کد خبر : 153352
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردین 1399 - 23:53
-

ناصری: گلرهای ایران در جهان نمونه هستند / این انتخابات پر پایه ارتباطات اجتماعی بود / هیچگاه در پست گلر مشکلی نداشتیم

ناصری: گلرهای ایران در جهان نمونه هستند / این انتخابات پر پایه ارتباطات اجتماعی بود / هیچگاه در پست گلر مشکلی نداشتیم

رضا ناصری دروازه‌بان سال‌های نه چندان دور فوتسال ایران با رای شما مخاطبین گرامی به عنوان دروازه‌بان رویایی تاریخ فوتسال ایران انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رضا ناصری دروازه‌بان سال‌های نه چندان دور فوتسال ایران با رای شما مخاطبین گرامی به عنوان دروازه‌بان رویایی تاریخ فوتسال ایران انتخاب شد. ناصری متولد ۲۵ شهریور ۱۳۵۴ است. وی در ابتدا فوتبالیست بود و سابقه حضور در تیم‌های ملوان بندرانزلی، نیروی دریایی و پارت‌سازان مشهد را در دارد. وی فوتسال را از استقلال تهران آغاز کرد و در انتقالی جنجالی به پرسپولیس پیوست. وی سپس به تام ایرانخودرو رفت و با این تیم در جام باشگاه‌های جهان حاضر شد. شهید منصوری قرچک، فولاد ماهان سپاهان اصفهان و شهرداری ساوه مقصدهای بعدی گلر رویایی فوتسال ایران بود.

نظر شما در خصوص انتخاب شما به عنوان گلر تیم رویایی فوتسال ایران از طرف مخاطبین پایگاه خبری فوتسال؟
شاید اگر این انتخاب برای زمانی بود که جوان بودم و بازی می‌کردم ، خیلی خودخواهانه با این موضوع برخورد می‌کردم. چون آن زمان دوست داشتم همه مقام‌ها را کسب کنم و هر مقام و جایزه‌ای هست به هر طریقی برای خودم کنم. ولی الان مربی هستم و مربی یعنی معلم و معلم بودن یعنی الگوی اخلاق‌مداری شاگردان خود باید باشی. الان دید عاقلانه‌تری نسبت به موضوع دارم و به ارزش معنوی این انتخاب آگاه هستم. خب این انتخابی بود که بر اساس روابط اجتماعی و شناخته‌ شدن فرد بنا شده بود. همین که این انتخاب نشان داد هنوز مورد توجه و دید مردم خوب کشورم هستم برایم اهمیت داد. رقیب‌های من در این انتخاب هر کدام برترین‌های دوران خودشان بودند و انتخاب شدن من چیزی از ارزش‌های آن‌ها کم نمی‌کند و بدون اغراق و شعار می‌گویم من خودم را اصلا لایق این انتخاب نمی‌دانم و فرق من با بقیه گزینه‌ها فقط این بود که ارتباط اجتماعی بهتری نسبت به بقیه دارم. من در فضای مجازی فعال هستم و به دلیل اینکه کارشناس تربیت بدنی هستم در بسیاری از شهرها دوستان خوبی دارم که به من کمک کردند. شاید ضعف ارتباط با مخاطب که اکثر فوتسالی‌های ما دارند اینجا خودش را نشان دهد. این برتری من نسبت به بقیه بود.
امیر فراشی و اصغر قهرمانی در دوران حضورشان بهترین عملکرد را با وجود کمبود امکانات از خودشان نشان دادند. بعد از آن‌ها مصطفی نظری صخره سنگی دنیا قرار دارد که برترین گلر جهان در سال ۲۰۱۰ شد و الان هم سپهر محمدی و علیرضا صمیمی در تیم ملی هستند که توانستند با گلری خوبشان تیم ملی را به مقام سوم دنیا برساند و چندین سال جزو ۱۰ گلر برتر دنیا شدند. در کنار این گزینه‌ها کاظم صادقی، منصور مولایی و امید ابراری‌نیا هم بودند که واقعا به فوتسال ایران خدمت کردند. ولی خب من هم گلری بودم که اولین تساوی تاریخ ایران مقابل برزیل و اسپانیا در زمان من رقم خورد و چندین دوره قهرمانی آسیا و حضور در جام‌جهانی را در کارنامه دارم و در دوران بازی ملی خودم که تعدادش هم خیلی بالا بود نزدیک به ۶۰-۷۰ تا پاس گل با پرتاب‌هایم داشتم.

