کد خبر : 154289
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 - 14:18
-

نگاهی به ۱۱ تیم صعودکننده جام‌جهانی فوتسال

نگاهی به ۱۱ تیم صعودکننده جام‌جهانی فوتسال

تاکنون ۱۱ تیم از تیم‌های صعودکننده به جام‌جهانی فوتسال که در لیتوانی برگزار می‌شود، مشخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فیفا در روز سه‌شنبه به طور رسمی جام‌جهانی‌ ۲۰۲۰ فوتسال را یکسال به عقب انداخت. یکی از مهم‌ترین دلایل به تعویق افتادن این رقابت‌ها، تعویق مراحل انتخابی جام‌جهانی است. تا کنون ۱۱ تیم صعودکننده از ۲۴ تیم جام‌جهانی مشخص شدند.

در این گزارش می‌خواهیم تیم‌هایی که تا کنون موفق شدند به جام‌جهانی صعود کنند را معرفی کنیم.

قاره اروپا

قاره اروپا علاوه بر کشور لیتوانی که میزبان است، برای جام جهانی ۶ سهمیه دارد. مرحله «الیت» این قاره به پایان رسید و در این مرحله تیم‌های ملی فوتسال اسپانیا، پرتغال، روسیه و قزاقستان با صدرنشینی در گروه‌های خود به صورت مستقیم به جام‌جهانی صعود کردند. برنده جدال تیم‌های ملی فوتسال کرواسی _ چک و صربستان _ فنلاند در مرحله پلی‌آف که در آینده برگزار می‌شود نیز جواز حضور در جام‌جهانی لیتوانی را کسب خواهند کرد.

آمریکا

سهمیه منطقه آمریکا برای جام‌جهانی چهار تیم است که هر چهار سهمیه مشخص شده و پرونده آن بسته شده است. تیم‌های ملی برزیل، ونزوئلا، آرژانتین و پاراگوئه موفق شدند با صعود به جمع ۴ تیم مسابقات قهرمانی آمریکای لاتین راهی جام‌جهانی شوند. آرژانتین توانست با شکست برزیل عنوان نخست منطقه آمریکای لاتین را کسب کند. تیم ملی آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی فوتسال نیز است. نکته جالب توجه در این منطقه، ناکامی بزرگ تیم ملی فوتسال کلمبیا میزبان دوره گذشته بازی‌های جام جهانی و یکی از قدرت‌های فوتسال است که نتوانست به دوره بعدی این مسابقات صعود کند.

آسیا

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که حکم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۰ را دارد، قرار بود در اسفندماه سال گذشته برگزار شود که به علت شیوع ویروس کرونا تعویق و به مرداد ماه موکول شد. طبق اعلام فیفا ۵ تیم اول رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مسابقات جام‌جهانی صعود می‌کنند. تیم ملی فوتسال ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و پرافتخارترین تیم آسیا در این دوره از مسابقات با عربستان، تایلند و کره جنوبی همگروه است. تیم ملی فوتسال کشورمان در ۱۵ دوره‌ای که مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا برگزار شده توانسته ۱۲ بار به مقام قهرمانی و یک بار هم به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند. ملی‌پوشان کشورمان در آخرین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۸ که به میزبانی کشور تایوان برگزار شد توانست در فینال تیم ملی ژاپن را شکست داده و به مقام قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا دست پیدا کند.

آفریقا 

آفریقا برای جام جهانی سه سهمیه دارد و سه تیم برتر رقابت‌های قهرمانی آفریقا به جام‌جهانی رسیدند. مصر و مراکش با صعود به فینال، حضورشان در جام جهانی را قطعی کردند. سهمیه سوم این قاره هم به آنگولا رسید که برای اولین بار به این مسابقات صعود کرده است. مراکش با شکست دادن تیم ملی مصر به مقام قهرمانی جام ملت‌های آفریقا رسید.

اقیانوسیه

این منطقه یک سهمیه برای حضور در جام‌جهانی فوتسال دارد. بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی این منطقه، تیم جزایر سلیمان موفق شد نیوزیلند را با ضربات پنالتی شکست دهد و این تک سهمیه را به دست بیاورد و وارد رقابت‌های جذاب جام‌جهانی فوتسال شود.

کونکاکاف

مسابقات قهرمانی فوتسال کشورهای کونکاکاف به میزبانی گواتمالا برگزار می‌شود. این مسابقات که با حضور تیم‌های آمریکای مرکزی و شمالی و حوزه کارائیب برگزار می‌شود، در نهایت چهار تیم برتر را روانه جام‌جهانی می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.