کد خبر : 146996
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آذر 1398 - 13:46
دسته‌بندی نشده
-

یک تورنمنت، چند ناهماهنگی و هزار دردسر

یک تورنمنت، چند ناهماهنگی و هزار دردسر
تورنمنت بین المللی فوتسال مشهد در حالی که قرار است به آماده سازی تیم ملی فوتسال قبل از جام ملت های آسیا کمک کند، بیشتر به عرصه ای تبدیل شده است که در حال گرفتن انرژی از این تیم است!.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال ایران اسفند امسال در جام ملت های آسیا در ترکمنستان به میدان می رود تا از عناوین قهرمانی خود در این قاره دفاع کند. کادر فنی تیم ملی از مدت ها پیش برنامه های آماده سازی این تیم را در اختیار کمیته فوتسال گذاشته بود تا این تیم با آمادگی کامل راهی جام ملت ها شود.

هماهنگی با حریفان همیشگی از شرق اروپا
یکی از برنامه های آماده سازی، تدارک یک تورنمنت با حضور چند تیم اروپایی بود. از آنجا که فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند با این درخواست به شرط حضور تیم های اروپایی در ایران -و نه سفر تیم ملی به کشورهای اروپایی- موافقت شد.  مذاکرات کمیته فوتسال با همان حریفان همیشگی از شرق اروپا یعنی اسلواکی، بلاروس و اوکراین که در سال های گذشته چندین بار با آنها روبرو شده بودیم، صورت گرفت. اصولا گرفتن رضایت از این کشورها برای بازی های فوتسال کار سختی نیست و کمیته فوتسال هم بدون دردسر توانست زمینه حضور آنها را در تورنمنت ایران فراهم کند. با هماهنگی های صورت گرفته مقرر شد مشهد میزبان این تورنمنت باشد.

انصراف اوکراین، جایگزینی کویت
از موافقت سه کشور اروپایی هنوز چیزی نگذشته بود که مسابقات قهرمانی فوتسال اروپا قرعه کشی شد. طبق ادعای مسئولان کمیته فوتسال، اوکراینی ها به بهانه احتمال رویارویی با اسلواکی در مراحل بعدی این رقابت ها اعلام کردند که نمی توانند به مشهد بیایند و با این تیم قبل از بازی های اروپایی دیدار داشته باشند. با انصراف اوکراین و با توجه به کم بودن زمان، مذاکره با کویت در دستور کار قرار گرفت و کویتی ها برای حضور در این تورنمنت اعلام آمادگی کردند.

کویت جا زد؛ مذاکرات شمس بی نتیجه ماند
سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال بارها تاکید کرده بود در سال منتهی به جام ملت های آسیا علاقه ای به بازی تدارکاتی با تیم های آسیایی ندارد و می خواهد تیمش را مقابل تیم های اروپایی محک بزند. با این حال وی راضی شد کویت که چند سال به خاطر تعلیق فوتبالش از فوتسال آسیا دور بود جایگزین شود. کادر فنی تیم ملی حتی برای تقابل با این تیم برنامه ریزی داشتند اما به یکباره و با اعلام وزارت امور خارجه کویت، سفر تیم فوتسال این کشور به ایران لغو شد. انصراف کویت یعنی کاهش یک تیم از تورنمنت چهارجانبه و کاهش کیفیت مسابقات. بنابراین کمیته فوتسال از طریق حسین شمس عضو کمیته فنی فوتسال و مدرس بین المللی این رشته که ارتباطات خوبی با کویتی ها دارد، سعی در برگرداندن رای این کشور داشت که این تلاش هم ثمری نداشت.

برنامه ریزی برای حضور افغانستان و عصبانیت سرمربی تیم ملی
یکی از برنامه های کمیته فوتسال بعد از انصراف کویت، مذاکره با افغانستان برای حضور این تیم در تورنمنت مشهد بود. ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال از شنیدن این موضوع عصبانی شده و مخالفتش را همان ابتدا با حضور افغانستان در تورنمنت بین المللی عنوان کرد. ناظم الشریعه در مصاحبه هایش تاکید کرده که کیفیت تیم های حاضر در مشهد برایش مهمتر از کمیت است و به هیچ عنوان راضی به حضور کشور همسایه در این رقابت ها نیست.

مصدومیت دو ملی پوش و بازهم دغدغه برای کادر فنی
در این بین خبر می رسد دو ملی پوش فوتسال ایران از لیست ۱۶ نفره هم دچار مصدومیت هستند و دست کادر فنی تیم ملی را برای بازی در این تورنمنت بسته تر می کنند. این دو ملی پوش احتمالا به مشهد خواهند رفت تا در کنار تیم ملی باشند و احتمالا بازیکن دیگری جایگزین آنها نخواهد شد.

منبع:مدال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.