کد خبر : 144091
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مهر 1398 - 13:17
-

احتمال تقویت کادر فنی تیم ملی ایران/ ۶ گزینه برای تیم جوانان

احتمال تقویت کادر فنی تیم ملی ایران/ ۶ گزینه برای تیم جوانان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران در حالی در تورنمنت آستاراخان روسیه نایب قهرمان شد که داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال هم در این تورنمنت کنار ملی پوشان حضور داشت. پرهیزکار ضمن ارائه ارزیابی‌اش از شرایط تیم ملی در روسیه، برنامه های مدنظر این کمیته، زمان معرفی سرمربی تیم ملی بانوان و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران در حالی در تورنمنت آستاراخان روسیه نایب قهرمان شد که داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال هم در این تورنمنت کنار ملی پوشان حضور داشت. پرهیزکار ضمن ارائه ارزیابی‌اش از شرایط تیم ملی در روسیه، برنامه های مدنظر این کمیته، زمان معرفی سرمربی تیم ملی بانوان و انتخاب کادر فنی تیم فوتسال جوانان را اعلام کرد.

  • فکر می کنید تورنمنت روسیه تا چه حد به تیم ملی فوتسال کشورمان کمک می کند؟
  • تورنمنت کاسپین هر سال بین چهار کشور ایران، روسیه، آذربایجان و قزاقستان برگزار می شود و سطح فنی خوبی دارد. این تورنمنت واقعا برای شناخت نقاط ضعف و قوت تیم ملی مفید است. متاسفانه در بازی آخر باوجود تلاش بازیکنان نتیجه خوبی حاصل نشد.

* علت ناکامی ایران مقابل روسیه چه بود؟

– این یک مقدار به ناهماهنگی بازیکنان مربوط می شود. ملی پوشان مدتی کنار هم حضور نداشتند و برای همین هماهنگی کامل وجود نداشت.

* گویا لژیونر شدن بازیکنان فوتسال ایران بیشتر به ضرر تیم ملی است تا به نفع این تیم.

– بله از این نظر تیم ملی ضربه می خورد چون ملی پوشان فقط در «فیفادی» است که می توانند در اردوها حاضر شوند.

* آیا در شرایط میزبانی روسیه مشکلی وجود داشت؟

– روسیه سال گذشته جام جهانی فوتبال را برگزار کرد و با آن تجربه، تورنمنت چهار جانبه را به خوبی میزبانی کرد. تماشاگران روسی هم استقبال خوبی از تورنمنت داشتند. در کل شرایط میزبانی خوب بود اما شاید یک مقدار سرمای هوا بازیکنان را اذیت می کرد.

* میزبان سال آینده تورنمنت کاسپین مشخص شده است؟

– آذربایجان در جریان این مسابقات پیشنهاد کرد که سال آینده میزبان تورنمنت شود و قرار شد در این ارتباط تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد.

* برگزاری تورنمنت کاسپین در رده سنی زیر ۲۰ سال تصویب شد؟

– در جلسه ای که با مسئولان فوتسال سه کشور دیگر داشتیم پیشنهاد کردم این تورنمنت در رده سنی زیر ۲۰ سال هم برگزار شود چون می تواند خیلی مفید باشد. مقرر شد این بحث را با فدراسیون فوتبال کشورهایشان در میان بگذارند و به یک جمع بندی نهایی برسیم.

* بحث بازی های دوستانه تیم ملی فوتسال قبل از حضور در جام ملت های آسیا به کجا رسید؟

– با ایتالیا، فرانسه و بلژیک در حال مذاکره هستیم. ایتالیا تقریبا پاسخ منفی داده و اعلام کرده است که نمی تواند با ایران بازی کند. احتمال می دهیم ایتالیا به خاطر حضور در مسابقات اروپا نمی تواند با ایران بازی کند.

