کد خبر : 149348
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398 - 17:46
-

موقعیت پیچیده جانشینی تاج!

موقعیت پیچیده جانشینی تاج!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، با استعفای ناگهانی مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال، این فدراسیون در موقعیت پیچیده ای قرار گرفته و مشخص نیست چه کسی به طور موقت جانشین تاج خواهد شد. طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال در صورتی که رئیس فدراسیون استعفا دهد، یکی از نایب رئیس های فدراسیون به عنوان «سرپرست

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، با استعفای ناگهانی مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال، این فدراسیون در موقعیت پیچیده ای قرار گرفته و مشخص نیست چه کسی به طور موقت جانشین تاج خواهد شد.

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال در صورتی که رئیس فدراسیون استعفا دهد، یکی از نایب رئیس های فدراسیون به عنوان «سرپرست ریاست فدراسیون» منصوب می شود و تا زمان تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات، به کار ادامه خواهد داد.

اما در فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان که به عنوان نایب رئیس اول منصوب شده بود، به دلیل بازنشستگی استعفا کرده و محمود اسلامیان در حال حاضر «سرپرست نایب رئیسی فدراسیون فوتبال» است و مشخص نیست آیا با عنوان سرپرستی می تواند جانشین تاج شود یا نه؟ حیدر بهاروند نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال هم با مانعی به نام بازنشستگی روبرو است و در این مورد خاص هم وضعیت مبهم است که آیا بهاروند می تواند به طور موقت سرپرست فدراسیون شود یا اینکه قانون به او اجازه نخواهد داد.

در این خصوص گفته می شود شاید یک راه سوم هم وجود داشته باشد و آن اینکه از میان اعضای مجمع یک نفر به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال معرفی شود.

قرار است فردا (دوشنبه) جلسه ای اضطراری در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل شود و در خصوص جانشینی مهدی تاج تصمیم گیری شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می گوید به احتمال زیاد نایب رئیس دوم، هدایت فدراسیون را در دست خواهد گرفت.

فریدون اصفهانیان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس پیشین کمیته داوران در پاسخ به این سوال که سرنوشت ریاست فدراسیون با استعفای مهدی تاج چه خواهد شد، اینگونه حرف هایش را با استناد به اساسنامه فدراسیون آغاز کرد:  ما سه نایب رئیس داریم؛ نائب رئیس اول آقای کفاشیان بودند که استعفا کردند و نایب رئیس دوم آقای بهاروند هستند.

او در ادامه با اشاره به بندی در اساسنامه فدراسیون فوتبال حرف هایش را از سر گرفت و افزود: باید جلسه اضطراری تشکیل شود. یک بندی در اساسنامه وجود دارد که اگر اتفاق ضروری پیش بیاید، حق تصمیم گیری به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تفویض می شود. البته ما امیدواریم آقای تاج با بهبود شرایط جسمانی به کارشان ادامه دهند.

از اصفهانیان در رابطه با این موضوع که آیا بهاروند که بازنشسته به شمار می رود، می تواند به عنوان نائب رئیس دوم، کارهای فدراسیون را به عنوان مدیریت جدید پیش ببرد، گفت: بله او همین حالا هم در حال مدیریت سازمان لیگ است و فکر نمی کنم مشکلی برای انجام کارهای فدراسیون هم از طریق ایشان وجود داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.