کد خبر : 153461
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 فروردین 1399 - 13:49
-

صمیمی: کنار گذاشتن بازیکنان با تجربه حماقت است نه جوانگرایی

صمیمی: کنار گذاشتن بازیکنان با تجربه حماقت است نه جوانگرایی

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال گفت: جوانگرایی برای تیم‌های ملی بسیار مفید و تیم ملی ما نیز باید این کار را انجام دهد اما جوانگرایی به این معنا نیست که تعداد زیادی بازیکن با تجربه را به یکباره کنار بگذاریم .

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علیرضا صمیمی دروازه‌بان مس سونگون و تیم ملی فوتسال در خصوص فینال لیگ برتر فوتسال کشور اظهار داشت: پیش از دیدار فینال ۲ بازی بسیار خوب برابر تیم ورامین انجام دادیم. در حال حاضر مس شرایط بسیار خوبی دارد و از آمادگی بالایی برخوردار است البته همچنین گیتی‌پسند نیز آماده فینال است. اگر برای برگزاری این دیدار زمان پیش از این بیماری وجود داشت شاهد بازی بسیارخوبی بودیم. همانطور که اطلاع دارید سرمربی هر ۲ تیم در مصاحبه‌های خود گفته بودند که دیدار فینال پس از تعطیلات سال جدید کیفیت لازم را ندارد.

وی افزود: سلامتی مردم و ورزشکاران در اولویت قرار دارد و به نظر من ابتدا باید از رفع خطر بیماری کرونا مطمئن شویم  سپس به بازی فینال فکر کنیم که چه زمانی برگزار شود. امیدوارم مسئولان سازمان لیگ با یک برنامه‌ریزی مناسب به این ۲ تیم ۲۰ الی ۳۰ روز زمان برای تمرین کردن بدهند تا شاهد یک بازی خوب در شأن فوتسال کشور باشیم.

دروازه‌بان تیم ملی و مس سونگون در مورد جوانگرایی در تیم ملی گفت: جوانگرایی برای تیم‌های ملی بسیار مفید است همانطور که تیم‌های دیگر جهان این کارها را انجام می‌دهند. تیم ملی ما نیز باید این کار را انجام دهد اما جوانگرایی به این معنا نیست که تعداد زیادی بازیکن با تجربه را به یکباره کنار بگذاریم و بازیکن امید و جوان را به جای آنها به تیم تزریق کنیم این کار را یک جوانگرایی نمی‌گویند بلکه یک حماقت است برای اینکه جوان‌ها آبدیده شوند باید در کنار با تجربه‌ها بازی کنند تا بتوانند در آینده برای تیم ملی و کشور افتخارآفرینی کنند. ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی در مسابقات گذشته از جوانان بسیاری با شیب ملایم استفاده کرد و به نظر من و کارشناسان بسیاری در آن زمان این کار وی برای تیم ملی فوتسال بسیار مفید بود.

صمیمی همچنین درباره نظر یکی از کارشناسان و پیشکسوتان فوتسال که گفته بود به جز مهدی جاوید و علی‌اصغر حسن‌زاده سایر بازیکنان تیم ملی سن بالایی دارند و کارایی لازم را در این تیم ندارند، گفت: من به نظر وی احترام می‌گذارم ان‌شاءالله نظرش فقط کارشناسانه باشد. اما باید به این نکته توجه کنید که بازیکنان با تجربه تیم ملی هنوز به عنوان بهترین‌های آسیا انتخاب می‌شوند که این موضوع نشان از آمادگی بالای آنها دارد. برای پشتوانه‌سازی تیم ملی باید تیم‌های لیگ برتری در رده‌های سنی تیم‌های پایه تشکیل دهند و کمیته فوتسال و سازمان لیگ هم منظم و بلند مدت برای این رده‌های پایه مسابقات مختلف برگزار کند تا این بازیکنان جوان از تجربه کافی برخوردار شوند. زمانی که تیم‌های ملی پایه در باشگاه‌ها عملکرد خوبی داشته باشند می‌توان به آینده فوتسال در کشور امیدوار بود.

