کد خبر : 152440
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 13:28
-

پیشرفت چشمگیر لیگ فوتسال بانوان در فصل ۹۸

پیشرفت چشمگیر لیگ فوتسال بانوان در فصل ۹۸

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لیگ برتر فوتسال بانوان در سال جاری پیشرفت‌های زیادی داشته است و چهره‌هایی نظیر نیلوفر اردلان و فاطمه شریف که از ملی پوشان باتجربه کشورمان هستند وارد عرصه مربیگری شدند. اردلان در این فصل هدایت سایپایی‌ها را برعهده گرفت و شریف با تیم هیات فوتبال خراسان رضوی وارد رقابت‌های لیگ

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لیگ برتر فوتسال بانوان در سال جاری پیشرفت‌های زیادی داشته است و چهره‌هایی نظیر نیلوفر اردلان و فاطمه شریف که از ملی پوشان باتجربه کشورمان هستند وارد عرصه مربیگری شدند. اردلان در این فصل هدایت سایپایی‌ها را برعهده گرفت و شریف با تیم هیات فوتبال خراسان رضوی وارد رقابت‌های لیگ شد. هر ۲ بازیکن توانستند نتایج ارزنده‌ای در رقابت‌ها دور گروهی کسب کنند و تیمشان را تا مرحله پلی آف بالا ببرند. از سوی دیگر بازیکنان جوان و ارزنده‌ای همچون مارال ترکمان، زینب کرمی، نسرین قمی، مهدیه محمدزاده و … در این لیگ شکوفا شدند. این جوانان در کنار بازیکنان بزرگسال و باتجربه تیم خود شکوفا شدند و خود را برای سال‌های آینده ورزش ایران آماده ساختند. تعداد این بازیکنان جوان درباشگاه‌های این فصل کم نبود و نتیجه آن قهرمانی تیم ملی زیر ۲۰ سال کشورمان در تورنمنت کافا بود.

یکی دیگر از فواید رقابت‌های امسال پخش شدن ستاره‌ها و مهره‌های فوتسال بانوان در تیم‌های مختلف بود که باعث شد جدال بین تیم‌ها در بازی‌های این فصل حساس‌تر هم شود.

شیربیگی: بازیکنان جوان، آینده لیگ و تیم ملی هستند

سارا شیربیگی خانم گل آسیا و بازیکن تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در بسیاری از تیم‌ها حضور بازیکنان جوان و کم سن و سال به چشم می‌خورد به طوری که در همین تیم ما تعدادی بازیکن ۱۵ – ۱۶ ساله داریم که در مسابقات هم بازی می‌کنند و خوشبختانه این موضوع در تمام تیم‌ها به چشم می‌خورد. این جوانان پرانگیزه و بااستعداد در آینده سرمایه‌های لیگ و تیم ملی کشور ما خواهند بود.

اردلان: فلسفه سایپا جوان گرایی است

نیلوفر اردلان سرمربی تیم سایپا تهران در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: امسال اولین سال حضور من در لیگ برتر فوتسال بانوان به عنوان یک سرمربی بود و خدا را شکر اتفاقات خوبی هم برای من رقم خورد. هر چند که تمام بازی‌های لیگ شرایط خاص خودش را داشت و حتی شاهد اتفاقات ناگواری هم در لیگ بودیم.

اردلان افزود: فلسفه باشگاه سایپا همیشه جوانگرایی و بازیکن سازی بوده است. ما همین رویکرد را در فوتسال بانوان شروع کردیم و بازیکنانی نظیر مارال ترکمان و مهدیه محمدزاده را در ترکیب قرار دادیم. همین رویه را ادامه خواهیم داد و سعی کردیم بازیکنان ناشناخته‌ی تیم در لیگ بهتر شوند.

تیم ملی کشور ما ۲ بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است و اکنون به دنبال کسب سومین قهرمانی در سال ۲۰۲۰ است. باتوجه به این پیشرفتی که در لیگ امسال شاهد بودیم، امید زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

فاطمه شریف سرمربی تیم هیئت خراسان در ارتباط با این موضوع به خبرنگار ما گفت: فوتسال بانوان به خاطر ۲ دوره قهرمانی در آسیا مورد توجه حامیان مالی است و اگر نگاه کنید متوجه می‌شوید که تعداد تیم‌های بیشتری در مسابقات فوتسال بانوان حضور دارند تا لیگ هندبال، والیبال و بسکتبال بانوان.

او تصریح کرد: حضور بازیکنان جوان در لیگ امسال بیشتر از سال‌های گذشته به چشم می‌خورد و همین مسائل باعث شد که تیم ملی جوانان ما دوباره شکل بگیرد.

نظری: دختران نوجوان، آینده فوتسال بانوان هستند

مهسا نظری بازیکن تیم نامی نو اصفهان به خبرنگار ما گفت: لیگ برتر فوتسال بانوان درفصل جاری خیلی پویا بود و تیم‌های باکیفیتی در مسابقات حضور داشتند، نتایج بازی‌های امسال قابل پیش بینی نبود و همین مسائل رقابت بین تیم‌ها را تاحد زیادی جذاب کرده بود.

او افزود: تیم جوانانی که به نمایندگی از ایران به تورنمنت کافا اعزام شد به شایستگی لیاقتش را نشان داد و به همگان ثابت کرد که در سطح بزرگسالان کار می‌کنند. این دختران آینده درخشان ما در فوتسال بانوان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.