کد خبر : 153671
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 فروردین 1399 - 18:24
-

تصمیم عجولانه سازمان لیگ جدید/ بذرکاشته شده را از ریشه زدند/دهن کجی به خواسته های تیم های لیگ برتری

تصمیم عجولانه سازمان لیگ جدید/ بذرکاشته شده را از ریشه زدند/دهن کجی به خواسته های تیم های لیگ برتری

اینکه یکسال چون تقویم فشرده است پلی آف نباشد و سال بعد که تقویم فشرده نیست پلی آف باشد یک مسخره بازی و سست بودن عقیده است.

پایگاه خبری فوتسال ایران،سید حامد اردهالی: آرش جابری دبیر سازمان لیگ فوتسال امروز اعلام کرد که در نشست اخیر هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال تصمیم گرفته شده فصل آینده لیگ برتر فوتسال بدون پلی‌آف برگزار شود و چهره قهرمان رقابت‌ها به سیاق دو فصل قبل پس از ۲۶ هفته مشخص می‌شود. این تصمیم در شرایطی گرفته شده که طی سال‌های گذشته اکثر تیم‌های لیگ برتری خواستار برگزاری بازی‌ها به شیوه پلی آف بودند. لیگ برتر ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا هنوز به پایان نرسیده و فینال آن قرار است بین تیم‌های مس سونگون و گیتی پسند اصفهان برگزار شود و همین طولانی شدن باعث شده تا سازمان لیگ به دنبال حذف پلی‌آف برای فصل آینده باشد؛ تصمیمی که به نظر می‌رسد عجولانه و بدون مشورت با باشگاه‌ها بوده است.

در شرایطی که سازمان لیگ فوتسال اولین جلسه خود با هیئت رئیسه جدید را برگزار می‌کرد و پیش از این عرف بود که در جلسه اول معارفه اعضای جدید صورت بگیرد اما هیئت رئیسه در تصمیمی ناگهانی اقدام به حذف پلی‌آف لیگ برتر فوتسال کردند تا بذری که توسط هیئت رئیسه قبلی سازمان لیگ کاشته و در حال ثمر دادن بود از ریشه زده شود. به نظر می‌رسد چندان زیبنده نیست که هرسال تصمیمی برای لیگ فوتسال گرفته شود و شاید به همین دلیل باشد که اسپانسر ها نیز رغبتی برای حضور در فوتسال ندارند چرا که این گونه تصمیمات سرنوشت تیم‌ها را نیز درگیر خود می‌کند و سرمایه گذاران هر سال با قصه و داستان و آئین نامه تازه ای روبرو می شوند.

قطعاً اعضای سازمان لیگ در جریان نظر موافق همه تیم‌های لیگ برتری برای پلی‌آف در لیگ برتر ۹۸ هستند. تنها مخالف این شیوه بازی ها آذرخش بندرعباس بود که در لیگ ۹۹ جایی در لیگ برتر ندارد اما به نظر می‌رسد سازمان لیگ به بهانه برگزاری بازی‌های جام جهانی ، فوتسال قهرمانی آسیا و کرونا با دهن کجی به خواسته باشگاه ها تصمیم به حذف پلی‌آف گرفته است. این در حالی است که بر اساس شنیده‌ها مسابقات جام جهانی یک سال به تعویق خواهد افتاد، بازی های فوتسال قهرمانی آسیا در زمانی جدید برگزار می‌شود که این امر به شروع زودتر فصل جدیدهم کمک می کند و قطعاً در مورد کرونا هم در صورت ادامه پیدا کردن آن حتی امکان شروع فصل جدید لیگ برتر هم نیست و در صورت ریشه کن شدن آن شرایط طوری نیست که بخواهد بر روی لیگ برتر فصل آینده تاثیرگذار باشد.

بهتر بود سازمان لیگ فوتسال ابتدا تکلیف فینال فصل گذشته را مشخص می‌کرد و سپس در جلسه ای مثل سال گذشته با حضور مدیران تیم های لیگ برتری در مورد پلی‌آف تصمیم‌گیری می‌کرد. هرچند این تفکر که هر سال یک تصمیم برای لیگ بگیریم اصلاً زیبنده فوتسال ما نیست.اینکه یکسال چون تقویم فشرده است پلی آف نباشد و سال بعد که تقویم فشرده نیست پلی آف باشد یک مسخره بازی و سست بودن عقیده است.اگر تصمیمی گرفته شده باید پای آن ایستاد و ثمره اش را هم دید و اگر این تصمیم اشتباه بود نه بعد از دو سال که بعد از چند سال برای همیشه قید آن را زد. از سوی دیگر با وجود انتقاداتی که به پلی آف وارد است رفته رفته در حال پخته شدن بود و از همه مهمتر شاهد سلامت مسابقات در هفته های پایانی لیگ برتر و انگیزه تیم ها برای حضور در جمع ۸ تیم برتر بودیم .دو مهمی که حالا توسط هیئت رئیسه جدید سازمان لیگ نادیده گرفته شده و چه بسا در آینده چالش هایی را برای فوتسال باشگاهی کشورمان رقم بزند.

سازمان لیگ باید در جلسه ۱۳ اردیبهشت خود که پس ازموضع فیفا در مورد جام جهانی ۲۰۲۰ فوتسال است یک بار دیگر این تصمیم خود را بررسی کرده و حداقل نظرات مدیران باشگاه ها را هم گرفته تا اولین مصوبه هیئت رئیسه جدید با انتقاد و نمره مردودی روبه‌رو نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸

لطفا یه بررسی و تحقیقی در مورد باشگاه هایپر شهر انجام بدین که تمامی عوامل تیم از باشگاه طلبکار هستن و مسئولان تیم حاضر به پاسخگویی نیستن.
تمامی عوامل بین ۲۰ تا ۵۰ درصد پول گرفتن و برخی چک دارن و بقیه غیر از قرارداد چیز دیگه ای در دست ندارن
چک ها هم پاس نشده و مدیران هم قصد پرداخت مابقی طلب ها رو ندارن
لطفا رسیدگی بفرمایید