

شمس با تاکید بر اینکه چنین نتایجی بر روحیه بازیکنان اثر بدی ندارد بلکه از نظر ذهنی و روانی آنها را  آماده می‌کند، گفت: وقتی هدف برای بازیکنان مشخص شده باشد، آنها نیز می‌پذیرند که چه برنامه باید در دیدارهای دوستانه دنبال کنند. به عبارتی نتیجه به هیچ عنوان مهم نیست. بلکه باید به شکل بازی توجه شود، که چرا در نیمه نخست بازی واگذار و در نیمه دوم این نتیجه جبران می‌شود.

کیفیت لیگ فوتسال ایران فاجعه است

وی با اشاره به کیفیت پایین لیگ برتر فوتسال کشور اظهار داشت: به نظرم باید در چگونگی برگزاری لیگ تجدید نظر شود. زیرا این شرایط لیگ به تیم ملی ضربه می‌زند. دلیل این ادعا نیز تیم ملی فوتسال روسیه است که به راحتی از عهده هر ۳ بازی دوستانه خود در رقابت‌های آستاراخان برآمد و در سومین بازی بهترین نتیجه را گرفت. ولی تیم ملی فوتسال ایران در سومین دیدار که برابر روسیه بود، بدترین نتیجه را گرفت که نشان از ضعف آمادگی بدنی آنها دارد.

شمس درباره دلایل این تفاوت بین فوتسال ایران و روسیه افزود: در لیگ روسیه بازیکنان صبح و بعدازظهر تمرین می کنند. ولی در ایران بیشتر تیم‌ها ۳ جلسه در هفته تمرین می‌کنند و بعضی دیگر حتی در هفته یک جلسه تمرین هم ندارند. دلیل آن هم این است که در فوتسال به مانند فوتبال پولی جابه جا نمی‌شود تا بازیکن و باشگاه مایل به فعالیت زیاد در این عرصه نباشد.

وی افزود: وقتی بازیکن فوتسال حرفه‌ای نیست و صبح باید در محل کار حاضر شود و بعدازظهر هم مجبور به تمرین برای تیم باشگاهی است، خوب تمرینات او کیفیت لازم را نخواهد داشت تا لیگ در سطح پایینی برگزار شود.

انصاری فرد از فوتسال برای خود سکو ساخت

شمس درباره صندلی خالی ریاست سازمان لیگ فوتسال افزود: محمد حسن انصاری فرد فوتسال را سکوی پرتاب خود قرار داده بود تا به باشگاه پرسپولیس برود و به خواسته خود هم رسید. در حالی که او برای رسیدن به ریاست سازمان لیگ فوتسال وعده داد در فوتسال حامی مالی جذب می‌کند و پخش تلویزیونی را در این رشته راه اندازی خواهد کرد. در حالی که شبکه استانی سیما بیشتر مسابقات فوتسال را پخش می کند.

وی افزود: حتی او وعده داده بود پخش تلویزیونی شبکه ۳ را نیزخواهد گرفت و تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس را ترغیب به تیم‌داری در لیگ فوتسال خواهد کرد. حالا که انصاری فرد مدیرعامل باشگاه فوتبال پرسپولیس شد، یک تیم از این باشگاه به لیگ فوتسال معرفی کرد؟ در حالی که فدراسیون فوتبال یک سهمیه لیگ یک برای فوتسال واگذار می کند و انصاری فرد می تواند به راحتی  طبق وعده‌ای که داده بود، به فوتسال خدمت کند و یک سهیمه برای لیگ یک خریداری کند. می دانیم این اتفاق رخ نخواهد داد، زیرا گفته‌های او فقط شعار است.

شکایت بازیکنان از باشگاه‌های خود زیاد است

شمس با تاکید بر اینکه شکایت‌های زیادی در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در خصوص قراردادهایی که دراین لیگ بسته می شود، وجود دارد، گفت: بیشتر بازیکنان فوتسال از باشگاه فقط ۲۰ درصد دریافت می‌کنند در حالی که مبلغ کل قرارداد آنها ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بیشتر نیست و در مجموع  ۲ میلیون تومان دریافتی دارند. هیچ‌کدام از کمیته‌های تعیین وضعیت، اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال برای شکایت‌های بازیکنان فوتسال کاری انجام نمی دهند تا این بازیکن به حقش برسد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال افزود: سازمان لیگ فوتسال به این مسائل رسیدگی نمی‌کند و باشگاه‌ها پول مربی و بازیکن را نمی‌دهد تا نتیجه آن نتایج تیم ملی فوتسال شود. حال اگر قرار است روند موفقیت تیم ملی فوتسال حفظ شود، ابتدا باید کیفیت لیگ را بهبود بخشید.

رییس سازمان لیگ را عاشقان و کاربلدان فوتسال انتخاب کنید

شمس گفت: برای جانشینی انصاری فرد باید فردی انتخاب شود که عاشق فوتسال است و این رشته را پایگاهی برای رفتن خود به فوتبال قلمداد نکند. کاری که پیش از این «رضا افتخاری» کرد و از فوتسال راهی مدیریت باشگاه استقلال شد. اگر عملکرد خانواده فوتسال رصد شود، می‌توان فهمید که چه فردی برای این رشته دل می سوزاند و چه فردی به دنبال کسب پست و مقام در فوتبال به واسطه فوتسال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس شنبه , ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

چون امثال تو رو توى لیگ راه نمیدن کیفیت فاجعه هست؟؟!!! اون موقع تو توى مَس و گیتى بودى هم کیفیت این دو تا تیم رو دیدیم الان به مراتب کیفیت لیگ از زمان تو بهتر شده امثال تو فقط حرف مى زنید هیچ خاصیتى براى فوتسال ندارید