کد خبر : 153219
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 فروردین 1399 - 14:02
-

ستاره های لیگ فوتسال بانوان

ستاره های لیگ فوتسال بانوان

ستاره های لیگ فوتسال بانوان را بشناسید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فوتسال بانوان در سال ۹۸ در غالب بیست و چهار هفته از دور گروهی برگزار شد و در این مدت تیم‌ها تمام تلاششان را کردند تا به مرحله پلی آف رقابت‌ها راه پیدا کنند. از بین ۱۲ تیم حاضر در رقابت‌ها تنها چهار تیم برتر جدول بازی‌ها توانستند از دورگروهی بالا بروند و طعم بازی‌های پلی آف را برای رسیدن به جایگاهی که در تمام فصل برای آن تلاش کرده بودند، دست یابند. این چهار تیم عبارت بودند از ملی حفاری اهواز، مس رفسنجان، هیئت فوتبال خراسان رضوی و سایپا تهران. عامل موفقیت این باشگاه‌ها برای رسیدن به اهدافشان علاوه بر زحمات کادرفنی تیم، به ستاره‌ها و بازیکنانی مربوط میشد که در ترکیب آن‌ها حضور داشتند و توانستند تیمشان را به کسب پیروزی در این رقابت‌های دشوار برسانند. در ذیل به شرحی از این بازیکنان حرف‌های لیگ برتر فوتسال بانوان می پردازیم.

نسترن مقیمی
مقیمی متولد ۲۵ تیر ۱۳۶۹ در شهر بابل است. مقمی در سال ۹۶ با تیم پالایش نفت آبادان و در سال ۹۷ با نامی نو اصفهان به مقام قهرمانی در لیگ برتر فوتسال بانوان رسید، همچنین در سال ۹۶ به عنوان ارزشمندترین بازیکن آن فصل از مسابقات انتخاب شد. او در سال ۲۰۱۸ در مسابقات قهرمانی جام ملت‌های آسیا با تیم ملی ایران به قهرمانی در آن رقابت‌ها رسید. مقیمی در سال ۹۸ به دلیل قرارداد ۲ سال‌های که با باشگاه نامی نو بسته بود، در این تیم ماندگار شد، اما در پایان دور گروهی مسابقات، تیمش در جایگاه پنجم قرار گرفت و حضور در مرحله پلی آف بازی‌ها را از دست داد. پس از حذف تیم نامی نو از ادامه رقابت‌های لیگ برتر، مقیمی به عنوان یک لژیونر به لیگ کویت پیوست و با تیم الکویت در این کشور به توافق رسید. او در چند بازی که برای تیم جدیدش انجام داد، توانست در هر دیدار گلی به ثمر برساند و نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لیگ کویت داشت.

فرزانه توسلی
متولد ۲۵ دی ۱۳۶۹ در تهران است. او مدرک کارشناسی علوم ورزشی دارد. از او به عنوان عقاب آسیا نام برده می شود چرا که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا عملکرد بسیار درخشانی از خودش به نمایش گذاشت و نقش موثری در قهرمانی تیم ایران داشت. سایت فوتسال پلنت بعد از بازی‌های آسیایی نام فرزانه توسلی را در بین ۱۰ دروازه بان برتر دنیا قرار داد. او در سال ۹۷ با تیم نامی نو اصفهان به مقام قهرمانی در لیگ برتر رسید و در سال ۹۸ همچنان دروازه بان تیم سابقش ماند. بعد از پایان کار تیم نامی نو در دور گروهی مسابقات، توسلی با این فصل از لیگ بانوان حداحافظی کرد تا تمام تمرکزش را برای اردو‌های تیم ملی و شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ بگذارد.

سارا شیربیگی
متولد ۱۵ مرداد ۱۳۷۰ در کرمانشاه است. شیربیگی مدرک کارشناسی علوم ورزشی دارد. او در رقابت‌های قهرمانی آسیا بیشترین تعداد گل را در کل مسابقات آن دوره به ثمر رساند و به عنوان خانم گل آسیا انتخاب شد. شیربیگی همچنین در سال ۹۷ با تیم نامی نو اصفهان به مقام قهرمانی در لیگ بانوان رسید و در روز پایانی مسابقات عنوان خانم گلی رقابت‌ها را از آن خود کرد. او در فصل ۹۸ به تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی پیوست و با این تیم به مرحله پلی آف رقابت‌ها رسید.

