کد خبر : 152882
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 - 10:40
-

عدم ثبات مدیریت و بی‌پولی ویروس مخرب فوتسال قم

عدم ثبات مدیریت و بی‌پولی ویروس مخرب فوتسال قم

ویروسی به نام مشکلات مدیریتی و مالی در فوتسال قم از احتمال عدم حضور نماینده‌ای از این استان در فصل آینده بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در شرایطی که در هفته‌های اخیر موضوع شیوع ویروس کرونا به یک مشکل بزرگ برای هم‌وطنان به‌ویژه مردم قم تبدیل‌شده و بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها را با مشکلات عدیده مواجه کرده، ظاهرا به نظر می‌رسد مشکل بی‌پولی و همچنین عدم ثبات مدیریتی، ویروس مخرّبی شبیه کرونا است که سالیان سال فوتسال قم از آن رنج می‌برد و هنوز درمان‌نشده است.

ویروسی به نام مشکلات مدیریتی و مالی در فوتسال قم از احتمال عدم حضور نماینده‌ای از این استان در فصل آینده بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور حکایت دارد.

بازی‌های بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور هنوز به پایان نرسیده و کمتر تیمی از هم‌اکنون به فکر فصل آینده لیگ برتر است چراکه مشکلات عدیده نظیر بی‌پولی و حتی شیوع کرونا تمام حواس‌ را معطوف خود کرده و در سابقه فوتسال قم کمتر پیش‌ آماده یک باشگاه، یک مدیر، یا متولی فوتبال و فوتسال از اهم اکنون به فکر تیر یا مرداد سال بعد یا به فکر برنامه‌ریزی برای دوره بعدی لیگ برتر فوتسال باشد.

۲۱ سال حسرت قهرمانی قم در لیگ برتر فوتسال

این در شرایطی است که بازی‌های بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتسال در سال ۱۳۹۸ برای ورزش قم و علاقه‌مندان پرتعداد این رشته ورزشی یک اتفاق تکراری بود، یعنی تداوم حسرت قهرمانی که ۲۱ ساله شد و فراز و نشیب‌ها، دعواها و جنجال‌ها بر سر مسائل مالی، صندلی مربیگری و مسئولیت مدیریتی دقیقا همان چیزی بود که قمی‌ها در سال‌های اخیر آن را بارها مشاهده کرده بودند.

رتبه هفتمی فوتسال قم در پایان لیگ ۹۸

فوتسال قم بعد از ۲۶ هفته بازی‌های رفت‌وبرگشت فصل ۹۸ لیگ برتر فوتسال، بین ۱۴ تیم رتبه‌ای بهتر از هفتمی جدول رده‌بندی کسب نکرد، رتبه‌ای که حتی ضعیف‌تر و نازل‌تر از دوره قبل بود و یک پله نزول جایگاه قم را نشان می‌داد، موقعیتی که تیم سوهان محمد سیمای قم را به مصاف تیم دوم یعنی گیتی‌پسند اصفهان فرستاد.

نماینده استان قم از ۲۶ مسابقه خود در لیگ امسال، ۱۱ پیروزی، ۵ تساوی و ۱۰ باخت را در کارنامه خود به ثبت رساند، درمجموع ۷۷ بار دروازه رقبا را گشود و ۶۸ گل نیز از حریفان دریافت کرد تا با تفاضل گل مثبت ۹ و ۳۸ امتیاز در مکان هفتم ایستاده و در پلی‌آف به مصاف تیم گیتی‌پسند برود.

یک پله نزول جایگاه فوتسال قم نسبت به سال ۹۷

آمارها نشان می‌دهد که محمد سیمای قم در بیستمین دوره لیگ برتر در سال ۱۳۹۷ موفق به کسب ۱۱ پیروزی، هفت تساوی و هشت باخت شد، ۶۹ گل زد و ۷۴ گل دریافت کرد و تفاضل گل منفی پنج را برای خود به ثبت رساند اما با ۴۰ امتیاز به‌عنوان تیم ششم راهی پلی‌آف شد و با تیم سوم یعنی فرش‌آراء برخورد کرد.

ناکامی در پلی‌آف با شکست در قم و اصفهان

همین دو امتیازی که محمد سیمای قم نسبت به فصل قبل کمتر کسب کرد، یک پله جایگاه این تیم را در جدول نهایی لیگ برتر پائین‌ برد و این اتفاق قرعه نماینده قم را در پلی‌آف سخت‌تر از دوره گذشته لیگ برتر کرد، درنهایت محمد سیما بازی‌های رفت‌وبرگشت در قم و اصفهان را به تیم متموّل گیتی‌پسند باخت و از راه‌یابی به نیمه‌نهایی بازماند، درحالی‌که سال گذشته با توجه به قرعه خوب پلی‌آف از سد فرش‌آراء مشهد گذشت و به نیمه‌نهایی رسید که درنهایت به مس باخت و به فینال راه پیدا نکرد.

