کد خبر : 149150
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1398 - 11:02
-

شریف ، مشهد را به قهرمانی لیگ می رساند؟

شریف ، مشهد را به قهرمانی لیگ می رساند؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ستاره سالهای نه چندان دور تیم ملی فوتسال بانوان در آستانه کسب یک افتخار بزرگ در زادگاه خود است. قطار لیگ پانزدهم فوتسال بانوان دیروز از ایستگاه هجدهم خود هم عبور کرد و حالا کم کم از ایستگاه نیم فصل به سوی روزهای پایانی مرحله گروهی نزدیک می‌شود؛ لیگی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ستاره سالهای نه چندان دور تیم ملی فوتسال بانوان در آستانه کسب یک افتخار بزرگ در زادگاه خود است.

قطار لیگ پانزدهم فوتسال بانوان دیروز از ایستگاه هجدهم خود هم عبور کرد و حالا کم کم از ایستگاه نیم فصل به سوی روزهای پایانی مرحله گروهی نزدیک می‌شود؛ لیگی که به گواه آمار و البته همه ستارگان‌اش، در تاریخ فوتسال بانوان نظیر به لحاظ فنی نداشته است و حسابی کوران رقابت میان پنج مدعی برای رزرو چهار بلیط مرحله پلی‌آف جذاب و دیدنی دنبال می‌شود.

رقابت آن‌قدر داغ میان مدعیان دنبال می‌شود که صدرنشین لیگ، هر چند هفته یک‌بار دستخوش تغییر شود؛ در حالی‌که در پایان نیم فصل، عنوان قهرمانی به خودروسازان پایتخت رسید اما به یک‌باره، در ترافیک مدعیان صدرنشینی، دو شکست در دو تقابل شش امتیازی شاگردان فاطمه شریف و مشهدی‌های لیگ را به صدر جدول رساند.

در تاریخ چهارده ساله فوتسال بانوان از شرق کشور دو اتفاق ویژه هنوز محقق نشده است؛ یک قهرمانی تیمی از خطه خراسان و دیگری به میدان نرفتن باتجربه ترین فوتسالیست بانوی لیگ. با شروع لیگ پانزدهم اما فاطمه شریف، ستاره سابق تیم ملی فوتسال بانوان که لیگ چهاردهم را با عنوان کاپیتان – کمک مربی در نامی نو اصفهان با قهرمانی به پایان برده بود، کفش‌هایش را هر چند به قول خود موقتی به میخ آویخت و حالا دیگر فقط از کنار زمین به هدایت هم‌بازیان سابق خود هدایت می‌کند.

تجربه‌ای که برای نخستین بار در شهرش، دو سال قبل با سیاه جامگان به دست آورد و توانست در لیگی که ملی‌پوشان در سه تیم مدعی تنها حضور داشتند، با ترکیبی جوان و غالبا بومی عنوان چهارمی لیگ را به دست آورد و به زعم بسیاری، شگفتی بزرگی بیافریند.

امسال اما ماجرای فاطمه شریف و بازگشت دوباره‌اش به خانه تفاوت‌های دیگری هم دارد؛ حمایت های خوب مدیریت شهری مشهد از ورزش بانوان و اختصاص بودجه‌ای چشمگیر، باعث آن شده است تا چند ستاره درخشان ملی‌پوش فوتسال بانوان ایران بار سفر به سوی مشهد ببندند.

از حضور نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی تا سارا شیربیگی خانم گل فوتسال آسیا که تا به اینجای لیگ با اختلاف نسبت به رقبای خود هم توانسته گلزنی کند و هم برای هم‌بازیان خود گل بسازد تا ارزشمندترین ستاره لیگ پانزدهم لقب گیرد؛ زهرا لطف آبادی سنگربان تیم ملی هم از رفسنجان به مشهد آمده تا قفس توری مشهدی‌ها را امن نگه دارد.

نداشتن دغدغه مشکلات مالی، ترکیب حضور چند ستاره به نام فوتسال ایران در کنار چند مهره بومی و البته کلیدی و تمرکز شریف به روی سرمربی‌گری و دوری از به میدان رفتن در مستطیل جادویی همگی دست به دست هم داده‌اند تا فاطمه شریف جوان و ۳۳ ساله، پس از سالهای متمادی دور از خانه به کسب جام نزدیک‌تر از همیشه باشد.

البته سه چالش بزرگ پیش روی سرمربی پرافتخار و باتجربه مشهدی‌ها هست؛ اولین آن دو تقابل شش امتیازی برابر نامی نو اصفهان و ملی حفاری اهواز در خانه رقبا که می‌تواند حسابی پتانسیل فنی صدرنشین لیگ را به چالش بکشد.

فرسایشی بودن مسابقات لیگ به دلیل برگزاری بدون تعطیلی آن و بعضاً سفرهای پی در پی پیش‌روی، که می‌تواند مصدومیت‌های غیرمنتظره‌ای را رقم بزند دومین چالش مهم برای مشهدی‌هاست و مهم‌ترین چالش پیش‌روی، آن است که دیگر به مانند پیش از لیگ چهاردهم، به صدرنشین لیگ جام قهرمانی نمی‌دهند!

به روایت ساده‌تر، صدرنشینی در لیگ شاید در معنای کلامی عنوان “قهرمانی مرحله گروهی” را داشته باشد اما تنها در عمل، به معنای رزرو سهمیه مرحله پلی‌آف است؛ جایی که در صورت کسب آن، سه تیم از جمع ملی حفاری اهواز، مس رفسنجان، سایپا تهران و نامی نو اصفهان برحسب شانس و به صورت ضربدری در مرحله نیمه نهایی، انتظار شاگردان فاطمه شریف را می‌کشند.

باید این را هم گفت که شریف به تازگی مسئولیت تازه‌ای را هم به دوش گرفته است و در کنار شهناز یاری به مانند تیم ملی جوانان، این‌بار مسئولیت خطیر همیاری در راه آماده سازی تیم ملی برای جام ملتهای آسیا ۲۰۲۰ کویت را برعهده دارد؛ مسابقاتی که تیرماه ۹۹ در کویت برگزار می‌شود و بدون تردید تجربه‌ای نو، در کارنامه پرافتخار و قابل اتکای ستاره فوتسال خراسان خواهد بود.

با همه این احوالات و تفاسیر، باید تا اواخر سال جاری منتظر ماند و دید سرانجام رویای دیرینه فاطمه شریف برای رسیدن به جام قهرمانی در خانه‌اش (مشهد)، پس از پانزده سال رنگ واقعیت به خود می‌گیرد یا همچنان شرق کشور از رسیدن به جام قهرمانی لیگ فوتسال بانوان محروم خواهد بود؟

منبعکورزش۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.