کد خبر : 154062
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399 - 13:19
-

درودگر:زمان من سرخابی ها از فوتسال درآمدزایی کردند/همه مدیران فوتسال که آمدند و رفتند عاشق فوتسال نیستند

درودگر:زمان من سرخابی ها از فوتسال درآمدزایی کردند/همه مدیران فوتسال که آمدند و رفتند عاشق فوتسال نیستند

در لیگ برتر فوتسال ایران هیچ تیمی از شهر تهران وجود ندارد و این موضوع به یکی از دغدغه‌های مهم اهالی فوتسال تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، یکی از دغدغه‌های بزرگ پیشکسوتان فوتسال، عدم حضور تیم‌های تهرانی در لیگ برتر فوتسال ایران است. این موضوع همیشه یکی از بحث‌های مهم در فوتسال بوده و از اصلی‌ترین دلایل این مشکل، می‌توان به نبود حامی مالی مناسب در پایتخت اشاره کرد. علاوه بر مشکلات مالی، می‌توان از مشکلات دیگری مانند عدم پخش زنده مسابقات، نبود مدیر توانمند در این رشته و عدم برنامه‌ریزی درست نیز نام برد.

بیشتر شرکت‌ها و افرادی که برای ورزش سرمایه‌گذاری می‌کنند، به دنبال دیده شدن بیشتر و تبلیغ خود هستند. عدم پخش زنده مسابقات لیگ برتر فوتسال یکی از مهم‌ترین دلایلی است که سرمایه‌گذاران رغبت پیدا نمی‌کنند به سمت این رشته بیایند.

یکی دیگر از مشکلات فوتسال ایران نیز مدیریت آن است. به نظر می‌رسد فوتسال که توانسته در جام‌جهانی مقام سوم را کسب کند و یکی از پر افتخارترین رشته‌های ورزشی کشور باشد، از دید مدیران فدراسیون فوتبال کم اهمیت باشد چرا که فوتسال همیشه از لحاظ مدیریت و مشکلات مالی آسیب دیده و هیچ زمانی به مشکلات این رشته به طور جدی رسیدگی نشده است.

صادق درودگر یکی از مدیران فوتسال کشور به حساب می آید و از این رو در مورد علت‌های نبود تیم‌های تهرانی در لیگ برتر فوتسال با او گفت‌وگو کردیم. درودگر در این خصوص اظهار داشت: زمانی که به فوتسال آمدم در همان ابتدا کار به فکر توسعه این رشته بودم. اولین کاری که انجام دادم، رایزنی با باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بود. به آن‌ها پیشنهاد دادم که بیایند در فوتسال سرمایه‌گذاری و تیم‌داری کنند اما مدیران این ۲ تیم گفتند که پول نداریم و در یک صورت تیم‌داری می‌کنیم که هزینه تیم فوتسال به عهده خودتان باشد. شرط آنها را قبول کرده و «علی نظری جویباری» را به عنوان سرپرست استقلال و «حسین خبیری» را به عنوان سرپرست پرسپولیس انتخاب کردم.

وی ادامه داد: نظری جویباری آن‌قدر زرنگ بود که نه تنها هزینه‌های تیم فوتسال را از همان تیم درآورد بلکه ۲۰ میلیون تومان هم از فوتسال درآمدزایی کرد و به تیم فوتبال استقلال داد. خبیری هم توانست هزینه‌های تیم فوتسال را از همان فوتسال تامین کند. در آن زمان برای مسابقات لیگ برتر، جام باشگاه‌های آسیا و جام رمضان فوتسال در شبکه سه سیما پخش زنده داشتیم و بیشتر بازی‌های مهم را پوشش می‌دادیم و از همان تبلیغات کنار و وسط زمین درآمدزایی داشتیم. وقتی همه دیدند که می‌شود از فوتسال درآمدزایی خوبی داشت، به فکر تیم‌داری در لیگ برتر افتادند و بیشتر تیم‌های خوب فوتسال در آن دوره تشکیل شد.

رییس سابق کمیته فوتسال در پایان در مورد اینکه چرا فوتسال در حال حاضر مثل گذشته نیست، گفت: مهم‌ترین دلیل این موضوع نبود عشق است. همه مدیران فوتسال که آمدند و رفتند عاشق فوتسال نیستند اما من هنوز عاشق این رشته هستم.

جدا از زحمات و قهرمانی‌هایی که در گذشته برای فوتسال تهران به دست آمده و این شهر همیشه تیم‌های قدرتمندی در لیگ برتر فوتسال به خود می‌دید، پایتخت کشور در حال حاضر هیچ تیمی در لیگ برتر ندارد. تیم‌هایی همچون استقلال، پرسپولیس، تام ایران‌خودرو، پاس، پیمان و تاسیسات دریایی که هر کدام از این تیم‌ها افتخارات خوبی در لیگ برتر فوتسال به دست آورده‌اند اما بعد از گذشت چند سال منحل شده و دیگر هیچ‌وقت به فوتسال برنگشتند.

آخرین تیمی که بازی‌های خانگی‌اش در شهر تهران برگزار می‌شد و فوتسال‌دوستان پایتخت را به سالن مسابقه می‌کشاند، تیم فوتسال تاسیسات دریایی بود که در آخرین فصل حضورش در لیگ برتر سال ۹۶، رتبه دوم را به خود اختصاص داد. این تیم در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به طور پیاپی به قهرمانی لیگ برتر فوتسال دست یافت. این تیم که قهرمانی باشگاه‌های آسیا را هم به دست آورده بود، به دلیل تغییر مدیریت و مشکلات مالی در سال ۹۷ منحل شد.

تیم فوتسال استقلال که سابقه ۲ قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتسال را دارد با حضور ستاره‌هایی چون «محمدرضا حیدریان»، «سیامک داداشی»، برادران شمسایی و «رضا ناصری» در لیگ ایران تیمداری می‌کرد. «وحید شمسایی» کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال از این تیم به سری آ فوتسال ایتالیا ترانسفر و در لاتزیو بازی کرد.

این ۲ تیم گوشه‌ای از افتخارات فوتسال تهران را رقم زدند و پس از آن منحل شدند. حالا باید دید آیا تیم‌های تهرانی دوباره به فوتسال برمی‌گردند یا خیر.

در سال‌های گذشته چندین مرتبه قول‌هایی مبنی بر تشکیل تیم فوتسال از سوی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به اهالی این رشته داده شده است اما هیچ خبری از این وعده وعیدها نشد. آخرین باری که از این دست وعده وعیدها داده شد، زمان مدیرعاملی «محمد حسن انصاری‌فرد» در باشگاه پرسپولیس بود که وی پس از گذشت چند ماه، به دلیل اختلاف با اعضای هیات مدیره، از مدیرعاملی پرسپولیس استعفا داد و قول او به فوتسالی‌ها بی‌سرانجام ماند. پیش از این در گذشته باشگاه فوتسال پرسپولیس در سال ۱۳۹۱ توسط  «محمد رویانیان» منحل شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.