نیمکتی که عاقبت‌به‌خیر نشد

از کنار آمار و ارقام عملکرد تیم محمد سیمای قم در بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتسال که بگذریم، به وضع مدیریتی این تیم باید پرداخت، جایگاهی که رسول قلی‌زاده به‌عنوان مدیرعامل در راس آن قرار داشت و با خرد جمعی تصمیم بر این شد که این تیم فصل را با هدایت بازیکن باسابقه و مربی شناخته‌شده فوتسال قم یعنی سیدمهدی غیاثی آغاز کند.

همچنین محسن حسن‌زاده دیگر بازیکن و مربی مطرح قم که سال گذشته سرمربی فرش‌آراء مشهد بود به‌عنوان مدیر فنی و سیدوحید غیاثی به‌عنوان مربی به کادر فنی تیم محمد سیما ملحق شدند، اتفاقی که هم تعجب و هم تحسین بسیاری از اهالی فوتسال را به دنبال داشت و البته اکثرا معتقد بودند که این کادر اگر همدل باشد، فوتسال قم در لیگ ۹۸ عاقبت‌به‌خیر می‌شود که نشد.

۳ سرمربی در یک فصل روی نیمکت محمد سیما

شروع کار برای محمد سیما خوب بود ولی این تیم در ادامه راه لیگ فراز و نشیب‌هایی داشت تا اینکه در هفته نهم خبر رسید که غیاثی به دلیل مشکلات جسمانی قادر به حضور در راس کادر فنی نیست و محسن حسن‌زاده در راس کادر فنی قرار گرفت، مربی‌ای که تحولاتی هم در نماینده قم ایجاد کرد و تا هفته نوزدهم سرمربی تیم بود.

پس از بازی برگشت محمد سیما با گیتی‌پسند در اصفهان از اردوی این تیم خبر رسید که در رختکن نماینده قم برخی حواشی و حرف‌وحدیث‌ها ایجادشده که خیلی سریع واکنش رسول قلی‌زاده مدیرعامل محمد سیما را به دنبال داشت و وی بابیان اینکه از سوی حسن‌زاده به او توهین شده، تصمیم به قطع همکاری با حسن‌زاده گرفت.

بدین ترتیب کادر فنی تیم محمد سیما بار دیگر دست‌خوش تغییر و تحول قرار گرفت و سیدوحید غیاثی به‌عنوان سومین سرمربی به راس کادر فنی آمد و تا پایان بازی‌های مرحله مقدماتی این تیم را هدایت کرد و با رتبه هفتم به مرحله پلی‌آف رفت، مرحله‌ای که در بازی‌های رفت‌وبرگشت آن در قم و اصفهان مغلوب گیتی‌پسند شده و حذف شدند.

انبوهی از بدهی‌های مالی به کادر و بازیکنان

اما آنچه در سال‌های اخیر مشکل بزرگ و معضل دردسرساز فوتسال قم بوده و از حضور محمد سیما در بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران بازهم به یادگار ماند، انبوهی از بدهی‌های مالی به کادر و بازیکنان این تیم است، موضوعی که این روزها برای مدیرعامل این تیم دردسرهایی هم ایجاد کرده است.

قلی زاده که این روزها در دسترس بازیکنان و اعضای تیم نیست و در خانه‌مانده، بدون ارائه راه حلی برای پرداخت مطالبات بازیکنان تیمش و بدهی‌های این تیم، می‌گوید به‌صورت مکتوب به مدیرکل ورزش و جوانان قم اعلام کرده توان تیمداری ندارد و از وی خواسته که اجازه دهد امتیاز تیم محمد سیما واگذار شود تا بدهی‌ها را پرداخت کند.

ورود حامی مالی جدید به‌شرط رفع تمام بدهی‌ها

نکته دیگر این است که در قم یک حامی مالی جدید اعلام آمادگی کرده و البته حمایت از نماینده قم را مشروط به عدم وجود بدهی از سال‌های قبل عنوان کرده و می‌گوید در صورتی از فوتسال قم برای دوره بعدی لیگ برتر باشگاه‌های کشور حمایت می‌کند که این تیم یک ریال هم بدهی نداشته باشد.

بعدازاین ماجراها این ابهام ایجاد شد که آیا پس از سال‌ها قم در لیگ برتر فوتسال ایران بدون نماینده خواهد بود یا برنامه‌ریزی مدیران ورزش قم ماجرا را ختم به خیر می‌کند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.