کد خبر : 151420
تاریخ انتشار : جمعه 4 بهمن 1398 - 13:31
-

بی غم: خدا به سرمربی تیم ملی فوتسال رحم کند/ حداقل ۷ بازیکن باید بروند!

بی غم: خدا به سرمربی تیم ملی فوتسال رحم کند/ حداقل ۷ بازیکن باید بروند!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم فوتسال گیتی پسند اولین تیمی بود که توانست صعودش به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر فوتسال را قطعی کند. این تیم با هدایت حمید بی غم تیم محمد سیما قم را در دو بازی شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید. بی غم ضمن تشریح عملکرد تیمش

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم فوتسال گیتی پسند اولین تیمی بود که توانست صعودش به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر فوتسال را قطعی کند. این تیم با هدایت حمید بی غم تیم محمد سیما قم را در دو بازی شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید.

بی غم ضمن تشریح عملکرد تیمش در دیدار پلی آف، به چالش های پیش رو در مدت زمان تعطیلی لیگ اشاره کرد. وی همچنین از عدم ایجاد تغییر در ترکیب تیم ملی به عنوان یکی از نقاط ضعف این تیم یاد کرد که کار را برای سرمربی تیم ملی بعد از جام جهانی ۲۰۲۰ «وحشتناک سخت» می کند.

مشروح گفتگوی بی غم در ادامه می آید:

* گیتی پسند اولین تیمی بود که به مرحله نیمه نهایی لیگ رسید. ارزیابی‌تان از دیدار با تیم محمد سیما چیست؟

خدا را شکر به تیمی خوردیم که واقعا فوتسال بازی کرد و بی حاشیه بود. تماشاگران تیم محمد سیما هم هیچ بی احترامی به ما نکردند و این یکی از نکات ارزشمند بازی بود. مصدوم و محروم هم نداشتیم و این بهترین زمانی بود که می توانستیم وارد پلی آف شویم.

* از عملکرد بازیکنانتان بخصوص بازیکنان برزیلی راضی هستید؟

– بله بسیار راضی هستم. «گرتو» دروازه بان ما علاوه بر اینکه یک گلر خوب است، خودش هم انسان بسیار خوبی است که توانسته با شرایط ایران و بازیکنان ما وفق پیدا کند. حتی مربیان تیم های حریف هم بعد از هر مسابقه به من می گفتند که دروازه بان شما فوق العاده است. «الکس» هم در بازی مقابل محمدسیما، سومین دیدارش را با ما انجام داد و ثابت کرد بسیار باهوش است و توانسته خودش را با شرایط ما همسو کند.

* با تعطیلی لیگ آیا بازیکنان برزیلی شما به کشورشان بر می گردند؟

– الکس در ایران می ماند و با ما تمرین می کند اما گرتو به خاطر بیماری پدرش حدود دو هفته به برزیل می رود و سپس به اردوی ما اضافه خواهد شد.

* لیگ برتر برای مدت بیش از یک ماه تعطیل خواهد بود. پیامد این تعطیلی برای شما مثبت است یا منفی؟

– شک نکنید وقفه در لیگ به ضرر ما است به خصوص اینکه ۴-۵ بازیکن ملی پوش داریم. امیدوارم ملی پوشان ما سالم برگردند و بعد بتوانیم با آنها به قهرمانی لیگ برسیم. در نبود ملی پوشان آماده نگه داشتن سایر بازیکنان کار بسیار سختی است. نمی دانم برنامه آماده سازی را چطور تدارک ببینیم؛ به بازیکنانم استراحت بدهم یا بدنسازی کنیم؟ باید کار انگیزشی زیادی هم انجام بدهیم. امیدوارم با کمک خود بازیکنان بهترین تصمیم را بگیریم و آنها را در بهترین فرم حفظ کنیم.

* فکر می کنید برای گیتی پسند بهتر است که ادامه لیگ اسفند برگزار شود و یا این مسابقات به فروردین سال بعد موکول شود؟

– تنها درخواست ما از کمیته فوتسال این بود که وقتی تیم ملی از جام ملت های آسیا بر می گردد ۱۰ روز تا شروع نیمه نهایی لیگ به ما فرصت بدهند. این ۱۰ روز زمانی است که نیاز داریم تا بازیکنان ملی پوش را از نظر روحی و روانی برگردانیم. برای ما ایده آل این است که مرحله نیمه نهایی لیگ در سال ۱۳۹۹ برگزار شود.

* پیش بینی شما از عملکرد تیم ملی در جام ملت های آسیا چیست؟

– اگر حقیقت را بخواهید باید بگویم کار تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا بسیار سخت است. تیم های دیگر رو به پیشرفت بوده اند و دفاع کردن را به خوبی یاد گرفته اند. به نظرم تیم ملی ما چند سال است از نظر بازیکن درجا زده است و در سالهای اخیر با ۷-۸ بازیکن بازی می کند که این یک ضعف است. تیم ملی می توانست در این سالها حداقل دو سه تغییر داشته باشد تا هم انگیزه و هم سیستم خود را تغییر بدهد. امیدوارم تیم ملی در جام ملت ها نتیجه بگیرد. از ته قلبم دوست دارم این تیم قهرمان شود چون ویترین فوتسال، تیم ملی است.

* چه عواملی باعث سخت شدن کار تیم ملی در جام ملت ها می شود؟

– تیم های ملی سایر کشورها قوی تر شده اند. همچنین تغییرات در تیم ما کم بوده است و سومین مورد هم مشکلات سخت افزاری است که ما از کشورهایی مثل تایلند و ژاپن ضعیف تر عمل کرده ایم. علاوه بر این برای تیم ملی بازی دوستانه هم پیدا نمی شود که این موضوع کار را سخت می کند. آقای ناظم الشریعه (سرمربی تیم ملی) باید ۳-۴ بازیکن جوان را با خودش به جام ملت ها ببرد و در ترکیبش تغییر ایجاد کند.

* اما سرمربی تیم ملی بارها عنوان کرده است که نمی تواند بازیکنانی که عنوان سوم جام جهانی و قهرمانی دوره قبل جام ملت ها را به دست آورده اند راحت کنار بگذارد.

– نظر ناظم الشریعه قابل احترام است چون مربیگری سلیقه ای است. سلیقه آقای ناظم الشریعه این است که با این گروه از بازیکنان کار کند. امیدوارم تیم ملی نتیجه بگیرد اما کار برای آقای ناظم الشریعه و یا سرمربی بعدی تیم ملی در سال آینده وحشتناک سخت است.

* منظورتان چیست؟

– بعد از جام جهانی فوتسال، حداقل باید ۷ بازیکن از تیم ملی بروند ولی قرار است چه کسی جایگزین این بازیکنان شود؟ خدا به آقای ناظم الشریعه یا سرمربی بعدی تیم ملی رحم کند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.