کد خبر : 151806
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 - 11:56
-

طیبی : قراردادم با غیرت خیلی با ایران تفاوت می کند / شمسایی و حیدریان قابل احترام و جزو مفاخر ورزش هستند/شان تیم سوم جهان رعایت نشده است

طیبی : قراردادم با غیرت خیلی با ایران تفاوت می کند / شمسایی و حیدریان قابل احترام و جزو مفاخر ورزش هستند/شان تیم سوم جهان رعایت نشده است

 به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  حسن طیبی بازیکن تیم ملی فوتسال امروز میهمان برنامه سلام صبح بخیر بود. متن صحبت‌های وی را در زیر بخوانید: *چرا تیم ملی بازی دوستانه یا اردوی خوبی ندارد؟ اگر بخواهم واقعیت را بگویم مشکلات زیاد است و در این برنامه می خواهم از همه مشکلات برای مردم

 به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  حسن طیبی بازیکن تیم ملی فوتسال امروز میهمان برنامه سلام صبح بخیر بود. متن صحبت‌های وی را در زیر بخوانید:

*چرا تیم ملی بازی دوستانه یا اردوی خوبی ندارد؟

اگر بخواهم واقعیت را بگویم مشکلات زیاد است و در این برنامه می خواهم از همه مشکلات برای مردم بگویم به ویژه که توقع آنها از فوتسال بالا است.

ما ۲۵ روز دیگر مسابقاتی داریم که در آن باید سهمیه جام جهانی را بگیریم. بازی تدارکاتی خوبی نداشته ایم، اردوی مناسبی نداشته ایم و اکنون بچه ها درگیر لیگ بودند و فقط ۲۰ روز با هم هستیم تا برای بازی های خیلی مهم آماده شویم. در حالی که تمام تیم های آسیایی مثل تایلند و ازبکستان و حتی ویتنام و اندونزی در شرایط خوب و مناسب دارند آماده می شوند ولی ما اصلا معلوم نیست با چه تیمی بازی می کنیم و توقع ها بسیار بالا است. البته این خوشحال کننده است و خود ما توقعات را بالا برده ایم اما قهرمانی ابزاری می خواهد که ما نداریم و هر چه بوده تلاش بچه ها و کادر فنی بوده است.
ما سوم جام جهانی شدیم و مدعی بازی در فینال هستیم. مردم هم از ما همین را می خواهند ولی ما اصلا ابزار نداریم و امکاناتمان در  شان تیم سوم دنیا نیست.

*پول هست ولی چرا برای برخی تیم ها مثل فوتسال نیست!؟

جا دارد درباره پاداش هایمان هم صحبت کنم و این حرف من نیست و همه اعضای تیم ملی هم می گویند ما هیچوقت برای پاداش بازی نکرده ایم و انرژی که از مردم گرفته ایم مهم ترین چیز برای ما بوده است. اما بحث احترام مهم است اما احترامی که باید اصلا از طرف فدراسیون برای ما قائل نمی شود. ما ۲۰۱۸ سوم جهان شدیم و هنوز پاداشی نگرفته ایم. با برزیل و پرتغال و آراگوئه بازی کردیم و هنوز پاداشی نگرفته ایم. این درد دل با مردم است و خدایی نکرده جسارت و بی ادبی نباشد. این بحث شان و شخصیت بچه ها است که احترام تیم سوم دنیا که این همه افتخارات دارند رعایت نشده است.

*مسئولان درباره این تاخیر چه توضیحی دارند؟

امروز و فردا می کنند. بله ما شرایط اقتصادی کشورمان را درک می کنیم اما فکر نمی کنم پاداش ما پولی برای فدراسیون به حساب بیاید. این موضوع بچه های تیم ملی را ناراحت کرده است. اینکه بچه ها بدانند مسئولان حواسشان هست و به تلاشی که ما می کنیم احترام می گذارند بهترین چیز برای بچه ها است.

*آقای ناظم الشریعه هم تهدید کرده بود اگر پاداش بچه ها داده نشود به اردو نمی آید.

ما حالا در اردو هستیم و گلایه ایشان هم به بحث پاداش ها مربوط است. به هر حال پاداش بحث روح و روانی و انگیزشی بازیکن است و تمرکز بازیکن را بهم می ریزد. من دو روز پیش فهمیدم که آقای ناظم الشریعه و کادرشان دو سال است دریافتی نداشته اند و حقوق نگرفته اند. این خیلی بد است. ایشان این همه افتخار کسب کرده اند و فدراسیون باید قدردان ایشان باشد. در این دو سال هیچ حرفی هم نزده اند و من که بازیکن تیم ملی هستم تازه فهمیده ام. در حالی که مربیانی داشته ایم که به خاطر دو ماه تاخیر در دریافت حقوق رفته اند. یک ماه پیش رو برای تیم ملی فوتسال خیلی مهم است و ما اگر برای جام جهانی سهمیه بگیریم یک سال زمان داریم و مردم از ما توقع دارند یا فینال بازی کنیم یا همان سومی را بگیریم.

*در گزارشی که بین گفتگو پخش شد به نظر می رسد مردم فوتسالی ها را نمی شناسند و بیشتر با وحید شمسایی این رشته را می شناسند. دلیلش چیست؟

پخش مستقیم خیلی تاثیر دارد. نه اینکه فقط یک بار برای تیم های بالای جدول لیگ پخش داشته باشند. ما حتی مورد داشته ایم بازی های تیم ملی مان را پخش نکرده اند. قدیم حتی بازی های تدارکاتی هم پخش می شد اما حالا کمتر شده است.

