کد خبر : 152150
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 بهمن 1398 - 17:55
-

فوتسال تحت الشعاع کرونا

فوتسال تحت الشعاع کرونا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در کنار تمام مشکلاتی که ویروس بسیار فعال و کشنده “کرونا” در نظم بهداشت جهانی بوجود آورده و یک وحشت همه جانبه را در اقصی نقاط عالم بوجود آورده، ورزش و مسابقات بین المللی نیز بی تاثیر نبوده است. یکی از رشته های ورزشی که ایران نیز در آن

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در کنار تمام مشکلاتی که ویروس بسیار فعال و کشنده “کرونا” در نظم بهداشت جهانی بوجود آورده و یک وحشت همه جانبه را در اقصی نقاط عالم بوجود آورده، ورزش و مسابقات بین المللی نیز بی تاثیر نبوده است. یکی از رشته های ورزشی که ایران نیز در آن محوریت داشته و سکاندار آن در آسیا و جهان می باشد فوتسال است که تصور شده بود مسابقات قهرمانی آسیایی این رشته در ۶ الی ۱۸ اسفندماه در ترکمنستان برگزار شود اما با ظهور نامبارک”کرونا” کنفدراسیون فوتبال آسیا را در شوک بزرگی فرود برد چرا که اولا ترکمنستان کشوری بسیار سخت گیر در موارد ترددی خارجیان شناخته شده که بعضا اهدای ویزای سختگیرانه این کشور به بیش از دو ماه می انجامد و پیش بینی می شود که به طور قطع در مورد این مسابقات که تیم های چین ،چین تایپه و ۱۴ کشور دیگر آسیایی در آن شرکت خواهد داشت،حداقل هر فرد ورودی به این کشور و همچنین ۱۵ تیم شرکت کننده در قرنطینه پزشکی قرار خواهند گرفت و از سوی دیگر اعلام رسمی بهداشت جهانی و شرح و تفسیر خطرات این ویروس قطعا ترکمنستان را از میزبانی پشیمان می سازد.

مشکلات AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مقطع با مشکلات زمانبندی غیر قابل تصوری روبرو شده است به طوری که اخیرا در خلال یکی از تورنمنت های خود در استرالیا و همزمانی ظهور نامیمون کرونا لاجرم مسابقات قطع شده و همه مجریان و ورزشکاران به محلی جهت قرنطینه انتقال یافته اند لذا AFC به سهولت نمی تواند مسابقات را در ترکمنستان آغاز کند و شاید هم تصمیم به تعویض میزبان این مسابقات بگیرد و از سوی دیگر با توجه به مسابقات متعدد فوتبال در سطح باشگاه ها و ملی نمی تواند مسابقات آسیایی فوتسال را در هر زمان مورد علاقه خود برگزار کند. وانگهی با توجه به در پیش بودن مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۰ در لیتوانی، اجبار به اتمام مسابقات انتخابی نمایندگان آسیا در جام جهانی داشته و نمی تواند این تورنمنت آسیایی را به سال بعد موکول کند. بنابر این پیش بینی می شود که حداقل یکماه آینده تا آخر اسفند،چین با توجه به اظهارنظرهای متخصصین نمی تواند شرایط عادی در ارتباط با انتشار بیماری کرونا را اعلام رسمی نماید و تازه اگر خوشبیبانه این اتفاق رخ داده و بهداشت جهانی نیز وضع عادی را اعلام نماید،afc باید حداقل یک ماه زمان آماده سازی به تیم های شرکت کننده بدهد تا خود را مهیای حضور در بازی ها کنند.

مشکلات لیگ فوتسال و تیم ملی ایران

همانند دیگر کشورهای آسیایی، ما نیز در یک موقعیت آچمز به سر می بریم؛از یک سو تیم ملی فوتسال و دست اندرکاران آن نمی دانند که چه وقت و چگونه اردوهای آمادگی نهایی خود را برنامه ریزی کنند و چه زمانی بازیکنان را از باشگاه ها فرا بخوانند، بازیکنانی که اکثرا عضو تیم های حاضر در پلی آف هستند و همچنین بازیکنان لژیونر را چگونه به اردو فرا بخوانند؟

سازمان لیگ فوتسال نیز که تازه نفرات هیات رئیسه خود را نهایی کرده در بلاتکیلفی خاصی به سر می برد و نمی داند چه زمانی باید تشکیل جلسه داده و پیرامون موارد مهم تصمیم بگیرد.یکی از چالش های پیش روی هیات رئیسه جدید مسابقه عقب افتاده پلی آف و تعیین دیگر دیدارهای پلی آف است و علیرغم نظم خوب در سازمان لیگ لیکن بلاتکلیفی “پلی آف” کاملا مشهود است چرا که سازمان لیگ خوب می داند که فراخوان باشگاه های شرکت کننده در بخش نهایی پلی آف مستلزم دادن وقت کافی به آنهاست و از سویی ترس از این دارد که به یکباره afc تیم های ملی کشورها را فرا بخواند و مسابقات خود را در بخش قهرمانی آسیا آغاز کند لذا خیلی عجله ای در برگزاری جلسه هیات رئیسه ندارد. اما همانگونه که در بخش نخست اشاره داشتم afc  لاجرم منتظر دو رویداد مهم خواهد ماند و تا قبل از آن حرکتی را انجام نخواهد داد.

  1. اعلام شرایط عادی و کنترل ویروس کرونا توسط اطلاعیه رسمی دولت چین
  2. اعلام شرایط سفید و بی خطر توسط بهداشت جهانی برای مسافرین

و تازه در این شرایط حداقل یک ماه زمان توسط afc قبل از آغاز مسابقات در محل تعیین شده به کشورهای شرکت کننده داده خواهد شد تا هم از نظر فنی خود را مهیا کنند و کیفیت مسابقات بالا برود و هم زمان کافی جهت اخذ ویزا داشته باشند. لذا سازمان لیگ مطمئن باشد که زمان کافی در اختیار دارد و می طلبد بدون قید و شرط اولا تکلیف مسابقه عقب افتاده پلی آف را که گویا قرار است در شهر سمنان برگزار شود که به هیچ وجه تصمیم منطقی به نظر نمی رسد را دنبال نموده و سعی شود که این مسابقه در یک شهر بی طرف و مورد قبول دو تیم برگزار شود که بدون شک با توجه به پروازهای جاری در تهران و سهولت عزیمت هر دو تیم به پایتخت،این شهر به عنوان میزبان انتخاب شود.

ثانیا سازمان لیگ باید هرچه سریعتر برنامه زمانبندی مسابقات دیگر را به باشگاه های در انتظار اعلام نموده تا ایشان جهت فراخوان کادر و بازیکنان و شروع بدنسازی زمان را از دست ندهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.