کد خبر : 153083
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اسفند 1398 - 10:26
-

پرهیزکار: سرمربی تیم «ب» از مربیان لیگ برتر انتخاب می‌شود / احتمال تعویق جام جهانی کم است

پرهیزکار: سرمربی تیم «ب»  از مربیان لیگ برتر انتخاب می‌شود / احتمال تعویق جام جهانی کم است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،رئیس کمیته فوتسال ایران با بیان اینکه سرمربی تیم «ب» ایران از مربیان شاغل در لیگ برتر انتخاب می‌شود، گفت: تغییر زمان جام جهانی فوتسال بعید به نظر می‌رسد. داود پرهیزکار درباره برگزاری جام ملت های آسیا در ماه مرداد گفت زمان این رقابت ها باید در کمیته فوتسال AFC

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،رئیس کمیته فوتسال ایران با بیان اینکه سرمربی تیم «ب» ایران از مربیان شاغل در لیگ برتر انتخاب می‌شود، گفت: تغییر زمان جام جهانی فوتسال بعید به نظر می‌رسد.
داود پرهیزکار درباره برگزاری جام ملت های آسیا در ماه مرداد گفت زمان این رقابت ها باید در کمیته فوتسال AFC هم به تایید برسد. منطقی است که جام ملت های آسیا پیش از مردادماه به دو دلیل برگزار نشود یکی شیوع ویروس کرونا و دیگری در پیش بودن ماه مبارک رمضان. بنابراین تاریخ در نظر گرفته شده نهایی خواهد شد.
زمان زیادی از جام ملت‌ها تا جام جهانی نیست
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که داریم نزدیک بودن جام جهانی فوتسال به جام ملت های آسیا است. بعد از جام ملت ها زمان زیادی تا جام جهانی وجود ندارد و شرایط برای استراحت ملی پوشان و برگزاری اردوی آماده سازی و بازی تدارکاتی سخت می شود. شاید در این فاصله بتوان فقط دو اردو برگزار کرد. احتمالاً به همین دلایل کیفیت مسابقات جام جهانی هم تحت تاثیر قرار می گیرد.
AFC می توانست از کشورهای آسیایی نظر بخواهد
رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این سئوال که آیا جام جهانی فوتسال هم به تعویق می افتد؟ تصریح کرد: فعلاً که هیچ تاریخی به ما در این ارتباط ابلاغ نشده است. وظیفه AFC است که در این ارتباط با فیفا مذاکره کند. کنفدراسیون آسیا حداقل می توانست از ما نظر بخواهد و از طرف کشورهای آسیایی بخشنامه ای را به فیفا برای تعویق جام جهانی بزند.
احتمال تعویق جام جهانی کم است
پرهیزکار یادآور شد: نمی دانم AFC چه ملاحظاتی داشته است. شاید هم خودشان مذاکره کرده اند و نتوانسته اند فیفا را مجاب کنند. به هر حال تا الان که برگزاری جام جهانی در تاریخ مقرر ( ۲۲ شهریور تا ۱۳ مهرماه ۹۹) تغییر نکرده و احتمال تعویق این مسابقات کم است.
مهدی تاج هنوز در AFC سِمت دارد
رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این سئوال که آیا مهدی تاج (رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران) همچنان در کمیته فوتسال AFC حضور دارد؟ تاکید کرد: بله ایشان هنوز هم هستند. قرار بود همین روزها هم جلسه ای در AFC داشته باشند که لغو شد.
ویروس کرونا تمام برنامه‌ها را برهم زد
وی در خصوص فشرده شدن برنامه مسابقات لیگ برتر در سال آینده با این تصمیمات گفت: استنباطم این است که باید یک مقدار تامل کنیم و اجازه بدهیم شرایط بهتر شود. بعد از آن جلساتی را با حضور سرمربی تیم ملی و مدیران باشگاه ها برگزار خواهیم کرد. ما چند ماه پیش جلسه خوبی داشتیم ولی ویروس کرونا همه چیز را بر هم ریخت. می طلبد تا در شرایط بهتر جلسه دیگری برگزار کنیم.
انتخاب مربی تیم «ب» ایران از دل لیگ برتر
پرهیزکار در ادامه صحبت هایش درباره برنامه کمیته فنی و کمیته فوتسال برای تشکیل تیم ملی «ب» گفت: همواره بین تیم جوانان و تیم ملی، خلا بازیکنان در رده سنی ۲۰ تا ۲۵ سال احساس می شد. بازیکنان در این رده اغلب بلاتکلیف بودند و فرصت رسیدن به تیم ملی را پیدا نمی کردند. ما این فرصت را غنیمت شمردیم. در لیگ برتر هم می گردیم تا مربی شایسته ای با شرایط خوب را برای این تیم انتخاب کنیم ولی فعلاً این ویروس کرونا تمام برنامه ها را بر هم زده است. تلاش می کنیم پشتوانه خوبی برای تیم ملی داشته باشیم تا سرمربی تیم ملی هم برای جام جهانی و هم برای سال های بعد دغدغه ای نداشته باشد.
قرار بود حریفان تیم ملی با تیم «ب» هم دیدار کنند
رئیس کمیته فوتسال در خصوص گزینه مدنظر برای سرمربیگری تیم ب اظهار کرد: فعلاً در حال تشکیل پرونده هستیم. جدول امتیازبندی را برای گزینه هایمان تشکیل داده ایم و معیارهای لازم را مدنظر قرار می دهیم. با کسانی که امتیاز خوبی بگیرند مصاحبه می کنیم و برنامه هایشان را می گیریم. قصد داشتیم کار را برای این تیم از همین سال ۱۳۹۹ آغاز کنیم. حتی بنا بود کشورهایی که برای برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی اصلی به ایران می آیند، یک بازی هم با تیم «ب» انجام بدهند. اگر ویروس کرونا اجازه می داد تیم ب هم قبل از جام جهانی آماده می شد.
هنوز به میزبانی در جام ملت‌ها امید داریم
پرهیزکار در پایان درباره مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا به ترکمنستان برای میزبانی در جام ملت های آسیا تا پایان ماه مارس، گفت: ما هم برای میزبانی جام ملت ها درخواست داده ایم. AFC به درخواست ما پاسخ مثبت یا منفی نداده است. همین که پاسخ منفی نداده اند اتفاق خوبی است. شاید ما هنوز هم گزینه باشیم. باید ببینیم شرایط کشور و ویروس کرونا به کجا می رسد. وزارت بهداشت و مسئولان مختلف در کشور در حال تلاش برای مهار این ویروس هستند. به هر حال ما از میزبانی ناامید نیستیم.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.