کد خبر : 154161
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 - 10:33
-

صانعی :باید لیگ را زودتر و به صورت فشرده برگزار کنیم /کمیته فوتسال نباید درخواستی برای عقب افتادن جام ملت ها بدهد

صانعی :باید لیگ را زودتر و به صورت فشرده برگزار کنیم /کمیته فوتسال نباید درخواستی برای عقب افتادن جام ملت ها بدهد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فیفا روز گذشته رسماً اعلام کرد که مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۰ یک سال به تعویق افتاده است و این مسابقات سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۱ به میزبانی لیتوانی برگزار می شود. در پی این تصمیم، مسئولان تیم ملی و کمیته فوتسال ایران خواهان به تعویق افتادن جام ملت های

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فیفا روز گذشته رسماً اعلام کرد که مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۰ یک سال به تعویق افتاده است و این مسابقات سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۱ به میزبانی لیتوانی برگزار می شود.

در پی این تصمیم، مسئولان تیم ملی و کمیته فوتسال ایران خواهان به تعویق افتادن جام ملت های آسیا (انتخابی جام جهانی) شدند که قرار است مردادماه برگزار شود. سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در این خصوص گفته بود بهتر است جام ملت ها اسفند ۱۳۹۹ برگزار شود.

باوجود این، علی صانعی سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران که در حال حاضر هدایت تیم جوانان کشورمان را بر عهده دارد، هشدار داد تعویق جام ملت ها و موکول کردن آن به اسفند کار عاقلانه ای نیست.

صانعی تاکید کرد: به نفع فوتسال ایران و آسیا است که جام ملت ها همین مرداد یا شهریور پیش رو برگزار شود تا تکلیف تیم های صعود کننده به جام جهانی مشخص شود. در این صورت برنامه ریزی برای انجام بازی های دوستانه و برپایی اردوها و بازی های تدارکاتی راحت تر خواهد بود.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ادامه داد: به اذعان تمام پزشکان و حتی وزیر بهداشت، موج جدیدی از کرونا و آنفولانزا از مهر و آبان آغاز می شود و این ممکن است کار را دوباره برای فوتسال سخت کند. کار عاقلانه این است که حالا که کرونا کمی فروکش کرده و پروازهای بین المللی کم کم به شکل گذشته بر می گردند، اجازه بدهیم جام ملت ها در گرمای مرداد یا شهریور برگزار شود.

صانعی ادامه داد: مشخص نیست با موج جدید کرونا و آنفولانزا امکان برگزاری جام ملت های آسیا در اسفند سال بعد چقدر باشد. AFC نباید جام ملت ها را دوباره به تعویق اندازد. به نظرم کمیته فوتسال نباید درخواستی برای عقب افتادن این بازی ها بدهد. اگر بازی ها از مرداد به شهریور برود بهتر است ولی اینکه آنرا تا اسفند معوق کنند، درست نیست.

وی تصریح کرد: حتی وقتی ویروس کووید – ۱۹ وجود نداشت، موج آنفولانزا از آذرماه در ایران شروع می شد. آنفولانزا هم طوری است که هر سال ویروسش جهش می کند و تضمینی نیست که ویروس کووید -۱۹ هم جهش نداشته باشد. اگر جام ملت ها به اسفند ماه موکول شود و کرونا و آنفولانزا هم در آن زمان وجود داشته باشد، دوباره مجبور می شوند این مسابقات را به سال ۱۴۰۰ منتقل کنند.در این صورت بازهم برنامه های تیم ملی قبل از جام جهانی تحت تاثیر قرار می گیرد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران در پایان گفت: نظر شخصی من این است که باید لیگ برتر فوتسال را هم هرچه زودتر و به صورت فشرده برگزار کنیم. می توانیم لیگ را اواخر تیرماه شروع کنیم و با انجام مسابقات فشرده تا آبان و قبل از موج جدید کرونا و آنفولانزا به اتمام برسانیم. حتی اگر چند بازی باقی ماند، می توان آنرا به سال ۱۴۰۰ موکول کرد. با این وضعیت فکر می کنم مجدداً فعالیت های ورزشی در آذر، دی، بهمن و اسفند ۱۳۹۹ تعطیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.