کد خبر : 153138
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 0:44
-

محمدی:همیشه سعی کردم به طور حرفه ای زندگی کنم و به دور از حاشیه به کارم ادامه دهم/سطح فوتسال روسیه فراتر از ایران است

محمدی:همیشه سعی کردم به طور حرفه ای زندگی کنم و به دور از حاشیه به کارم ادامه دهم/سطح فوتسال روسیه فراتر از ایران است

دروازه بان ایرانی تیم گازپروم روسیه از شرایط خودش و فوتسال می گوید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سپهر محمدی می گوید قرار گرفتن در فهرست دروازه بان برتر فوتسال دنیا، وظیفه او را در تیم ملی و تیم باشگاهی اش سنگین تر کرده است.
به همین بهانه گفتگویی داشتیم با این لژیونر فوتسال ایران که در ادامه می خوانید.

*در حال حاضر شرایط خودت در تیم گازپروم چطور است؟

الان شرایط ایده آلی دارم ولی اگر بخواهم از ابتدا برایتان توضیح بدهم، در ابتدا که به روسیه آمدم، شرایط برایم خیلی سخت بود. به هر حال من از اول فوتبالم در اصفهان بودم و این مسئله باعث شد که دو سه ماه اول هم از نظر زندگی حرفه ای و هم زندگی شخصی خیلی اذیت شدم و خیلی سختی ها را تحمل کردم.

*تفاوت لیگ فوتسال ایران و روسیه را چطور ارزیابی می کنی؟

از نظر فوتبالی لیگ روسیه تفاوت هایی با لیگ ما دارد و یکی از مهم ترین تفاوت ها این است که زمان بازی در هر نیمه ۲۵ دقیقه است که در ایران ۲۰ دقیقه هر نیمه را بازی می کنند. خب همین واقعا فشار زیادی به بازیکن وارد می کند. سطح فوتسال روسیه هم فراتر از ایران است و باید تلاش بسیار بیشتری کرد ولی خدا را شکر الان با شرایط وفق پیدا کرده ام و در حال حاضر بازی های خوبی برای تیم گازپروم انجام می دهم.

*دوری از ایران برایت سخت نیست؟

همانطور که گفتم من از اول فوتبالم تا چند ماه پیش در اصفهان بودم و آخرین تیمم هم گیتی پسند بود؛ خب شرایط جدیدی که برایم ایجاد شده در ابتدا سخت بود ولی هر چه جلوتر رفتم بهترشد و حالا هم اصل برایم زندگی حرفه ای است که همین موضوع به من انگیزه می دهد تا دوری از ایران را تحمل کنم.

*اختلاف دمای ایران و روسیه چطور است؟ این موضوع اذیتت نمی کند؟

خب در شهری که محل اسکان ما است یعنی مسکو قابل تحمل است. نه اینکه سرد نباشد، اما قابل تحمل است. بعضا اما بازی هایی در برخی شهرهایی داریم که منفی ۴۰ درجه است که واقعا آن دما وحشتناک است.

*خب شما الان بین ۱۰ دروازه بان برتر دنیا قرار گرفته اید؛ چه حسی از این موفقیت دارید؟

خیلی خوشحال هستم که به عنوان یک ایرانی و برای دومین مرتبه نامزد برترین دروازه بان دنیا شدم؛ سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹. واقعا باعث خوشحالی و غرور است که به عنوان یک ایرانی به این افتخار رسیده ام و فکر می کنم این نتیجه زحمت هایی است که حالا به بار نشسته است. هر چیزی که دارم، اعتقادم این است که لطف و عنایت پروردگار است.

*خب بودن در جمع ۱۰ دروازه بان برتر دنیا کار شما را در آینده به مراتب سخت تر می کند؟ این موضوع چه بار مثبت و منفی ای برای شما به همراه داشته است؟

خب مسلما وقتی اسم شما به عنوان یکی برترین دروازه بان های دنیا مطرح می شود، کار و وظیفه شما را سنگین تر می کند ولی خب از طرفی هم انگیزه ای می شود برای اینکه این روند را تداوم بدهم

*تداوم این موفقیت ها چطور به دست آمده؟ یعنی شما چه مسیرهایی را پیموده اید و چه سختی هایی را در این راه متحمل شده اید؟

همیشه سعی کردم به طور حرفه ای زندگی کنم و به دور از حاشیه به کارم ادامه دهم؛ چه در تیم ملی و چه در تیم های باشگاهی سعی کردم تمرکزم روی کارم خودم باشد. در این مسیر سختی های زیادی کشیدم؛ از مصدومیت ها گرفته تا شکست ها؛ ولی در این مسیر توکلم به خدا بوده است و سعی کردم همه تلاشم را انجام بدهم.

*شما تنها نماینده ایران در روسیه هستید؛ البته در فوتسال. این موضوع چه حسی دارد و آیا دوست دارید دیگر بازیکنان ایرانی هم به تیم های روسی بپیوندند؟

خیلی خوشحال هستم که وارد یک لیگ کاملا حرفه ای شدم و از طرفی هم امیدوارم که هم از نظر فنی و اخلاقی نماینده شایسته ای برای فوتبال باشم. واقعا خیلی دوست دارم که بازیکنان ایرانی و دوستانم این چالش را امتحان کنند.

*سپهر محمدی قصد دارد تا چه زمانی فوتبال بازی کند؟

در حال حاضر که شرایط خوبی دارم و فکر می کنم با تجربیاتی که در این چند ساله به دست آوردم، سال های زیادی می توانم بازی کنم. فعلا از بازی کردن لذت می برم و به پایانش فکر نمی کنم. چون فکر می کنم الان خیلی زود است که به پایان بازی فکر کنم.

*برای دوران پس از بازی آیا برنامه ای دارید؟ مثلا اینکه مربی شوید؟

فعلا هیچ فکری برای آینده ندارم و تمام تمرکزم در زمان حال است تا کارم را به بهترین نحو پیش ببرم.

*حرف پایانی؟

از همه مربیانی که در این چند سال برای من زحمت کشیده اند تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم با عملکردی که دارم جواب محبت آنها را بدهم

اسامی ۱۰ دروازه‌بان برتر جهان در سال ۲۰۱۹ به شرح زیر است:

۱- میودراک آکسنتیچویچ (صربستان)

۲- کارلوس بارون (اسپانیا)

۳- جونی مندز (برزیل)

۴- هرنان فاراچ (آرژانتین)

۵- تیاگو مندز گوییتا (برزیل)

۶- لئوناردو هیگوئیتا (برزیل- قزاقستان)

۷- سپهر محمدی (ایران)
۸- خوان جوانجو (ایچانیا)

۹- استفانو مامارلا (ایتالیا)

۱۰- یوشی سکیگوچی (ژاپن)

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.