کد خبر : 148421
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 - 9:15
-

علی آقا خطر را رفع می کند ؟ / صانعی با شرط و تضمین می آید!

علی آقا خطر را رفع می کند ؟ / صانعی با شرط و تضمین می آید!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در صورتی که کادر فنی تیم ملی فوتسال با درخواست علی صانعی موافقت کند، وی مجددا پیش از جام ملت‌های آسیا به عنوان مدیر فنی به این تیم اضافه خواهد شد. علی صانعی مهرماه سال  ۱۳۹۷ بود که بعد از بالاگرفتن انتقادات از نتایج تیم فوتسال جوانان ایران در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در صورتی که کادر فنی تیم ملی فوتسال با درخواست علی صانعی موافقت کند، وی مجددا پیش از جام ملت‌های آسیا به عنوان مدیر فنی به این تیم اضافه خواهد شد.

علی صانعی مهرماه سال  ۱۳۹۷ بود که بعد از بالاگرفتن انتقادات از نتایج تیم فوتسال جوانان ایران در مسابقات المپیک جوانان آرژانتین، از سرمربیگری این تیم استعفا و اعلام کرد از دیگر پست هایش در فوتسال (مدیر فنی تیم ملی زنان و مردان) هم کناره گیری می کند اما فدراسیون و کمیته فوتسال با این مربی برای بازگشت به تیم ملی رایزنی کرده است.

دلیل جدایی صانعی از فوتسال بعد از المپیک جوانان
دلخوری صانعی، از مجموعه فشارهای عمدتا هدفمندی بود که علاوه بر نتایج تیم جوانان در المپیک، فعالیت همزمانش در تیم ملی مردان و زنان را هم نشانه گرفته بود. این مربی باتجربه باوجود درخواست کادر فنی تیم ملی مردان، حدود یک سال از تمام تیم های ملی فاصله گرفت تا به گفته خودش  استراحت کند.

صانعی همان زمان گفته بود: « نمی دانم چرا بعضی از دوستان هیجان دارند و می گویند صانعی در این تیم و آن تیم بوده است. هرجا رفتم با خواهش و التماس بوده است. برای تیم بانوان آنقدر زنگ زدند و تماس گرفتند و التماس کردند که رفتم وگرنه تمایل نداشتم با این تیم کار کنم. در مورد جوانان هم همینطور بود. برای بزرگسالان هم خواهش کردند که رفتم. بنده نیاز به استراحت دارم. ۴ سال بدون وقفه کار کردم و بدون اینکه بخواهم درگیر تمام رده ها بوده ام.»

زنگ خطر برای تیم ملی فوتسال به صدا درآمد
تیم ملی فوتسال ایران بعد از جام ملت های ۲۰۱۷ چین تایپه، تورنمنت مهم و رسمی خاصی نداشته است و بیشتر اردوهای این تیم به محک زدن بازیکنان جوان اختصاص داشت، اما تورنمنت روسیه و نتیجه چند بازی تدارکاتی زنگ خطر را برای این تیم به صدا درآورد تا جایی که عملکرد نگران کننده تیم ملی در تورنمنت مشهد و نتایج بازی با اسلواکی و بلاروس ادامه یافت. هرچند صانعی نقش مدیرفنی را در تیم ملی بر عهده داشت ولی نقش پررنگ وی در کنار دیگر اعضای کادر فنی در موفقیت های تیم ملی بر هیچ یک از اهالی فوتسال پوشیده نبود بخصوص در مواردی که ملی پوشان نیاز به تذکر و تلنگر جدی در مباحث روحی و روانی و موضوع همدلی داشتند. به همین خاطر سرمربی تیم ملی و دیگر دستیارانش در آستانه جام ملت های آسیا خواهان بازگشت مجدد صانعی شدند.

جلسه محرمانه با صانعی در مشهد
تورنمنت مشهد (دیدار با بلاروس و اسلواکی) بهترین فرصت بود تا رایزنی مجدد با علی صانعی صورت بگیرد و این مربی به بهانه تماشای یکی از مسابقات به شهر مشهد دعوت شد. صانعی در واقع بعد از تماس کریمیان سرپرست تیم ملی به مشهد رفت و بعد از پایان یکی از بازی های ایران، جلسه ای محرمانه با حضور محمدرضا ساکت مدیر تیم های ملی، داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال، سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی و دیگر مربیان این تیم برگزار کرد.

شرط صانعی برای بازگشت
یک مقام مسئول در کمیته فوتسال درباره این جلسه گفت: صانعی یک شرط اصلی برای بازگشت به تیم ملی داشت و آن هم «درخواست کتبی» سرمربی تیم ملی برای به مدیرفنی او و کمیته فوتسال و حمایت از این مربی بوده است. علت این شرط صانعی برخوردی بود که سال گذشته با وی صورت گرفت و از این مربی به عنوان «ابوالمشاغل» یاد شد.

حسین شمس قهر کرد؟
حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران در مرحله مقدماتی فوتسال جام ملت های آسیا، تیم ملی را در شهر ارومیه همراهی کرد. اتفاقی که گمانه زنی ها را نسبت به مدیریت فنی وی در تیم ملی فوتسال افزایش داد. او حتی در تورنمنت مشهد هم حضور داشت و شایعات نسبت به پست جدیدش در تیم ملی پررنگتر مطرح می شد اما وی به یکباره و در میانه تورنمنت، مشهد را ترک کرد و به تهران بازگشت. هرچند شمس مدتی پیش علت بازگشتش را برگزاری کلاس آموزشی عنوان کرده بود اما شاید بتوان از برگزاری این جلسه و ناراحتی شمس نسبت به تصمیماتی که در تیم ملی گرفته شده و احتمال بازگشت صانعی، به عنوان دلیل جدایی اش از تیم ملی نام برد.

شرط صانعی پذیرفته می شود؟
هنوز مشخص نیست که آیا کمیته فوتسال با شرط علی صانعی برای بازگشت موافقت کرده است یا خیر. علاوه بر دغدغه های فنی که سرمربی تیم ملی ایران باید تا شروع جام ملت ها آنها را رفع کند، مشکلاتی در روابط بین بازیکنان تیم ملی فوتسال در سال های اخیر وجود داشته است که انتظار می رود این مشکلات هم با تلنگرهای اعضای کادر فنی برطرف شود.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.