کد خبر : 153581
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399 - 11:16
-

شمس: فرستادند علیه من مصاحبه کنند/ میانگین سنی تیم‌ملی بالای ۳۰سال است/ گلر ۳۷ساله در دو بازی ۱۴گل خورد!/ به ناظم‌الشریعه اجازه دخالت نمی‌دهیم

شمس: فرستادند علیه من مصاحبه کنند/ میانگین سنی تیم‌ملی بالای ۳۰سال است/ گلر ۳۷ساله در دو بازی ۱۴گل خورد!/ به ناظم‌الشریعه اجازه دخالت نمی‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران حسین شمس، عضو کمیته فنی فوتسال فدراسیون فوتبال و سرمربی سابق تیم‌ملی با تاکید بر اینکه تشکیل تیم ملی «ب» مصوبه کمیته فنی فوتسال است، اظهار کرد: هدف از تشکیل این تیم، ساختن یک پشتوانه برای تیم ملی بزرگسالان است و صرفا چنین هدفی نیست که بخواهد همه‌ی تیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران حسین شمس، عضو کمیته فنی فوتسال فدراسیون فوتبال و سرمربی سابق تیم‌ملی با تاکید بر اینکه تشکیل تیم ملی «ب» مصوبه کمیته فنی فوتسال است، اظهار کرد: هدف از تشکیل این تیم، ساختن یک پشتوانه برای تیم ملی بزرگسالان است و صرفا چنین هدفی نیست که بخواهد همه‌ی تیم ملی اصلی را جوان کند و نفرات را تغییر دهد.

او ادامه داد: کمیته فنی می‌خواهد مثل قدیم که در زمان آقایان ترابیان و درودگر یک تیم ملی فوتسال امید زیر نظر جوراندینیرو برزیلی داشتیم، یک تیم ملی «ب» به وجود بیاید تا کار تولید و پرورش بازیکن را انجام دهد و ماحصل آن در اختیار تیم ملی بزرگسالان قرار بگیرد. همین الان بازیکنانی تاثیرگذاری مثل اصغر حسن‌زاده، حسین طیبی، مهدی جاوید و… محصول آن تیم ملی زیر ۲۳ساله‌های قدیم هستند.

*تشکیل تیم‌ملی «ب» حرف من نیست، مصوبه فدراسیون است

سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتسال اضافه کرد: تیم‌ملی «ب» قرار است بازیکنانی بین ۲۰ تا ۲۶سال را تشکیل بدهد و بازیکنان با کیفیتی که در این مقطع سنی هستند و نمی‌توانند در تیم‌ملی جوانان یا بزرگسالان بازی کنند، در قالب این تیم به میدان بروند و پشتوانه‌ای برای تیم‌ملی بزرگسالان باشند. این موضوع تنها حرف من نیست و یک مصوبه در کمیته فنی فدراسیون است.

شمس با بیان اینکه متاسفانه برای تشکیل تیم‌ملی «ب» مقاومت می‌شود، ابراز کرد: آقایان خودشان مصاحبه نمی‌کنند و در دو، سه روز گذشته بازیکنان تیم ملی را وادار به مصاحبه کردند که بگویند خودِ ما با اینکه تیم اصلی هستیم، لباس، نان و جای خواب نداریم و لزومی ندارد که تیم‌ملی «ب» تشکیل شود و با این موضوعات جوسازی داشته باشند.

*میانگین سنی تیم ملی فوتسال به بالای ۳۰سال رسیده

او تاکید کرد: به نظرم تشکیل تیم‌ملی «ب» اصلا به بازیکنان ارتباطی ندارد و مصوبه و یک تصمیم استراتژی است تا پشتوانه‌ای برای تیم‌ملی بزرگسالان باشد. متاسفانه الان میانگین سنی بازیکنان تیم‌ملی بالای ۳۰سال است و نفرات مُسن زیادی داریم که همین مسئله موجب می‌شود تا بعد از جام جهانی فوتسال، با یک خلاء و کمبود بازیکن برای سال‌های آینده روبه‌رو شویم.

عضو کمیته فنی فوتسال فدراسیون فوتبال با بیان اینکه از الان باید به فکر بعد از جام‌جهانی باشیم، ابراز کرد: تیم‌ملی «ب» با یک سرمربی مستقل کارش را دنبال می‌کند؛ همانطور که در سال‌های قبل این کار انجام می‌شد و همان تیم به مسابقات داخل سالن آسیا می‌رفت و به قهرمانی می‌رسید. متاسفانه در حال حاضر تیم‌ملی بزرگسالان ایران در همه تورنمنت‌ها ازجمله جام ملت‌ها، بازی‌های داخل سالن آسیا و … خودش شرکت می‌کند و به جوانان فرصتی داده نمی‌شود.