نظرتان در مورد گلرهای فعلی تیم ملی؟
خدارا شکر ما در هیچ دوره‌ای درون دروازه تیم ملی مشکلی نداشتیم و الان هم سپهر محمدی و علیرضا صمیمی جزو برترین‌های دنیا هستند.
ما باید گلرهای ملی ایران را در دوره‌های مختلف قضاوت کنیم. امیر فراشی، منصور مولایی و اصغر قهرمانی دورانی در دروازه تیم ملی حضور داشتند که فوتبال سالنی در ایران و دنیا جریان داشت. بدین معنی که تکنیک‌ها فوتبالی بود و بازیکنان هم فوتبال بازی می‌کردند، هم فوتسال. من خودم از فوتبال و تیم پارت‌سازان مشهد به فوتسال آمدم ولی در دورانی بود که بازیکنان انتخاب می‌کردند چمن یا فوتسال و من سالن را انتخاب کردم و به استقلال رفتم. در دوره من، امید ابراری‌نیا و کاظم صادقی حضور داشتند. در آن دوران گلری با دستکش بود و بر اساس پرتاب بلند و چمنی استوار شده بود. ولی الان اون نوع پرتاب رد شده است. در اواخر دوران ما پا وارد تکنیک‌های گلری شده بود که مصطفی نظری آمد و یک گلری فوق‌العاده را انجام می‌داد. در دوران نظری گلری در فوتسال پیشرفت کرد و تکنیک‌ها به روز شد و گلرها دیگر دستکش استفاده نمی‌کردند. بعد از آن دوران سپهر محمدی و علیرضا صمیمی وارد تیم ملی شدند که تکمیل کننده تکنیک‌های قبلی بودند و جزو برترین‌های دنیا محسوب می‌شوند.
همانطور که می‌دانید من با یک تیم در مجارستان به توافق رسیدم که بعد از پایان کرونا به آنجا خواهم رفت. از همین الان هم با یک گلر ایرانی برای حضور در این تیم به توافق رسیدیم. چون گلر‌های ما جزو برترین‌های دنیا هستند.

اوضاع فعلی فوتسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
فوتسال ما تا زمانی که از لحاظ مالی بازیکنان تامین نشوند رشد خاصی نخواهد کرد. الان بهترین بازیکنان ما در بهترین حالت قراردادشان ۴۰۰ میلیون است. با این پول می‌خواهند چه کاری انجام دهند؟ می‌توانند خانه بخرند یا یک شغل خوب برای دوران پس از بازیکنی راه بی‌اندازند؟ مگر عمر یک ورزشکار حرفه‌ای چقدر است؟ وحید شمسایی یک زمانی ۲۸۰ میلیون با فولاد ماهان قرارداد می‌بست. در آن دوران می‌شد با آن پول ۲ واحد آپارتمان خرید. به نظر من باید قرارداد یک ورزشکار حرفه‌ای و سطح بالا ۲ یا ۳ میلیارد باشد تا بدون دغدغه به پیشرفت خودش فکر کند و زندگی خودش را با خیال راحت جلو ببرد.

پیش‌بینی شما از فوتسال ایران در سال ۱۳۹۹؟
فعلا هیچ پیش‌بینی خاصی نمی‌شود کرد. تا زمانی که کرونا از بین نرود نمی‌شود برنامه‌ریزی کرد. در حال حاضر همه چیز درگیر کرونا است. چه کسی فکرش را می‌کرد روزی برسد که ورزش و زندگی در دنیا مختل شود و همه چیز تعطیل شود؟

نظر شما در خصوص پایگاه خبری فوتسال ایران؟
استمرار بهترین لغت برای توصیف پایگاه خبری فوتسال است. شما از روزی که از صفر شروع به فعالیت کردید تا الان که مرجع رسمی فوتسال ایران هستید و جزو برترین سایت‌های ورزشی ایران، سختی‌های بسیاری را تحمل کردید ولی در کار خودتان مستمر بودید و محکم ایستادید و عقب‌نشینی نکردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.