کد خبر : 152957
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 - 12:59
-

بفرمایید هتک‌تریک قهرمانی؛ بدون پاداش و امکانات در فوتسال زنان

بفرمایید هتک‌تریک قهرمانی؛ بدون پاداش و امکانات در فوتسال زنان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، تیم ملی فوتسال زنان این روزها در شرایط خوبی بسر نمی‌برد. از مصدومیت بازیکنان در لیگ برتر و لغو شدن تمامی تورنمنت‌های دوستانه و اردوها می‌تواند بزرگ‌ترین ضربه را به تیم وارد کند. گرچه لیگ برتر امسال از نقطه نظر سرمربیان تیم‌ها یکی از شگفتی‌های فوتسال زنان محسوب

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، تیم ملی فوتسال زنان این روزها در شرایط خوبی بسر نمی‌برد. از مصدومیت بازیکنان در لیگ برتر و لغو شدن تمامی تورنمنت‌های دوستانه و اردوها می‌تواند بزرگ‌ترین ضربه را به تیم وارد کند. گرچه لیگ برتر امسال از نقطه نظر سرمربیان تیم‌ها یکی از شگفتی‌های فوتسال زنان محسوب می‌شد اما «شهناز یاری» سرمربی تیم ملی فوتسال زنان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کیفیت بالای لیگ اظهار داشت: آسیب‌دیدگی بازیکنان بر روی کیفیت و تمرینات تیم ملی تاثیر منفی گذاشته است و با لشگری از مصدومان مواجه شده‌ام.

علاوه بر آن نباید فراموش کرد که ۲ سال از قهرمانی بازیکنان در رقابت‌های قهرمانی آسیا آسیایی می‌گذرد اما ملی‌پوشان هنوز پاداش آن قهرمانی را دریافت نکرده‌اند. عاملی که می‌تواند سبب از میان بردن انگیزه آنان برای حضور در تیم ملی و ادامه در این عرصه باشد. موضوعی که آن را می‌توان در سخنان «آرزو صدقیانی‌زاده» ملی‌پوش فوتسال مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: فدراسیون فوتبال پاداش ۲۲ میلیون تومانی قهرمانی در آسیا را به بازیکنان پرداخت نکرده است و شاید به دلیل شرایط سخت اقتصادی وادار به کنار گذاشتن ورزش شوم.

مشکل دیگر که مدت‌ها گریبانگیر تیم ملی بود و سبب می‌شد تا بازیکنان انگیزه و آمادگی جسمانی خود را از دست بدهند، نبود سرمربی و چالشی است که مسوولان کادر فنی چون «علی رعدی» داشتند. وی گفته بود که تیم ملی فوتسال زنان، نیازی به سرمربی ندارد و سرمربی چه کاری می‌کند که مربی و مدیر فنی نمی‌تواند آن را انجام دهد.

این سخنان سبب واکنش «لیلا صوفی‌زاده» نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال شد. وی با تاکید بر اینکه تیم ملی فوتسال زنان نیاز به یک سرمربی زن دارد، گفت: موضع کمیته زنان فدراسیون فوتبال و هیات رییسه بر نقش پررنگ مربیان زن در پست سرمربی‌گری تیم‌های ملی است. صحبت کردن از اینکه تیم نیازی به سرمربی ندارد هرگز در هیچ جای دنیا پذیرفتنی نیست.

با وجود همه کشمکش‌ها و حرف‌ها، سرانجام فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت تا «شهناز یاری» را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کند. فردی که از سابقه خوبی در عرصه سرمربگیری برخوردار است اما در مدت زمان کوتاهی که او سکان هدایت تیم ملی را برعهده گرفته، شرایط بر وفق مراد او پیش نمی‌رود.

مصدومیت بازیکنان در لیگ برتر و علاوه بر آن شیوع ویروس کرونا و لغو اردوها و دیدارهای دوستانه و مشخص نبودن زمان برگزاری این اردوها برای آماده شدن برای حضور در تورنمنت روسیه و مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند بزرگ‌ترین دغدغه تیم ملی فوتسال زنان باشد. گرچه ورزش کشور اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا در همه رشته‌ها تعطیل شده است اما مسوولان باید بدانند که هت‌تریک سومین قهرمانی در آسیا نیازمند تدبیری بهتر و از جمله پرداخت پاداش‌های ملی‌پوشان است تا آنان بتوانند با امید بیشتر در این عرصه فعالیت کنند.

با ادامه این شرایط و نیز در کنار آن مصدومیت ملی‌پوشانی چون فرشته کریمی، سارا شیربیگی و دیگر بازیکنان و نبود آمادگی جسمانی آیا می‌توان شاهد سومین هت تریک قهرمانی در آسیا برای تیمی بود که مدت‌ها سرمربی و اردو و تمرینی نداشته؟
منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.