*۶سال است تولید بازیکن از تیم ملی امید قطع شده

شمس یادآور شد: همیشه تولید بازیکن از تیم امید به بزرگسالان وجود داشته، اما الان ۶-۵ سال است این کار انجام نمی‌شود و هیچ بازیکنی تولید نشده است. اصغر حسن‌زاده که از سال ۲۰۰۶ تاکنون در تیم‌ملی حضور دارد و کاپیتان است و یا حسین طیبی و خیلی‌ها دیگر، محصول تیم ملی امیدِ آن زمان هستند و باید این موارد را به یاد داشته باشیم.

*علی صمیمی در دو مسابقه ۱۴گل خورد

او اضافه کرد: شاید حسن‌زاده بخواهد بعد از جام‌جهانی از تیم ملی برود، اما آیا به فکر جایگزین مناسب برای او بودیم؟ ؛ از طرف دیگر علیرضا صمیمی ۳۷ساله شده، اما پشت سر او هیچ دروازه‌بان دیگری برای تیم ملی تولید نکردیم. صمیمی در دو مسابقه اخیر تیم‌ملی ۹ گل از روسیه و ۵ گل از اسلواکی دریافت کرد. این وضعیت برای تیم‌ملی نگران کننده است. واقعا چرا هیچ دروازه‌بان جدیدی به اردوهای ملی دعوت نمی‌شود که کسب تجربه بین‌المللی کند؟

عضو کمیته فنی فوتسال عنوان کرد: شاید سرمربی تیم‌ملی به این مسائل اعتقادی ندارد و برای جام جهانی برنامه‌ریزی می‌کند که البته از نظر من حق مسلم ایشان است که بازیکن را خودش انتخاب کند، اما برای بازیکنان رده سنی ۲۰ تا ۲۶ سال، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت یک تیم مستقل به وجود آورد و این موضوع از سوی کمیته فنی فوتسال به یک مصوبه تبدیل شد.

*سرمربی تیم‌ملی «ب» با نظر ناظم‌الشریعه انتخاب نمی‌شود

شمس ادامه داد: یک ماه قبل قرار بود تیم ملی «ب» فوتسال کارش را شروع کند که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و اجازه چنین اتفاقی نداد، اما در جریان باشید که با کاندیداهای سرمربیگری این تیم هم صحبت شده و قرار است برنامه‌ها را به کمیته فنی فوتسال ارائه دهند. در اولین فرصت تیم‌ملی «ب» تشکیل می‌شود و سرمربی آن به هیچ عنوان با نظر آقای ناظم‌الشریعه انتخاب نمی‌شود، کاملا مستقل خواهد بود و هیچ خللی در کار تیم ملی بزرگسالان ایجاد نمی‌کند.

او تاکید کرد: شاید یکی، دو بار سرمربی تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان برای تیم‌های پایه گرفته شده، اما همواره سرمربیان کاملا مستقل انتخاب شده‌اند. زمانی هم که بنده سرمربی تیم‌ملی فوتسال بودم، یک تیم کاملا مستقل از بازیکنان امید تشکیل شد که بنده هیچ نظری درباره سرمربی آن تیم نداشتم و به هیچ عنوان دخالتی در امور آن نمی‌کردم. بنده کاملا با استقلال یک تیم دیگر موافق بودم چون جوانان زیادی را به فوتسال معرفی می‌کرد.

سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال ایران عنوان کرد: من در گذشته عملکرد بازیکنان تیم‌ملی امید فوتسال را می‌دیدم و نفراتی را هم انتخاب کردم. بنده از مسابقات داخل سالن آسیا در ماکائو و ویتنام در سال۲۰۰۷ نفراتی را به تیم بزرگسالان آوردم که همین الان هم ملی‌پوش هستند، اما این را هم بگویم که هیچ‌وقت نمی‌گفتم تیم امید چه زمانی، کجا و برای چه تمرین می‌کند. اصلا این مسائل به من ارتباطی نداشت.

*کذب نوشتند، نگفتم حسن‌زاده و جاوید کارآیی ندارند

شمس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شایعه شده او گفته است که به غیر از حسن‌زاده و جاوید، سایر ملی پوشان کارایی ندارند، گفت: من اصلا چنین حرفی نزدم. خبرنگار از من پرسید در جوانگرایی، مگر می‌شود اصغر(حسن‌زاده) و مهدی جاوید را کنار گذاشت که من گفتم نمی‌شود چنین کاری کرد. به نظرم واقعا نمی‌شود نفراتی مثل این دو بازیکن، حسین طیبی و … را خط زد. اسکلت تیم‌ملی را باید نفرات با تجربه تشکیل بدهند و در کنارشان جوانان را به کار بگیرند.