*با این وجود چهره هایی مثل شمسایی و حیدریان خیلی مطرح شدند.

این دو عزیز جزو مفاخر ورزش ما هستند و خیلی هم قابل احترام هستند و خوب بودند و در یاد مردم ماندند. ما تمام تلاشمان را می کنیم که قهرمان شویم و اینگونه نبوده است که پاداش ذهنمان را خراب کند. تمام کادر هدفشان قهرمانی است و این صحبت ها که کردم درد دل بود. نبود یک سری امکانات و بازی های تدارکاتی تاثیرگذار است و امیدوارم ما بتوانیم این عنوان را با خود به ایران بیاوریم و به مردم تقدیم کنیم. مردم بدانند ما با تمام وجود برایشان بازی می کنیم و امیدوارم قهرمان شویم و سهمیه جام جهانی را بگیریم.

*خیلی از مردم در جریان مشکلات تیم ملی فوتسال نیستند و برای همین توقعشان بالا است.

بله من هم خیلی دوست داشتم در این برنامه با مردم صحبت کنم تا آنها شرایط ما را بدانند. قضاوت را با مردم می گذاریم و می خواهم بدانند ما با تمام وجود برایشان تلاش می کنیم و از عنوان خودمان علی رغم تمام مشکلات دفاع خواهیم کرد. امیدوارم مشکلات حل شود و مسئولان نگاه ویژه ای به فوتسال داشته باشند.

*با صحبت هایی که کردید مسئولان فدراسیون ناراحت نشوند.
من اول صحبتم هم گفتم این جسارت و بی ادبی نیست و درد دل بچه های فوتسال است و چیز بدی نگفته ام. فقط دوست دارم شان و شخصیت تیم ملی حفظ شود و نسبت به افتخاری که داریم به ما احترام بگذارند و قضاوت با مردم است.

*شرایط نگران کننده است و تیم ها به هم نزدیک هستند و ژاپن هم دارد تلاش می کند. ممکن است ما جایگاهمان را از دست بدهیم؟

ما تو رنکینگ تا جایگاه سوم هم بالا آمدیم اما یکی از دلایلی که پایین آمدیم نبود بازی های تدارکاتی بود. تمام تیم ها با تیم های خوب بازی می کنند و این تاثیرگذار است ولی ما به جایگاه ششم آمدیم و به خاطر اینکه بازی خوب نداشتیم ممکن است پایین تر هم بیاییم.

*در قزاقستان در تیم غیرت بازی می کنی، درآمدت بالاتر است؟

خدارا شکر ۴ سال است در خدمت تیم غیرت هستم. قبل از آن روسیه بازی می کردم و خوشحالم. شرایط از نظر مالی و فنی خیلی خوب است و در یکی از تیم ها بازی می کنم که برترین تیم دنیا شناخته می شود. امسال که رنکینگ را اعلام کردند تیم اول شدیم سال گذشته فینال اروپا را بازی کردیم و دو یک باختیم. برای من خیلی خوب است و دوست دارم.

*قراردادت با ایران چقدر فرق می کند؟

خیلی فرق می کند و من راضی ام.

*درست است که بعضی بچه های فوتسال ۳۰، ۴۰ ، ۵۰ میلیون قرارداد دارند؟
مشکلی که فوتسال دارد این است که زیرمجموعه فدراسیون فوتبال است و اگر جدا شود شرایط خیلی بهتر می شود. وجود پخش زنده به فوتسال خیلی کمک می کند و شاید اینگونه بتوانیم اسپانسر بگیریم. مبلغ پایین هم بله داریم ولی من نمی دانم مبلغشان چقدر است؟

*چرا بهترین بازیکن فوتسال آسیا نشدی در حالی که در سال ۲۰۱۷ . ۲۰۱۸ پنجمین بازیکن برتر جهان شدی.

خداراشکر ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ پنجمین بازیکن برتر دنیا شدم همین چند روز پیش هم که اسامی ۱۰ بازیکن برتر جام باشگاه های اروپا را مطرح کردند که من هم بودم. مهم ترین چیز این بود که ایران یک نماینده در این برترین ها داشت و من هم تلاش داشتم نماینده خوبی باشم. برای آسیا هم تلاشم را می کنم و عملکردم مشخص است. هدفی دارم که مستقیم جلو می روم و به چپ و راست نگاه نمی کنم.

*پیشنهاد فوتبالی هم داشتی؟ وحید شمسایی هم دوره ای استقلال بازی کرد و البته تجربه خوبی نداشت.

من این افتخار را داشتم که با آقا رضای حیدریان همبازی بودم. آقا رضا به من گفت تو جرا فوتسال بازی می کنی به فوتبال برو. من خودم فوتبالیست بودم و خیلی دوست داشتم. آقای حیدریان هم گفت من برایت یک تیم پیدا می کنم و تو به فوتبال برو. قرار بود به اردوی تیم ملی بروم و وقتی برگشتم فوتسال را کنار بگذارم. بازیکن تیم ملی امید بودم و در آن بازی ها ربات پای ام آسیب دید و یک سالی دور بودم و وقتی برگشتم شرایط عوض شد و قسمت این بود که در فوتسال باشم.

*حرف پایانی؟

تشکر می کنم که به فوتسال وقت دادید درد دل با مردم بود و امیدوارم مسئولان نگاه ویژه ای به فوتسال داشته باشند چون سال خیلی سختی در پیش داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.