کد خبر : 152452
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 14:03
-

شمس : کرونا کمبود وقت تیم ملی را برطرف کرد/ تیم ملی ایران چهار سال پیرتر از قبل شده است

شمس : کرونا کمبود وقت تیم ملی را برطرف کرد/ تیم ملی ایران چهار سال پیرتر از قبل شده است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال گفت: شیوع ویروس کرونا رقابت‌های قهرمانی آسیا را در ترکمنستان لغو کرد که این موضوع به تیم ملی ایران کمک خواهد کرد. تیم ملی فوتسال ایران قرار بود در اوایل اسفند در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف دیگر تیم‌های قاره کهن برود اما

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال گفت: شیوع ویروس کرونا رقابت‌های قهرمانی آسیا را در ترکمنستان لغو کرد که این موضوع به تیم ملی ایران کمک خواهد کرد.

تیم ملی فوتسال ایران قرار بود در اوایل اسفند در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف دیگر تیم‌های قاره کهن برود اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برگزاری مسابقات در ترکمنستان لغو شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد تا کشور دیگری را برای میزبانی رقابت‌ها انتخاب کند.

حسین شمس در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال اظهار کرد: با به تأخیر افتادن مسابقات قهرمانی آسیا، بهترین فرصت برای محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال و شاگردانش که همواره از مشکل کمبود وقت گلایه می‌کردند فراهم شد تا بتوانند بازی‌های تدارکاتی بیشتری را برگزار کنند. در واقع شیوع ویروس کرونا به کمک تیم ملی فوتسال ایران آمد تا بتواند با آمادگی بیشتری به مصاف حریفان آسیایی برود.

وی افزود: در مدت زمانی که تا شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا باقی مانده، بازی‌های تدارکاتی مناسبی می‌توان پیش‌بینی کرد و در حال حاضر مسئولان فوتسال راهی آذربایجان شده‌اند تا کمپی را انتخاب کنند و پس از آن بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی فوتسال برگزار شود.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال با اشاره به این موضوع که ملی‌پوشان فوتسال ایران پا به سن گذاشته‌اند، تصریح کرد: پس از آنکه عنوان سومی جام جهانی را به دست آوردیم، باید پشتوانه مناسبی برای تیم ملی ایجاد می‌کردیم ولی ناظم‌الشریعه به همان بازیکنانی که داشت بسنده کرد و در حال حاضر تیم ملی ایران چهار سال پیرتر از قبل شده است. از لحاظ تجربه شرایط بسیار خوب و فوق‌العاده‌ای داریم ولی دچار اندکی افت بدنی شده‌ایم.

وی ادامه داد: تایلند و ژاپن حریفان خطرناکی برای تیم ملی ایران در آسیا هستند. ژاپن در مسابقات جوانان آسیا موفق شد تیم جوانان ایران را در تبریز شکست دهد و تیم باشگاهی این کشور نیز موفق به شکست مس سونگون شد. تایلندی‌ها نیز فوق‌العاده آماده هستند و این موضوع اخطار مهمی به تیم ملی فوتسال ایران می‌دهد تا برای مصاف با این دو کشور از شرایط تیمی بسیار خوبی برخوردار باشند.

شمس با بیان این موضوع که قبل از اینکه اتفاق ناگواری برای تیم ملی فوتسال ایران رخ دهد باید پیش‌بینی پیشرفت رقبا را کنیم، خاطرنشان کرد: تیم جوانان فوتسال ایران در شرایطی در تبریز بعد از ژاپن و افغانستان عنوان سوم را به دست آورد که در دوره گذشته با علی صانعی در تایلند قهرمان شد. برکناری بی‌دلیل صانعی باعث شد تا فوتسال جوانان ایران دچار افت شود. امیدوارم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اتفاق بدی برای تیم ملی فوتسال ایران رخ ندهد تا بعد از آن رقابت‌ها به فکر بازسازی تیم ملی باشیم تا باقدرت وارد جام جهانی شویم.

وی درباره اینکه حضور ملی‌پوشان فوتسال ایران در لیگ‌هایی که کیفیت پایین‌تری از لیگ برتر کشورمان دارند، تأکید کرد: به‌هیچ‌وجه بازیکن در این موضوع مقصر نیست. وضعیت اقتصادی تیم‌های لیگ برتر آن‌قدر سخت و دشوار است که بازیکن چاره‌ای ندارد جز اینکه در خارج از کشور به فوتسال خود ادامه دهد. بسیاری از بازیکنان ما برای ماهی ۵۰۰ تا یک هزار دلار در لیگ‌هایی که کیفیت پایین‌تری دارند بازی می‌کنند و دلیل آن این است که در داخل کشور پول کمتری پرداخت می‌شود و بیشتر بازیکنان ناچارند با شکایت به کمیته انتظامی بتوانند پول خود را زنده کنند که اغلب اوقات این اتفاق رخ نمی‌دهد.

مصاحبه:محسن فروغی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.