*باخت به بلاروس و اسلواکی به خاطر ندویدن تیم مسن ایران بود

او یادآور شد: تیم ملی ایران در دو دیدار تدارکاتی مقابل اسلواکی و بلاروس در مشهد و در حضور ۵هزار تماشاگر، یک مساوی و یک باخت داشت؛ آن هم در حالی که این دو تیم در رده‌های ۲۵ و ۳۰ رنکینگ جهانی هستند و تیم ایران در رده ششم. علت این باخت هم ندویدن و خستگی بازیکنان بود.

سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتسال تصریح کرد: درست است بازیکنان با تجربه ای مثل طیبی، حسن‌زاده، سنگ‌سفیدی، جاوید، احمدی و .. جایگزین ندارند ولی به غیر از این ۷-۶ نفر، بقیه نفرات تیم‌ملی را می‌توانند جوانان با کیفیت تشکیل دهند.

شمس اضافه کرد: از اوایل سال ۲۰۱۶ و حدود ۵ سال است که ما فقط دو دروازه‌بان(علیرضا صمیمی و سپهر محمدی) را در تیم‌ملی داریم و هیچ گلری را جایگزین آنها نکردیم. متاسفانه صمیمی در دو دیدار دوستانه ۱۴ گل خورد؛ پس چه زمانی باید یک دروازه‌بان باید و جایگزین شود؟ درست است که دروازه‌بانان می‌توانند بیشتر از بازیکنان بازی کنند، اما وقتی سن یک گلر بالا می‌رفت، در رفلکس او هم تاثیر می‌گذارد و آن را دچار مشکل می‌کند.

*دو بازیکن به من زنگ زدند و گفتند ما را مجبور به مصاحبه علیه شما کردند

او با بیان اینکه تیم ملی «ب» به نوعی تیم بزرگسالان را تغذیه می‌کند و هدف دیگری ندارد، اظهار کرد: برای من عجیب است که آقایان چرا خودشان مصاحبه نمی‌کنند و حرف دل‌شان را نمی‌گویند؛ چرا به بازیکنان می‌گویند و آنها را مجبور می‌کنند که علیه کمیته فنی موضع‌گیری کنند؟ دو بازیکن به زنگ زدند و گفتند که ما را به مصاحبه علیه شما مجبور کردند و از من معذرت خواهی کردم. البته من فقط به آنها گفتم که بروید و مصاحبه‌ها را تکذیب کنید، اما یک سایت غیرقانونی که صحبت‌های آنها را زده بود، تکذیبیه این دو بازیکن ملی پوش را کار نکرد.

مربی با سابقه فوتسال ایران ادامه داد: بازیکنان تیم ملی به من گفتند که عده‌ای زنگ می‌زنند و می‌گویند الان باید پشت سرمربی تیم باشید چون ایشان از شما توقع دارد! من به این بازیکنان که این حرف‌ها را به من زدند، گفتم هیچ گله‌ای از شما ندارم چون زمان خود من به تیم‌ملی آمدید و مثل فرزندانم می‌مانید.

شمس تصریح کرد: اینکه بازیکنان تیم‌ملی را جلو می‌اندازند، کار درستی نیست. چهار بازیکن الان مصاحبه کردند که شمس اینطور و آنطور است. واقعا این پرده‌دری به صلاح است؟ کدام بازیکن تیم‌ملی فوتبال علیه قدیمی‌ها و پیشکسوتان صحبت می‌کند که ملی‌پوشان فوتسال را وادار کردند که علیه حسین شمس صحبت کند؟ اصلا سابقه من به کنار، یک پیشکسوت که هستم. کجای دنیا یک بازیکن را وادار به صحبت علیه پیشکسوت می‌کنند؟

او عنوان کرد: سنگ‌سفیدی و حمید احمدی با من صحبت کردند و قسم خوردند که علیه شما مصاحبه‌ای انجام ندادیم. احمدی به من گفت یک کلمه درباره شما حرفی نزدم ولی در یک سایت عنوان کردند که ما بازیکنان ملی جا و نان نداریم! اصلا موضوع امکانات تیم ملی به من که عضو کمیته فنی هستم، چه ارتباطی دارد؟ مگر من تدارکات تیم هستم؟ چه زمانی تیم ملی دغدغه لباس و غذا داشته که این صحبت‌ها را می‌کنند؟