نسیمه غلامی
متولد ۲۷ تیر ۱۳۶۴ در تهران است. غلامی لیسانس حسابداری دارد. او کاپیتان تیم ملی کشورمان است که در جام ملت‌های آسیا با تیم کشورمان در بام آسیا ایستاد. غلامی در فصل ۹۸ لیگ بانوان برای تیم هیات فوتبال خراسان رضوی بازی کرد و با این تیم به مرحله پلی آف رقابت‌ها رسید.

زهرا لطف آبادی
او یکی از استعداد‌های تازه کشف شده در فوتسال بانوان است که در سال ۹۸ به اردو تیم ملی دعوت شد. لطف آبادی دررقابت‌های جم ملت‌های آسیا به همراه تیم ملی نبود. او باتوجه به سن و سال کمش آینده درخشانی دارد و می تواند سال‌های آتی خوش بدرخشد و جایگزین بازیکنان سال بالاتر که یک روز از فوتسال ایران میروند، بشود. لطف آبادی در فصل ۹۸ دروازه بان تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی بود و بار‌ها به اردو‌های تیم ملی در این سال دعوت شد. او با تیم مشهد به مرحله پلی آ، لیگ برتر فوتسال بانوان رسید.

فرشته کریمی
متولد ۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۷ در نازی آباد تهران است. بیشتر مردیم ایران، فوتسال بانوان را با فرشته کریمی میشناسند. او افتخارات زیادی به همراه تیم ملی دارد. سایت فوتسال پلنت از او به عنوان ۱۰ بازیکن ارزشمند فوتبال زنان در جهان در سال ۲۰۱۳ نام برده است. کریمی در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ به همراه تیم ملی کشورمان به مقام قهرمانی در جام

ملت‌های آسیا رسید. کریمی پس از بازیگشت از مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸، برای مدتی به ایتالیا رفت و فوتسال بانوان آنجا را نیز تجربه کرد، اما پپس از گذشت مدتی به ایران بازگشت و برای فصل ۹۸ با تیم سایپا تهران به توافق رسید. کریمی به عنوان کاپیتان نارنجی پوشان نقش به سزایی در قهرمانی این تیم در نیم فصل اول رقابت‌ها داشت، اما در نیم فصل دوم دچار آسیب دیدگی شدیدی شد و دیگر نتوانست سایپایی‌ها را همراهی کند. با این وجود نارنجی پوشان نتوانستند به مرحله پلی آف رقابت‌ها راه پیدا کنند. باتوجه به آسیب دیدگی فرشته کریمی، حضور او برای تکرار سومین قهرمانی تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در هال‌های از ابهام قرار دارد.

ستاره‌های سال ۹۸ لیگ برتر فوتسال بانوان

مارال ترکمان
او یکی از استعداد‌های نوظهور در فوتسال بانوان است. ترکمان تا سال ۹۷ در رشته ورزشی فوتبال فعالیت میکرد و ملی پوش این رشته بود، اما در سال ۹۸ به لیگ برتر فوتسال بانوان آمد و با تیم سایپا تهران قرارداد بست. او علی رقم سن کمش به اردو تیم ملی برزگسالان دعوت شد و به همراه تیم ملی زیر ۲۰ سال کشورمان به مقام قهرمانی در رقابت‌های کافا رسید. ترکمان در رقابت‌های کافا کاپیتان تیم ملی کشورمان بود و به عنوان ارزشمندترین بازیکن آن مسابقات انتخاب شد.

فاطمه اعتدادی
او متولد ۲۴ دی ۱۳۶۷ است. اعتدادی نقش بسیار مهمی در قهرمانی تیم ملی ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ایفا کرد و سایت فوتسال پلنت از او به عنوان ۱۰ بازیکن ارزشمند فوتسال بانوان در دنیا نام برد. اعتدادی در تیم مس رفسنجان بازی میکند و در سال ۹۷ با این تیم به مقام نائب قهرمانی در رقابت‌های لیگ رسید. او اکنون با تیم مس جواز حضور در پلی آف مسابقات این فصل را کسب کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مهسامهرابی یکشنبه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

چرا فریماه حبیبیان و مطهره توکلی نیستن