کد خبر : 153537
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فروردین 1399 - 7:47
-

حفاری در نقش پرسپولیس؛ فوتسال بانوان در آمپاس!

حفاری در نقش پرسپولیس؛ فوتسال بانوان در آمپاس!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرنوشت پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال بانوان مشخص نیست آن‌هم در شرایطی که پرونده این تورنمنت می‌تواند با برگزاری سه مسابقه بسته شود. شاید اگر ایده برگزاری مرحله پلی‌آف اگر از دوره بیشتر لیگ فوتسال بانوان اجرایی نمی‌شد، این‌چنین با شیوع کرونا این لیگ در آمپاس قرار نمی‌گرفت؛ چرا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرنوشت پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال بانوان مشخص نیست آن‌هم در شرایطی که پرونده این تورنمنت می‌تواند با برگزاری سه مسابقه بسته شود.

شاید اگر ایده برگزاری مرحله پلی‌آف اگر از دوره بیشتر لیگ فوتسال بانوان اجرایی نمی‌شد، این‌چنین با شیوع کرونا این لیگ در آمپاس قرار نمی‌گرفت؛ چرا که اکنون رقابت های دور گروهی لیگ پانزدهم فوتسال بانوان به پایان رسیده و حتی دور رفت مرحله نیمه نهایی (پلی‌آف) هم میان چهار تیم مدعی جدول دنبال شد اما شیوع کرونا، دور برگشت و برگزاری مرحله فینال را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.

شاید این مقدمه، نحوه تصمیم‌گیری درباره ادامه لیگ را چندان سخت جلوه ندهد اما ماجرا پیچیده‌تر از این مقدمه‌ست؛ لیگ شانزدهم فوتسال بانوان طبق برنامه ریزی باید از مردادماه کلید بخورد و از آن‌سوی قصه هم، تعویق جام ملت های فوتسال بانوان آسیا از تیرماه ۹۹ به اوایل سال آتی باعث شد تا شرایط برای برنامه ریزی لیگ شانزدهم دشوار و فشرده شود و عملا فرصت چندانی برای برگزاری ادامه لیگ پانزدهم باقی نمانده باشد.

راه حل اول؛ اعلام پایان لیگ پانزدهم با قهرمانی حفاری اهواز

نخستین ایده مطرح شده، اعلام قهرمان لیگ براساس نتایج مرحله گروهی است؛ یعنی در واقع با اجرایی شدن این ایده جام قهرمانی به تیم پرافتخار ملی حفاری اهواز می‌رسد که توانست در هفته های پایانی صدرنشینی را در رقابتی تنگاتنگ از چنگ مس رفسنجان، هیات فوتبال خراسان رضوی و سایپا تهران در بیاورد و اول شود. البته اجرایی شدن این ایده هنوز رسما از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال تایید نشده اما رد هم نشده است تا مطرح باشد.

ناگفته نماند که مسئولان سه تیم دیگر مدعی مطرح شده، اعتراض شدیدی به اجرای این راه حل دارند چرا که آنها معتقدند با توجه به قطعی شدن صعود به پلی‌آف، دو هفته پایانی را با بازیکنان ذخیره به میدان رفتند تا با آمادگی کامل مهیای حضور در پلی‌آف شوند؛ اعتراضی که هر چند فهوای آن حرفه‌ای نیست چرا که جایگاه تیم‌ها در جدول می‌توانست سرنوشت چینش بازی ها در مرحله پلی‌آف را دستخوش تغییر کند!

راه حل دوم؛ برگزاری به صورت مجتمع با میزبانی بی‌طرف

همانطور که گفته شد دور رفت مرحله نیمه نهایی برگزار شده است و عملا حتی در صورت برگزاری فینال به صورت رفت و برگشت و برگزاری تک بازی رده بندی، برگزاری تنها چهار مسابقه دیگر می‌تواند به صورت کامل پرونده لیگ پانزدهم فوتسال بانوان را ببندد؛ راه حلی که اینجا مطرح است، برگزاری مسابقات باقیمانده به صورت مجتمع و با میزبانی شهری بی‌طرف است که محتمل‌ترین گزینه جزیره کیش است.

در این صورت، فینال هم به صورت تک بازی می‌تواند برگزار شود تا با تعداد بازی کمتر، پرونده دوره پانزدهم و پرحاشیه لیگ فوتسال بانوان بسته شود؛ مهم‌ترین مشکل برای برگزاری ادامه لیگ، نامعلوم بودن شروع تمرینات تیم‌ها براساس اعلام منابع رسمی، حداقل تا دهم اردیبهشت ماه است. در حال حاضر، بازیکنان سردرگم از ادامه شرایط لیگ، به لحاظ بدنی و فنی افت محسوسی داشته‌اند و به هیچ وجه آماده شروع ضرب العجلی لیگ نیستند و حداقل دو هفته فرصت تمرین می‌خواهند!

با احتساب این بازه زمانی، حتی اگر از ۱۰ اردیبهشت به تیم‌ها اجازه تمرین داده شود باید ادامه لیگ در روزهای پایانی اردیبهشت ماه و اوایل خرداد دنبال شود که فاصله برگزاری میان لیگ پانزدهم و شانزدهم که قرار است از نیمه مردادماه پیگیری شود را به حداقل می‌رساند؛ اما شاید بشود گفت که راه حل منطقی و بهتری برای پایان دادن به لیگ می‌تواند اجرایی شدن این ایده به شمار برود.

راه حل سوم؛ و شاید هم با پایان باز!

فدراسیون فوتبال به جز دو راه حل مطرح شده که مفصلا در بالا بررسی شد، یک ایده دیگر را هم پیش‌روی خود دارد که اجرای آن می‌تواند هم به لحاظ فنی و روحی و روانی، بازیکنان و مربیان فوتسال را تحت الشعاع قرار دهد و هم به لحاظ مالی، اندک اسپانسرهای پشتیبان از فوتسال بانوان را؛ ایده خاتمه دادن لیگ پانزدهم بدون تعیین قهرمان!

شاید در لیگ های آقایان و رشته های دیگر، اجرایی شدن این ایده به رغم همه معضلات‌اش بتواند یک راه حل نجات‌بخش به شمار بیاید اما در فوتسال بانوان، که به سختی سرمایه داران برای حمایت پا به میدان می‌گذارند و هیچ حمایتی هم نمی‌شوند و حتی حمایت آنها، به واسطه پخش زنده و … نمایان هم نیست می‌تواند یک تهدید بزرگ به شمار بیاید و لیگ فوتسال بانوان را برای فصل های آینده کاملا تحت تاثیر قرار دهد.

در پایان باید گفت تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال برای فوتسال بانوان، از میان سه گزینه مطرح شده می‌تواند آینده فوتسال بانوان را تضمین کند و باید امیدوار بود که با سنجیدن جوانب راه حل های مطرح شده، بهترین تصمیم برای فوتسال بانوان ایران که پیش روی خود جام ملت‌های آسیا را برای هت‌تریک قهرمانی در آسیا دارد، گرفته شود.

سبحان جهان پناه/ورزش ۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.