کد خبر : 152938
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اسفند 1398 - 13:08
-

شمسایی: فوتسال بدون تماشاگر هیچ ارزشی ندارد/بخش‌ خصوصی باید ترغیب شوند که به فوتسال بیایند/در لیگ برتر دیگر طراوت و شادابی گذشته دیده نمی‌شود

شمسایی: فوتسال بدون تماشاگر هیچ ارزشی ندارد/بخش‌ خصوصی باید ترغیب شوند که به فوتسال بیایند/در لیگ برتر دیگر طراوت و شادابی گذشته دیده نمی‌شود

پیشکسوت فوتسال اظهار داشت: تماشاگران به ورزش روح می‌دهند و اگر تماشاگران نباشند، فوتسال هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«امیر شمسایی» در مورد دیدارهای پایانی لیگ برتر فوتسال بعد از شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات با بیان این مطلب افزود: فوتسال بدون تماشاگر هیچ ارزشی ندارد و به نظر من دیدار فینال بعد عید نوروز برگزار شود تا تماشاگران بتوانند این بازی را از نزدیک ببینند. بهتر بود دیدار فینال در شهر بی طرف و با حضور تماشاگران برگزار شود، چرا که هر موقع تیم‌های مس سونگون و گیتی پسند رو به رو همدیگر قرار می‌گیرند، این دیدار به جنجال کشیده می‌شود.

وی درباره وضعیت فوتسال ایران خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته پیش‌بینی کرده بودم که اگر برنامه‌ریزی درستی نداشته باشیم، در سال‌های آتی با کمبود بازیکن مواجه می‌شویم. اگر برنامه‌ریزی دقیق می‌شد که چند تیم ملی جوانان داشته باشیم، از این استعدادها برای تیم ملی بزرگسالان استفاده می‌کردیم. فوتسال ایران با این‌ همه استعدادی که دارد، نباید به تیمی همچون تایلند با یک نتیجه بد ببازد. بضاعت فوتسال ما خیلی بیشتر است و باید از این موضوع به خوبی استفاده کنیم.

شمسایی ادامه داد: از سوی دیگر مهاجرت برخی بازیکنان باکیفیت تیم ملی به لیگ‌هایی که هم‌سطح فوتسال ایران نبودند، کیفیت لیگ برتر ایران را پایین آورده بود اما خوشبختانه یک سری از این بازیکنان به ایران برگشتند و هم کیفیت لیگ را بالا بردند و هم سطح فنی خود را بهتر کردند.

پیشکسوت فوتسال در مورد وضعیت مالی باشگاه‌های فوتسال گفت: دولت می‌تواند از نظر اقتصادی به باشگاه‌های فوتسال کمک کند. بخش‌ خصوصی باید ترغیب شوند که به فوتسال بیایند و در این رشته سرمایه‌گذاری کنند. وقتی بخش خصوصی می‌داند که هم باید مالیات‌های سنگین بدهد و هم خرج تیم‌های باشگاهی کند، هیچ وقت سمت سرمایه‌گذاری در ورزش نمی‌رود. دولت باید با تمهیداتی که در نظر بگیرد تا شرکت‌های خصوصی را با توجه به سرمایه‌گذاری آنها در ورزش معاف از مالیات کند تا انگیزه خوبی برای آنها ایجاد شود.

وی در مورد وضعیت لیگ ایران در سال‌های اخیر نیز اظهار داشت: در حال حاضر لیگ برتر فوتسال شرایط خوبی ندارد و در لیگ برتر دیگر طراوت و شادابی گذشته دیده نمی‌شود و وقتی بازی‌ها را می‌بینیم لذتی از آن نمی‌بریم.

شمسایی در پایان گفت: اگر به فکر فوتسال نباشیم، جایگاهی که چند سال برای آن جنگیدیم را از دست می‌دهیم. امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی بتوانیم پیشرفت فوتسال را در سال‌های آینده ببینیم.

مصاحبه:محسن فروغی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.