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال درباره برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: اگر افتخار این را داشته باشم که در مسابقات پیش‌رو باز به عنوان دروازه‌بان تیم ملی به میدان بروم قطعاً بهترین عملکرد را خواهم داشت هرچند رسیدن به دروازه‌بانی تیم فوتسال ایران کار بسیار دشواری است. سپهر محمدی در یکی از بهترین لیگ‌های اروپا بازی می‌کند و هفته گذشته در جمع بهترین دروازه‌بانان جهان قرار گرفت که به وی تبریک می‌گویم.

وی افزود:‌ در لیگ ایران چندین دروازه‌بان خوب وجود دارد که برای تمامی آنها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. برخی از تیم‌های آسیایی تمرینات و بازیکنان بسیار خوبی انجام دادند که این موضوع کار را برای ایران در جام ملت‌ها کمی سخت می‌کند. تیم ملی ایران فقط تمرین می کند و تا امروز بازی‌های دوستانه مناسبی نداشته امیدوارم کمیته فوتسال بتواند بازی‌های خوبی با تیم‌های قدرتمند اروپایی برای تیم ملی تدارک ببیند.

دروازه‌بان تیم مس سونگون عنوان کرد: بازی کردن با تیم‌های درجه ۲ و … آسیایی کمکی به تیم ملی نمی‌کند و ما برای رسیدن به آمادگی بیشتر نیاز به بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های درجه یک دنیا داریم تا ان‌شاءالله بتوانیم بار دیگر قهرمان آسیا شویم و از عنوان قهرمانی خود در قاره کهن دفاع کنیم. البته ما به جام جهانی نیز بسیار امیدوار هستیم اگر این بار در مرحله نهایی جام جهانی حاضر شویم مطمئن باشید عملکرد بهتری نسبت به دوره‌های گذشته خواهیم داشت.

صمیمی گفت: در حال حاضر سرپرست و کادر فنی تیم ملی تلاش زیادی انجام می‌دهند که بازیکنان به آمادگی کامل تا قبل از مسابقات آسیایی و جهانی برسند. فدراسیون نیز نباید به فوتسال نگاهی گذرا داشته باشد به این دلیل که فوتسال افتخارات فراوانی برای این فدراسیون کسب کرده است و تا امروز باعث غرور ملی ایران در سطح دنیا شده است. تیم ملی برای رسیدن به فینال جام جهانی نیاز به امکانات و شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارد اما من به صراحت می‌گویم برای تیم ملی که یکی از قدرت‌های فوتسال جهان است این شرایط مناسب نیست و تا نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

وی همچنین در خصوص تشکیل تیم ملی «ب» گفت: تشکیل تیم ملی «ب» فکر خوبی است. در این بخش جوانترها می‌توانند برای پشتوانه‌سازی تیم ملی آماده شوند و این تیم در برابر تیم‌های درجه ۲ و … آسیایی می‌تواند برای کسب تجربه کامل بازی‌هایی انجام دهد. البته این کار باید زیر نظر مستقیم ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی مثل دیگر کشورهای مدعی در فوتسال انجام شود تا در آینده وی بتواند از این بازیکنان جوان به خوبی استفاده کند.

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال گفت: تا به امروز بازیکنان تیم ملی  ۵۰ درصد از پاداش‌های سال ۲۰۱۸ را دریافت کرده‌اند. البته بازیکنان تیم ملی برای‌شان پاداش‌ها مهم نیست و احترامی که به آنها گذاشته می‌شود مهم است. همه ما در تیم ملی برای نام ایران و سرفرازی کشورمان تلاش می‌کنیم. اما زمانی که مسئولین قول می‌دهند حداقل به قول و وعده خود عمل کنند. و در حال حاضر با عمل نکردن به وعده‌های خود به بازیکنان تیم ملی بی‌احترامی کردند. طبق خبرهایی که شنیدم و پاداش دیگر تیم‌ها پرداخت شده و فقط بازیکنان فوتسال خانم‌ها و آقایان از شرایط مستثنی مانده‌اند که امیدوارم نگاهی برابر به تمام تیم‌های ملی وجود داشته باشد چون همه آنها برای افتخارآفرینی و شادی دل مردم این کشور به میدان می‌روند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

محمد پنجشنبه , ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

بر ای آمدن شما هم خیلی ها کنار رفتن.