کد خبر : 153206
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 فروردین 1399 - 18:03
-

سنگ سفیدی:جدا شدنم از مس خیلی سخت بود

سنگ سفیدی:جدا شدنم از مس خیلی سخت بود

بازیکن تیم ملی فوتسال گفت: بزرگ‌ترین هدفم در سال جدید بازی کردن در فینال جام جهانی برای کشورم است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمد رضا سنگ سفیدی بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان متولد ۱۱ آبان ۱۳۶۸ در شهر تهران است او از سال ۲۰۱۳ وارد تیم ملی شده و از آن موقع تا الان موفق به کسب عنوان‌های مختلفی با تیم‌های ملی و باشگاهی داشته است. سنگ سفیدی سابقه بازی در تیم‌های دبیری تبریز، تأسیسات دریایی تهران و مس سونگون را دارد. او فصل گذشته از تیم مس سونگون جدا شده و هم اکنون در تیم گیتی پسند اصفهان بازی می‌کند. به مناسبت سال جدید گفت و گویی عیدانه با این بازیکن داشته ایم که مشروح مصاحبه ما با او به شرح زیر است:

زمان تحویل سال دوست دارید کنار چه کسانی باشید و آرزوتون در آن لحظه چیست؟

هر سال زمان تحویل سال را به همراه پدر و مادرم و سایر اقوام رد خانه مادربزرگم جمع می‌شویم و هیچ جایی را به آن جا ترجیح نمی‌دهم و خیلی دوست دارم آن جا حضور دارم و آرزوی همیگش من زمان تحویل سال اول فرج آقا امام زمان (عج) و بعد هم سلامتی و عمر با عزت برای همه مردم خوب کشورمان است.

بهترین جایی که دوست دارید تعطیلات عید نوروز بروید کجاست؟

بهترین جایی که دوست دارم ایان تعطیلات عید نوروز بروم فقط تمرین کردن است و تمرین کردن در نوروز را خیلی دوست دارم و به هیچ چیزی ترجیح نخواهم داد.

بهترین خریدتان در شب عید و خوشمزه‌ترین غذا در آن شب چیست؟

تا الان هیچ گاه در شب عید خرید نکردم و بیشتر خرید‌های من مربوط به خیلی قبل‌تر از ایام عید یا به بعد از آن است. همچنین در همه جا رسم بر این است که مردم شب عید نوروز سبزی پلو با ماهی می‌خورند، اما من خودم خوردن لوبیا پلو را تحت هر شرایطی نسبت به غذا‌های دیگر بیشتر ترجیح می‌دهم.

از نظر شما بهترین سین هفت سین، قشنگ‌ترین رسم نوروز و خوشمزه‌ترین تنقلات در ایام تعطیلات عید نوروز چیست؟

من از بچگی خیلی دوست داشتم سکه جمع کنم و به نظر من بهترین سین هفت سین سکه است و و قشنگ‌ترین رسم نوروز هم به نظر من همین دید و بازدید‌ها و اینکه مردم سال جدید را با هدف جدیدی آغاز می‌کنند می‌تواند یکی از قشنگ‌ترین رسم‌های نوروز باشد. خوشمزه‌ترین تنقلات هم به نظر من بادام هندی است.

چه حسی نسبت به سال موش دارید؟

حس خاصی نسبت به سال موش ندارم و فقط دعا می‌کنم که در سال جدید این گرفتاری‌ها که اکنون برای مردم به وجود آمده تمام شود و همه در صحت سلامتی و آرامش به زندگی خودشان ادامه دهند.

نمره ای که به خودتان در سال ۹۸ می‌دهید چند است و از نظر شما بهترین و غم انگیزترین اتفاق امسال چه چیزی بوده است؟

از نمره ۱۰۰ به خودم ۶۰ می‌دهم. چون پیراهنی که می‌پوشم شماره آن ۶ است یک صفر هم کنار آن می‌گذارم و به خودم ۶۰ می‌دهم. سال ۹۸ یکی از سال‌های بسار سختی بود شروع سال با آمدن سیل آغاز شد و پایان آن هم با شیوع ویروس کرونا است و به نظر من سال بسیار سختی بود.

بزرگ‌ترین هدفی که در سال ۹۹ دنبال می‌کنید چیست؟

بزرگ‌ترین هدف من در سال ۹۹ بازی کردن در فینال جام جهانی است.

اگر به شما بگویند که سال ۹۹ آخرین سال عمرتان می‌باشد چه کار می‌کنید و از چه کسانی حلالیت می‌طلبید؟

اگر بدانم سال ۹۹ آخرین سال عمرم است قطعا از تمام آن کسانی که چه به شوخی و یا جدی حرفی زده ام و باعث شده که دلشان بشکند و ناراحت شوند، حلالیت می‌طلبم و اگر هم چیزی به بزرگی خودشان حلال کنند.

سیزده بدر را چگونه می‌گذرانید؟

ما اصولاً ایام سیزده بدر به خانه مادر بزرگم می‌رویم و در بالا پشت بام خانه او جوجه کباب می‌خوریم و این روال هر ساله بوده و امسال هم اگر اتفاقی نیفتد قطعا این کار را انجام خواهیم داد.

