کد خبر : 145344
تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 - 9:51
دسته‌بندی نشده
-

فوتسال قهرمانی آسیا 2020

۱۴ تیم جواز عشق آباد را دریافت کردند / دو تیم شرقی منتظر مجوز

۱۴ تیم جواز عشق آباد را دریافت کردند / دو تیم شرقی منتظر مجوز
تاکنون حضور ۱۴ تیم در جام ملت های فوتسال آسیا قطعی شده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، تاکنون حضور ۱۴ تیم در جام ملت های فوتسال آسیا قطعی شده است.

مرحله مقدماتی فوتسال جام ملت های آسیا ۲۰۲۰ هنوز به پایان نرسیده است اما چهره ۱۴ تیم حاضر در این رقابت ها مشخص شده و فقط انتخاب دو تیم باقی مانده است.

غرب آسیا؛ صعود پنج تیم و ناکامی بزرگ عراق
در این منطقه تیم های کویت، لبنان، عربستان و بحرین به صورت مستقیم به جام ملت ها راه یافتند. عمان هم بعد از غلبه بر امارات در پلی آف پنجمین و آخرین تیم غرب آسیا بود که به جام ملت ها راه یافت. از این منطقه علاوه بر امارات، می توان از عراق به عنوان بزرگترین تیم ناکام نام برد.

جنوب و مرکز آسیا – صعود بی دردسر ایران و حذف افغانستان
شرایط بازی های این منطقه تا حدودی عجیب بود. ترکمنستان، میزبان مرحله نهایی جام ملت ها در مرحله مقدماتی شرکت داده شد و با این اقدام AFC، صعود ایران و قرقیزستان هم گروه های ترکمنستان حتی پیش از شروع مرحله مقدماتی قطعی شد! در گروه A این منطقه هم ازبکستان و تاجیکستان راهی جام ملت ها شدند. افغانستان که یکی از امیدهای صعود به جام ملت ها محسوب می شد در رقابت با ازبکستان و تاجیکستان نتوانست به این هدف خود برسد و حذف شد.

شرق آسیا – صعود چین و ژاپن؛ کره جنوبی در پلی آف
در منطقه شرق آسیا هفت تیم حضور داشتند که در یک گروه چهار تیمی و یک گروه سه تیمی با هم رقابت کردند. از گروه A تیم چین به صورت مستقیم راهی جام ملت ها شد و از گروه B  تیم ژاپن، مغولستان و کره جنوبی تیم های دوم این گروه ها هم امروز با هم در دیدار پلی آف روبرو می شوند و یکی از این دو تیم هم راهی جام ملت ها خواهد شد.

آ.سه.آن – صعود تایلند و اندونزی؛ در انتظار معرفی تیم سوم
فرمول صعود به جام ملت های آسیا در منطقه آ.سه.آن با دیگر مناطق قاره آسیا فرق داشت. در این منطقه هشت تیم حضور داشتند که در دو گروه چهار تیمی رقابت کردند. دو تیم اول هر گروه به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و به صورت ضربدری (تیم اول گروه A با تیم دوم گروه B و بالعکس) دیدار کردند.

از گروه A تایلند و میانمار و از گروه B اندونزی و ویتنام راهی نیمه نهایی شدند. در نیمه نهایی تایلند ۲ بر صفر ویتنام را شکست داد و اندونزی هم ۴ بر ۳ مقابل میانمار به پیروزی رسید. به این ترتیب تایلند و اندونزی راهی فینال شدند و صعودشان به جام ملت ها قطعی شد. میانمار و ویتنام دیدار رده بندی را برگزار می کنند و تیم سوم هم راهی جام ملت ها می شود. این مسابقات فردا برگزار می شود.

زمان جام ملت های آسیا
جام ملت های فوتسال آسیا از ۵ تا ۲۰ اسفند به میزبانی ترکمنستان با حضور ۱۶ تیم (چهار گروه چهار تیمی) برگزار می شود. همانطور که گفته شد ترکمنستان باوجود اینکه میزبان بود، در مرحله مقدماتی هم شرکت داده شد تا تعداد تیم های منطقه مرکز و جنوب آسیا به حد استاندارد برسد.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.