کد خبر : 154208
تاریخ انتشار : جمعه 26 اردیبهشت 1399 - 13:22
-

مانع بزرگ AFC برای تعویق دوباره فوتسال قهرمانی آسیا

مانع بزرگ AFC برای تعویق دوباره فوتسال قهرمانی آسیا

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آن که مسابقات جام ملت‌های فوتسال را در مرداد ماه لغو کنند با مانع بزرگی رو به رو هستند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، چندی پیش فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصمیم گرفت مسابقات جام جهانی فوتسال را برای یک سال به تعویق بیندازد و طبق برنامه قرار شد این رقابت‌ها در شهریور و مهر ماه ۲۰۲۱ برگزار شود. به دنبال همین موضوع قرار است مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به زودی جلسه‌ای را برگزار کنند تا در آنجا درباره زمان مسابقات جام ملت‌ها تصمیم گیری کنند و به احتمال بسیار زیاد رقابت‌های قهرمانی آسیا هم با تعویق چند ماهه برگزار خواهد شد. آن طور که شنیده می‌شود مسئولان‌ ای اف سی قصد دارند مسابقات جام ملت‌های فوتسال را اوایل بهمن ماه و بعد از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا برگزار کنند. اما نکته بسیار مهمی که وجود دارد، ممکن است با مخالفت کشور میزبان (ترکمنستان) رو به رو شوند.

ابتدا قرار بود مسابقات جام ملت‌های آسیا اسفند ماه سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا که سراسر نقاط جهان را در بر گرفت، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفتند این بازی‌ها را به مرداد ماه موکول کنند. حال نکته مهم این جا است، اگر قرار باشد مسئولان‌ ای اف سی دوباره مسابقات فوتسال جام ملت‌ها را لغو کنند و این بار در بهمن ماه برگزار کنند، قطعا با مخالفت شدید ترکمنستانی‌ها رو به رو خواهند شد. زیرا این کشور از مدت‌ها قبل برای برگزاری چنین مسابقه‌ای سرمایه گذاری زیادی انجام داده و این تغییر زمان ممکن است در ادامه راه برای آن‌ها هزینه‌های سنگین تری را هم در بر داشته باشد.

به همین دلیل شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولان فدراسیون فوتبال ترکمنستان قرار است در جلسه‌ای که در مقر AFC برگزار می‌شود شرکت کنند تا در آن جا پیشنهادات خود را برای مسابقات جام ملت‌ها ارائه کنند. آن طور که شنیده می‌شود پیشنهاد ترکمنستانی‌ها به‌ ای اف سی این است که به جای تعویق ۶ ماهه، این مسابقات فقط برای ۲ ماه به تعویق بیفتد تا کشور‌های شرکت کننده در این مسابقات فرصت آماده سازی داشته باشند و خودشان را از لحاظ بدنی برای این رقابت‌ها آماده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.