در سال ۹۸ مهمترین اتفاقاتی که باعث پیشرفت و یا پسرفت شما در فوتسال شد چیست؟

سال ۹۸ از نظر ورزشی یک سال بسیسار خوبی برای من بوده، زیرا موفق شدم یک چالش جدیدی را تجربه کرده و در یک تیم جدیدی حضور پیدا کنم. تغییرات در همه جا ابتدا با یک سری مشکلات و معایبی همراه است، اما خدا را شکر توانستم با همه آن‌ها کنار بیایم و به نظرم در سال ۹۸ پیشرفت‌های زیادی داشته ام.

در تعطیلات عید نوروز مطالعه می‌کنید و اگر این کار را انجام می‌دهید بیشتر چه کتاب‌هایی را می‌خوانید؟

تا الان هیچ موقع در ایام تعطیلاتی عید نوروز مطالعه‌ای نداشتم، اما امسال قطعا این کار را خواهم کرد، زیرا به خاطر آن که نمی‌توانیم از خانه خارج شویم یک توفیق اجباری به وجود آمده و باید با

خواندن کمتاب اوقات خودمان را پر کنیم و الان مشغول خواندن کتاب «من پیش از تو» هستم که تازه آن را شروع کرده ام و سعی می‌کنم همین روش را ادامه دهم.

بهترین سریالی که تا کنون در ایام عید دیده اید چیست؟

سریال پایتخت یکی از بهترین سریال‌هایی بوده که تا الان در ایام عید دیده ام.

پیام نوروزی که برای مردم دارید چیست؟

از همه مردم عزیز کشورمان می‌خواهم که دید و بازدید‌ها را کم کنند و تا آن جا که ممکن است رد خانه هایشان حضور داشته باشند، زیرا این ویروس کرونا باعث شده معضلاتی برای کشورمان به وجود بیاید و امیدوارم خودمان اولین کسانی باشیم که بتوانیم این ویروس را کنترل کرده تا در نهایت از شر آن خلاص شویم.

سابقه داشته ایام نوروز در سفر جریمه رانندگی شوید؟

در ایام نوروز تا به حال سفری انجاتم نداده ام و به همین دلیل جریمه هم نشدم.

نظرت درباره شعار هر سال چیست و آیا این شعار‌ها عملی می‌شود یا خیر؟

شعار هر سال را من تا الان ندیده ام که به آن عمل شود. در سطح شهر هر جایی که می‌روید شعار هر سال را مشاهده می‌کنید، اما به نظر من به آن کم عمل می‌شود و یا اصلاً عمل نمی‌شود.

با توجه به بیماری کرونا که در کشورمان به وجود آمده اگر جایی مهمونی بروید می توانید از آجیل خوردن صرف نظر کنید؟

زیاد اهل خوردن آجیل نیستم و قطعاً به خاطر ویرویس کرونا از خوردن آن هم صرف نظر می‌کنم.

یک تعریف از فصل بهار؟

بهار یعنی شکفتن و تازگی و همین می‌تواند یکی از بهعترین تعریف‌ها راجع به بهار باشد، زیرا شما گذشته را فراموش و به سمت یک راه جدید حرکت می‌کنید.

مهمترین اتفاق ورزشی که در سال گذشته برایتان افتاد چیست؟

جدا شدنم از تیم مس سونگون و پیوستن به گیتی پسند اصفهان یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که امسال برایم افتاد. جدا شدنم از مس خیلی سخت بود، زیرا دوستان زیادی در آن جا داشتم و کاملاً احساس راحتی می‌کردم. به هر حال به خاطر یک سری مسائل مجبور شدم که از این تیم جدا شوم و همان طور که به نظرم این یکی از مهمترین اتفاقات زندگی ام در سال ۹۸ بود.

با کسی قهری؟ توی سال جدید نمی‌خوای بهش پیام بدی؟

نه خدا را شکر با کسی قهر نیستم و تا الان سعی کرده ام احترام همه را نگه دارم و به تمام کسانی که به من چیزی آموخته اند پیام تبریک می دهم و به نظر من گذشت، در زندگی یک اصل بسیار مهمی می‌تواند برای هر انسانی باشد.

نظرتان در مورد رشته‌های زیر چیست؟

والیبال: والیبال موفق شد امسال سهمیه المپیک را کسب کند و دستشان درد نکند و به وجود این والیبالیست‌ها افتخار می‌کنیم.

فوتبال: فوتبالمان یک سال بسیار پر مشغله و شلوغی را داشته از تغییر سرمربی تیم ملی گرفته تا نتیجه نگرفتن در جام ملت ها. امیدوارم که فوتبال کشورمان در سال جدید به آن سر منزل حقیقی که به دنبالش هستند برسد و شکل تازه‌ای به خودش بگیرد.

بسکتبال: بسکتبال هم به مانند والیبال موفق شد سهیمه المپیک را کسب کند و امیدوارم که آن‌ها هم در رقابت‌های المپیک بدرخشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.