کد خبر : 153996
تاریخ انتشار : شنبه 13 اردیبهشت 1399 - 13:54
-

بی غم: فوتسالیست‌های ایران بازارگرمی ندارند/ بازیکنان برزیلی را می‌خواهم

بی غم: فوتسالیست‌های ایران بازارگرمی ندارند/ بازیکنان برزیلی را می‌خواهم

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند با بیان اینکه نمایندگان فوتسال ایران در جام باشگاه‌های آسیا باید افزایش یابد، گفت: فصل آینده در هر تیمی باشم بازیکنان برزیلی را می‌خواهم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، حمید بی غم سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند  پیشنهاداتش را برای برگزاری فینال لیگ برتر فوتسال برشمرد و تاکید کرد و بهترین راهکار، برگزاری فینال سال گذشته در ابتدای فصل بعد و یا تعداد افزایش سهمیه ایران در جام باشگاه‌های آسیا است. وی همچنین در واکنش به صحبت های مدیرعامل باشگاه مس سونگون اعلام کرد فوتسالیست های ایران دنبال بازارگرمی نیستند.

مشروح گفتگوی بی غم در ادامه می آید:

* آیا هنوز معتقد هستید برگزاری فینال لیگ برتر فوتسال باید به ابتدای فصل بعد موکول شود؟

–  بله، بازیکنان دو تیم مس و گیتی پسند حدود ۷۵ روز از توپ و تمرین گروهی دور هستند. برگزاری فینال در این وضعیت سخت است مگر اینکه یک ماه به دو تیم برای آماده سازی فرصت بدهند. باشگاه ها هزینه کرده اند و دوست دارند قهرمان شوند ولی به بازیکنان و مربیان فشار وارد می شود. برگزاری فینال لیگ در این وضعیت شاید باعث شود حق به حقدار نرسد. پس بهتر است فرصت کافی بدهند.

* اگر با این درخواست شما مخالفت شود، پیشنهاد دیگری دارید؟

– به نظرم الان بهترین زمان برای مکاتبه کمیته فوتسال با کنفدراسیون فوتبال آسیا است تا تعداد تیم های ایران در جام باشگاه های آسیا افزایش یابد. ما باید مکاتبه کنیم تا AFC نمایندگان کشورهای درجه یک فوتسال آسیا از جمله ایران، ژاپن و تایلند را در جام باشگاه‌های آسیا افزایش بدهد. در اینصورت دو تیم ایران یعنی گیتی پسند و مس می توانند با خیال راحت به این مسابقات بروند.

* مدیرعامل باشگاه مس سونگون اعلام کرده است مخالف برگزاری فینال در ابتدای فصل آینده است چون ممکن است بازارگرمی بازیکنان را در پی داشته باشد و به ضرر هر دو باشگاه بشود. آیا این موضوع را قبول دارید؟

– به نظر من، ارزش بازیکنان فوتسال در ایران بسیار بالا است. کسانی که در لیگ ایران بازی می کنند، مبلغی که باید را نمی گیرند. مگر فوتسالیست های ما چقدر قرارداد می بندند؟ ۸۰ تا ۹۰ درصد از بازیکنان فوتسال در ایران کمتر از ۱۵۰ – ۲۰۰ میلیون تومان قرارداد دارند. این مبلغ که دیگر بازارگرمی ندارد. یک زمان هست که ممکن است قرارداد بازیکنی یک میلیارد باشد و با بازارگرمی بشود ۲ میلیارد. در مورد فوتسالیست های ما این امر صدق نمی کند.

* یکی از طرح هایی که در جلسه قبل هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال مطرح شده، تقسیم مسابقات بین المللی بین گیتی پسند و مس است؛ به این صورت که یک تیم به جام باشگاه های آسیا و دیگری به جام باشگاه های جهان برود. آیا علیرضا جنتی مدیرعامل گیتی پسند که عضو هیات رئیسه هم هست شما را در جریان این طرح قرار داده است؟

– من صحبتی با آقای جنتی نداشتم ولی موضوع اینجاست که ایران نمی تواند برای سال بعد در جام باشگاه های جهان نماینده داشته باشد چون نماینده ژاپن سال گذشته قهرمان آسیا و نماینده این قاره در جهان شد. مگر اینکه میزبان جام باشگاه های جهان خود ژاپنی ها باشند و ما بتوانیم از این طریق در این مسابقات هم شرکت کنیم.

* وضعیت دو بازیکن برزیلی گیتی پسند به کجا رسید؟ آیا آنها همچنان در ایران هستند؟

– بله آنها هنوز در اصفهان و در قرنطینه هستند. این دو بازیکن واقعا فوق حرفه ای هستند و خودشان را خیلی خوب با شرایط کشورمان وفق دادند.

* آیا برای فصل آینده هم این بازیکنان را حفظ می کنید؟

– هنوز مشخص نیست که خودم در گیتی پسند باشم یا نه اما به هر تیمی بروم این برزیلی ها را می خواهم. در بحث حرفه ای بودنشان همین را می گویم که حدود ۷۵ روز در خانه قرنطینه هستند. آنها از مربی بدنساز باشگاه برنامه می گیرند و خودشان تمرین می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

کامران شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳

شما با این مصاحبه که از آقای نجفی بدتر عمل کردید و غریبه پرستی را به معنای واقعی کلمه انجام دادید وحق برو بچه‌ها ی فوتسال ایران را خوب دادید آخه مگه این برزیلی ها چیکار کرده‌اند که اینقدر سنگ آنها را به سینه میزنید اگر این پولی که به اینها میدهید به بچه‌ها ی خودمان می دادید عملکرد آنها از بیگانگان بهتر بود.