کد خبر : 153217
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 فروردین 1399 - 13:56
-

تیم ملی فوتسال در تکاپوی کسب سیزدهمین قهرمانی آسیا

تیم ملی فوتسال در تکاپوی کسب سیزدهمین قهرمانی آسیا

ملی پوشان فوتسال کشورمان مرداد ماه باید در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شرکت کنند و ملی پوشان در تلاش هستند تا بتواند سیزدهمین قهرمانی خود را از این رقابت‌ها کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال ایران از چند ماه دیگر باید کار خود را در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آغاز کند. این مسابقات حکم انتخابی جام جهانی را دارد و ۵ تیم اول این قاره جواز حضور مستقیم در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۰ لیتوانی را کسب خواهند کرد. تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابات جام ملت‌های آسیا که قرار است از ۱۵ تا ۲۶ مرداد ماه به میزبانی ترکمنستان برگزار شود، در گروه چهارم این رقابت‌ها با تیم‌های ملی عربستان، کره جنوبی و تایلند همگروه شده است و به نظر می‌رسد گروه چندان مشکلی نباشد و حتی ملی پوشان کشورمان می‌توانند با اقتدار به مرحله نهایی مسابقات صعود کرده تا بتواند در بین ۵ تیم پایانی جواز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کنند.

تیم ملی فوتسال کشورمان تا کنون موفق شده ۷ بار به مسابقات جام جهانی صعود کند. ملی پوشان کشورمان در اولین سال حضورشان در رقابت‌های جام جهانی فوتسال در سال ۱۹۹۲ که در کشور هنگ کنگ برگزار شد فوتسالیست‌های کشورمان موفق شدند به نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کنند و در نهایت به مقام چهارم آن دوره از مسابقات دست پیدا کردند. از آن موقع به بعد تیم ملی فوتسال همواره در مسابقات جام جهانی حضور داشته آخرین حضور تیم ملی در سال ۲۰۱۶ که به میزبانی کشور کلمبیا برگزار شد ملی پوشان فوتسال کشورمان موفق شدند در آن مسابقات به مرحله نیمه نهایی صعود کنند. اما در مرحله نیمه نهایی مغلوب تیم پر قدرت روسیه شدند و از رسیدن به فینال باز ماندند. ملی پوشان فوتسال کشورمان در دیدار رده بندی به مصاف تیم پرتغال رفت و در پایان موفق شد این تیم را شکست دهد و به مقام سوم مسابقات جام جهانی دست پیدا کرد.

بعد از جام جهانی کلمبیا بیشتر کشور‌های دنیا ایران را به عنوان یک قطب جدید در فوتسال دنیا شناختند و آرزو دارند که بتوانند با ما چند بازی دوستانه برگزار کنند. امروزه بیشتر کارشناسان فوتسال بر این عقیده اند که تیم ملی ایران می‌تواند در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۰ لیتوانی خوش بدرخشد و حتی آن‌ها می‌توانند رد فینال آن مسابقات حضور داشته باشند. به شرطی این موارد می‌تواند عملی شود که فوتسالیست‌های کشورمان بتوانند بازی‌های دوستانه خوبی با تیم‌های بزرگ و مطرح جهان انجام دهند. ابتدا قرار بود تیم ملی فوتسال روز ۲۰ فروردین ماه ۲ بازی دوستانه با تیم ملی آرژانیتن (قهرمان دوره قبل رقابت‌های جام جهانی) برگزار کند، اما به دلیل آن که مسابقات جام ملت‌های آسیا به تعویق افتاد عملاً شانس ما برای این دیدار کم و از بین رفت و کمیته فوتسال کشورمان باید تلاش کند تا قبل از آغاز مسابقات جام جهانی، تیم ملی کشورمان بتواند چند بازی دوستانه با تیم‌های قدرتمند جهان برگزار کند.

خوشبختانه کمیته فوتسال در این چند ماه اخیر تلاش‌های بسیاری را انجام داده تا ملی پوشان فوتسال کشورمان بتوانند با آمادگی بالایی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده کنند و همین امر هم موجب آن شده تا این کمیته برای آن که تیم ملی مسابقات جام جهانی هم بتواند خوش بدرخشد و با توجه به این که چند ماه مانده به آغاز مسابقات جام جهانی پیش بینی می‌شود که کمیته فوتسال بتواند با چند کشور خوب اروپایی مکاتباتی را داشته باشد تا فوتسالیست‌های کشورمان با انگیزه و روحیه بسیار بالا پا به رقابت‌های جام جهانی بگذارند.

طبق اعلام فیفا مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۰ قرار است از ۲۲ شهریور ماه تا ۱۳ مهر ماه به میزبانی کشور لیتوانی برگزار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.