* آیا صحت دارد مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال پیگیر بازی فوتسال ایران و بلژیک است؟

– آقای ویلموتس چند ماه پیش سر تمرین تیم ملی فوتسال حاضر شد و بی مقدمه علاقه مندی اش را به فوتسال عنوان کرد. ما هم از وی خواهش کردیم از فدراسیون بلژیک بخواهد تا زمینه بازی فوتسال دو تیم را فراهم کند.

* یعنی هنوز بازی با بلژیک هم نهایی نشده است؟

– تاریخی که بلژیک به ما اعلام کرده با تاریخ مدنظر ما همخوانی ندارد. بلژیک می خواهد برای آذرماه با ایران بازی کند ولی ما نظرمان بازی در بهمن و قبل از جام ملت های آسیا است. فرانسه هم همینطور. به هر حال این تیم ها در بازی های اروپا هستند و تا آن مسابقات برگزار نشود، نمی توان جواب قطعی گرفت.

* یکی از ابهامات فعلی فوتسال تعیین وضعیت کادر فنی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال است. چرا کمیته فوتسال سرمربی جدید این تیم را انتخاب نمی کند؟

– ما از آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال خواستیم جلسه کمیته فنی فوتسال را برگزار کنیم چرا که آقای انصاریفرد از ریاست این کمیته کناره گیری کرد و به پرسپولیس رفت. قرار است این هفته یا هفته آینده جلسه کمیته فنی با حضور سرپرست دبیر کلی فدراسیون برگزار شود. سه بحث مهم و اصلی را در این جلسه دنبال خواهیم کرد. اول سرمربی تیم ملی بانوان که قطعا در این جلسه معرفی می شود. دوم بحث و بررسی انتخاب سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال است. بحث سوم هم تشکیل تیم فوتسال زیر ۱۹ یا زیر ۲۰ سال دختران و انتخاب کادر فنی این تیم است که بتوانیم یک پشتوانه سازی خوبی در این بخش داشته باشیم.

* آیا محمدرضا حیدریان و علی صانعی گزینه های هدایت تیم فوتسال زیر ۲۰ سال پسران هستند؟

– ما ۶ نفر را برای سرمربیگری مدنظر داریم که آقایان حیدریان و صانعی هم در بین گزینه ها هستند.

* یکی از دغدغه های سرمربی تیم ملی فوتسال بعد از جام جهانی حضور دستیاران جدید در این تیم و به نوعی تقویت کادر فنی و تقسیم بیشتر وظایف بوده است. باتوجه به نزدیک شدن به جام ملت های آسیا، آیا امکان موافقت با درخواست سرمربی تیم ملی وجود دارد؟

– بله. من صحبت هایی با آقای ناظم الشریعه داشته ام. سیزدهم مهرماه  که اردوی تیم ملی فوتسال تشکیل می شود یک نشست دیگر داریم و جمع‌بندی صورت می گیرد. شرایط در فوتسال سخت شده و تمام تیم ها به هم نزدیک شده اند. همین تیم های آسیایی خیلی به ما نزدیک شده اند. همین تیم قزاقستان هم توانست در تورنمنت کاسپین مقابل روسیه مساوی کند. پیشرفت در فوتسال نیازمند کار بیشتر است.

* میزبانی در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا در ارومیه به چه شکل پیش می رود؟

– از فردا جلسات مربوط به این میزبانی برگزار می شود. ما میزبان هفت کشور آسیایی خواهیم بود. امیدوارم همانند تبریز که به اذعان همه شرایط خوبی را فراهم کردیم اینبار هم میزبان قابلی باشیم.

* به عنوان سئوال پایانی؛ سازمان لیگ بعد از جدایی محمدحسن انصاریفرد رئیس ندارد که چندان شایسته هم نیست. آیا امکان دارد شما به صورت همزمان در کمیته فوتسال، رئیس سازمان لیگ هم بشوید؟

– باید مسئول سازمان لیگ مشخص شود اما در حال حاضر نگرانی وجود ندارد چرا که آقای جابری به عنوان سرپرست کارها را پیش می برد. من هم کارمند و تابع فدراسیون فوتبال هستم. اگر صلاح بدانند در سازمان لیگ هم کار کنم، مشکلی ندارم.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.