کد خبر : 152121
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398 - 18:15
-

متخصص استفاده از بازیکنان جوان

متخصص استفاده از بازیکنان جوان

شاید بتوان یکی از نقاط متمایز کننده بی‌غم نسبت به دیگر مربیان بزرگ ایران را اعتماد و استفاده از بازیکنان جوان تیمش حتی در بازی‌ها حساس و سرنوشت‌ساز دانست. مهدی مهدی‌خانی، مسعود یوسفی و بهزاد رسولی جوانانی بودند که در این فصل در مهمترین لحظه‌های بازی برای گیتی پسند گره‌گشا شدند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،  گیتی پسند که فصل گذشته قهرمانی را در آخرین لحظه با نایب قهرمانی عوض کرد، با از دست دادن رضا لک، دنبال مربی رفت که قهرمانی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. چه کسی بهتر ازمربی که دو فصل قبل قهرمان را از آن‌ها گرفته بود و در آسیا تیمش را قهرمان کرده بود. مربی مشهدی و جوان فوتسال ایران، حمید بی‌غم تبریزی.
بی‌غم در اوایل فصل با چالش کمبود بازیکن رو به رو شد و نتوانست نتایج دلخواه اصفهانی‌ها را کسب کند. با بازگشت بازیکنان مصدوم و محروم و گذشتن چند هفته از لیگ، قرمزپوشان دیار نصف‌جهان به بلوغ تاکتیکی رسیدند.
اما چالش اصلی بی‌غم زمانی آغاز شد که سپهر محمدی گلر اول گیتی‌پسند در چند فصل گذشته، اصفهان را ترک کرد و به روسیه رفت. نبود یک گلر شش‌دانگ و مطمئن تبدیل به معضلی شد که با خرید فالکون برزیلی تا حد زیادی مرتفع شد. حضور فالکون علاوه بر بیمه کردن دروازه گیتی پسند، تغییر محسوسی در تاکتیک این تیم ایجاد کرد بطوریکه با حرکت رو به جلوی این گلر برزیلی، در اکثر دقایق بازی اصفهانی‌ها به نوعی در حالت پاورپلی قرار دارند.
با رفع مشکل گلر که در نیم فصل اول باعث کسب نتایج دور از انتظار شده بود، در نیم فصل دوم بی‌غم توانست نتایجی مدیریت شده کسب کند و مرحله گروهی را با ایستادن در جایگاه دوم به پایان برساند.
شاید بتوان یکی از نقاط متمایز کننده بی‌غم نسبت به دیگر مربیان بزرگ ایران را اعتماد و استفاده از بازیکنان جوان تیمش حتی در بازی‌ها حساس و سرنوشت‌ساز دانست. مهدی مهدی‌خانی، مسعود یوسفی و بهزاد رسولی جوانانی بودند که در این فصل در مهمترین لحظه‌های بازی برای گیتی پسند گره‌گشا شدند. بطوریکه در دو دیدار رفت و برگشت پلی‌آف مقابل سوهان محمد سیما قم رسولی با سیو دو پنالتی نقطه اول تاثیر بسزایی در برتری گیتی پسند داشت.
یکی از عوامل موفقیت حمید بی‌غم را می‌توان در دوستی و رفاقت مدیریت شده با بازیکنان تیمش دانست. موضوعی که کمتر می‌توان در مربیان ایرانی پیدا کرد.
از سویی بی‌غم هیچ‌وقت از داشتن دستیاران باتجربه ابایی نداشته است. دستیارانی که در تمام لحظات بازی و در طول فصل واقعا دست راست او هستند. این فصل نیز منصور مولایی در نقش دستیار وی حاضر شد. مولایی که با شاهین کرمانشاه به لیگ برتر صعود کرده بود، نقش پررنگی در موفقیت‌ها گیتی پسند ایفا کرد.
در آخر فراموش نکنیم گیتی پسند تنها تیمی بود که در دور نخست پلی‌‌آف با دو برد پیاپی توانست به نیمه‌نهایی صعود کرد.
تقابل بی‌غم و اصغری‌مقدم، دو مربی از نسل جدید فوتسال ایران در نیمه‌نهایی جذاب خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.