کد خبر : 152311
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 - 10:03
-

شمسایی :چرا فوتسال ما دوقطبى شده و هرکس ساز خود را می‌زند؟ / حق طبیعی بازیکنان است که بازی در خارج را انتخاب کنند/ با امکانات و اردوی مناسب می‌توانیم قهرمان جهان شویم

شمسایی :چرا فوتسال ما دوقطبى شده و هرکس ساز خود را می‌زند؟ / حق طبیعی بازیکنان است که بازی در خارج را انتخاب کنند/ با امکانات و اردوی مناسب می‌توانیم قهرمان جهان شویم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، حدود یک سال پیش بود که کمیته فوتسال ایران از برنامه‌ریزی برای انجام بازی‌هاى تدارکاتى با تیم‌هاى صاحب‌سبک در جهان مانند آرژانتین خبر داد تا تیم ملی در مسیر جام‌جهانی به‌طور جدی محک بخورد و آماده شود، اما اوضاع مطابق میل پیش نرفت. جام ملت‌های آسیا به خاطر

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، حدود یک سال پیش بود که کمیته فوتسال ایران از برنامه‌ریزی برای انجام بازی‌هاى تدارکاتى با تیم‌هاى صاحب‌سبک در جهان مانند آرژانتین خبر داد تا تیم ملی در مسیر جام‌جهانی به‌طور جدی محک بخورد و آماده شود، اما اوضاع مطابق میل پیش نرفت. جام ملت‌های آسیا به خاطر گسترش ویروس کرونا به تعویق افتاد و زمان برگزاری این رقابت‌ها هنوز نامشخص است. ضمن اینکه بازی‌های تدارکاتی ازجمله بازی با آرژانتین هم لغو شد تا اهالی فوتسال کمی نگران وضعیت تیم ملی مردان شوند.

چند روز پیش هم دعوتنامه برزیلی‌ها برای تیم ملی فوتسال بانوان ایران منتشر شد؛ نامه‌ای که مشخص نشد دقیقا برای کدام بخش از فدراسیون فوتبال ارسال شده و چه کسی مسئول مسکوت ماندن این پاسخ و از دست رفتن یک فرصت طلایی برای تیم فوتسال بانوان است. این اتفاقات و سایر مسائل مرتبط با فوتسال ما را بر آن داشت تا پای صحبت‌های یکی از اسطوره‌های فوتسال کشور بنشینیم. گفت‌وگو با وحید شمسایی را در ادامه می‌خوانید.

جام ملت‌ها به تعویق افتاده، ارزیابی شما چیست؟

شاید این لطف خدا بوده تا سرمربى تیم ملى بازیکنانش را بیشتر و کامل‌تر درخدمت داشته باشد و با آمادگى بیشتر در این مسابقات شرکت کند. از نظر من اتفاق مثبتى است که قبل از عید سازمان لیگ بتواند پلى‌آف را به پایان برساند. البته خوشحال نیستیم که این بیماری شیوع پیدا کرده ولی به هر حال این ویروس براى ما وقت خرید.

درباره لیگ صحبت کنیم. شما اولین نفرى بودید که پیشنهاد برگزارى پلى‌آف را دادید، طرح موفقی است؟

امیدوارم از امروز براى برنامه‌ریزى سال بعد اقدام کنند. من این پیشنهاد را دادم، اما ما ابزار لازم و زیرساخت کافى در اختیار نداریم و اگر پلى‌آف فوتسال ما را به چالش و حاشیه مى‌کشد، باید راه درمانى برایش پیدا کنیم.

اعضای هیات‌رئیسه نیز مشخص شدند. نظر یا پیشنهادى دارید؟

بله، انتخاب شدند، اما براى من این مهم است که چرا فوتسال ما دوقطبى شده و هرکس ساز خود را می‌زند؟ سازمان لیگ بازی‌های داخلی یک طرف و کمیته فوتسال مسابقات ملى طرف دیگر! این نکته خود عامل تفرقه و سوءمدیریت است. مثل این می‌ماند که در یک خانواده پدر و مادر بگویند که بهتر است هرکدام یک فرزند را بزرگ کنند! امیدوارم زودتر شاهد اتحاد و همدلی باشیم تا فوتسال ضربه نخورد.

می‌گویند کشورهای صاحب فوتسال در آسیا به ما رسیده‌اند؛ قبول دارید؟

نه! ما همچنان فاصله زیادى با بقیه کشورها در قاره داریم و نمى‌توانیم اتفاقات مقطعى را خیلى جدى بگیریم؛ نمونه‌اش بازى تیم ملى زیر ۲۰ سال با بزرگسالان تایلند که جزء سرآمدهاى قاره است و بازى درخشان‌شان را شاهد بودید، به جد مى‌گویم که ما هنوز ابرقدرت آسیا هستیم. الان فوتسال دنیا رو به افول است و اگر برنامه‌ریزى درستى انجام شود، اردوهاى مناسب و پاداش‌هاى بازیکنان را به وضعیت مطلوب برسانیم حتی می‌توانیم قهرمان جهان شویم. فقط مدیریت خوب لازم است.

ستاره‌های فوتسال ما حاضر نیستند در لیگ بمانند و ترجیح می‌دهند لژیونر شوند. ارزیابی شما چیست؟

دل‌مان پر است. به غیر از دو تیم، اوضاع بقیه خراب است. گیتى‌پسند و مس سونگون هم ملى‌پوش دارند، هم مدیریت کارآمد و منابع مالى مناسب و فوتسال ما به این دو تیم معطوف شده است، اما درمورد لیگ باید گفت فوتسال ما ورشکسته است. حق طبیعی بازیکنان است که بازی در خارج را انتخاب کنند، چون پول بهتری می‌گیرند و باید خرج زندگى خود را درآورند. نمى‌شود خرده گرفت.

راهکارش چیست که بتوانیم کیفیت لیگ خودمان را بالا ببریم؟

باید باشگاه‌ها به‌طور جدی در فوتسال سرمایه‌گذاری کنند. فقط حرفش را نزنند و عمل کنند. الان در جهان می‌توان تیم بارسلونا و در ایران تیم سپاهان را مثال زد که فقط مختص فوتبال نیستند. چه اشکالی دارد باشگاه‌های پرطرفدار ما در فوتسال هم تیمداری کنند؟ تنها راه نجات لیگ حضور این باشگاه‌ها و اسپانسرهایشان است در غیر این صورت اوضاع روزبه‌روز بدتر خواهد شد.

صحبت پایانی؟

یکى از آرزوهاى من قبلا این بود که در تیم ملى بدرخشم و براى کشورم افتخارآفرینى کنم، الان اما فقط آرزویم این است که فوتسال ما سروسامان پیدا کند و از این وضعیت نامناسب خارج شویم، چون ادامه این روند باعث مى‌شود اهالى ورزش، مردم و جوانان از این رشته مهیج و پرافتخار دور شوند. تغییر وضعیت فوتسال دغدغه و رسیدن به اوج و روزهاى درخشانش آرزوى من است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.