*امکانات تیم‌ملی فوتسال امروز آرزوی آن روزهای ما بود

سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال ایران با تاکید بر اینکه در زمان ما اصلا چنین امکاناتی نداشتیم، اذعان کرد: باور کنید که ما حتی تغذیه برای سر تمرین نداشتیم و امکاناتی که الان می‌بینیم، برای ما در حد آرزو بود. در جام جهانی ۲۰۰۸ وقتی سر تمرین می‌رفتیم، تغذیه نداشتیم و من از طریق دوستانم تغذیه بازیکنان را تهیه می‌کردم. وقتی تغذیه را می‌آوردم، بازیکنان می‌گفتند هلی کوپتر و کمک‌های امدادی رسید! ما به این شکل کار می‌کردیم، نه مثل الان. خدا را شکر در حال حاضر همه چیز مرتب و منظم است. مکمل‌ها، بهترین میوه و … برای تیم‌ملی فوتسال تامین می‌شود و محل اسکان بازیکنان در هتل آکادمی المپیک، محل اسکان تیم‌ملی فوتبال است. لباس آنها نیز مثل فوتبالیست‌های ملی‌پوش است؛ آیا این‌ها امکانات نیست؟

شمس یادآور شد: متاسفانه سرمربی تیم ملی فوتسال می‌گوید بروید و به غیر از تیم ملی «ب»، تیم‌های «ج»، «د»، «ه» و … درست کنید؛ واقعا این‌ها چه حرفی است که می‌زنند؟ شما سرمربی تیم ملی هستید و باید حرف زدن‌تان براساس اصول باشد. چطور می‌گویید تیم‌های «ج»، «د»، «ه» و … درست کنید؟ شما علنا فدراسیون فوتبال و کمیته فنی را مسخره می‌کنید.

او با تاکید بر اینکه ما برای ساخت تیم ملی «ب» هدف داشتیم، گفت: سرمربی تیم ملی فوتسال می‌گوید من باید مربی تیم «ب» را انتخاب کنم. مربی مد نظر ایشان هم شما می‌دانید که از کدام استان خاص هست و نیازی نیست که نام‌اش را بگویم. همین الان ببینید که چند نفر از اعضای کادر فنی تیم ملی از یک استان مشخص هستند.

*در عدم دعوت وفایی حق انتخاب دارید اما نگویید بقیه چیزی نمی‌فهمند

سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال ایران یادآور شد: شما بازیکنانی مثل علیرضا وفایی را دعوت نمی‌کنید، کسی که هر وقت تیم ملی گره خورد، می‌توانید وارد زمین کنید و ببینید چه بلایی سر تیم حریف می‌آورد و گره را باز می‌کند. البته این نظر سرمربی تیم ملی است و واقعا هیچ اشکالی ندارد، اما در هر صورت، اینکه ایشان بگوید من می‌فهمم و دیگران هیچ چیز نمی‌فهمند، خیلی بد است.

شمس اضافه کرد: آقای ناظم‌الشریعه در حالی می‌گویند من مربی تیم «ب» را انتخاب کنم که ما در فوتسال ایان مربیان با تحصیلات عالی و درجات بالای مربیگری داریم. محسن حسن‌زاده تحصیلات فوق لیسانس و سطح سه مربیگری را دارد. چرا باید امثال او بمانند و بپوسند؟ وحید شمسایی، محمدرضا حیدریان و … تا کی باید بیرون بنشینند؟ محمدرضا حیدریان ۵۰ ساله و شمسایی ۴۴ ساله شده است؛ پس کی باید به این دو نفر و استعدادهای فوتسال فرصت بدهیم؟ به این جمع دکتر صادقی از اصفهان و دیگر مربیانی که بیرون مانده‌اند را هم اضافه کنید که بخاطر شرایط باشگاه‌ها و وضعیت خراب اقتصادی، به تیمی نمی‌روند و مدام مجبور به مطالعه و رفتن به کلاس‌های مربیگری هستند.

او عنوان کرد: با ایجاد تیم‌ملی «ب» می‌توانیم چهار، پنج نفر از این مربیان کاربلد را به کادر فنی اضافه کنیم. اینکه بگوییم حتما باید سرمربی تیم ملی برای انتخاب سرمربی تیم «ب» هم نظر بدهد، نمی‌دانم با کدام قانون سازگار است. اگر در گذشته کی‌روش برای تیم ملی امید علیرضا منصوریان را پیشنهاد داده و انتخاب کرده، منصوریان جزو استثناهای فوتبال ایران بوده، اما اینکه برای تیم ملی «ب» فوتسال بگوییم سرمربی هم‌استانی من باشد، کار درستی نیست و انگیزه بقیه مربیان را می‌گیرد.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

دلالها به بهشت نمی روند ، شما نمی توانید با این حرفها دلال بازی خودت رو پنهان کنی

نام سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

قهرمان دلالى خود ناظم الشریعه هست که توسط عوامل خودش شروع کرده آکادمى زدن در کل ایران حالًا دست این آدم بزودى در فوتسال رو میشه و معلوم میشه هیچى ازفوتسال نمى فهمه فقط دنبال این هست عوامل خودش رو در تیم ملى بیاره همه کادر فنى شیرازى شدند دیگه!!! خخخخخ