کد خبر : 154385
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 - 12:11
-

گزارش سایت معتبر فوتسال اندونزی از تاثیر حضور بازیکنان ایران در لیگ این کشور/انقلابی که بازیکنان ایرانی در فوتسال اندونزی به راه انداختند

گزارش سایت معتبر فوتسال اندونزی از تاثیر حضور بازیکنان ایران در لیگ این کشور/انقلابی که بازیکنان ایرانی در فوتسال اندونزی به راه انداختند

سایت فوتسال زون اندونزی در گزارشی به تحلیل حضور بازیکنان ایرانی و نقشی که در پیشرفت لیگ اندونزی داشته اند پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سایت فوتسال زون اندونزی در گزارشی به تحلیل حضور بازیکنان ایرانی و نقشی که در پیشرفت لیگ اندونزی داشته اند پرداخته است.این سایت در ابتدای گزارش خود آورده است: از زمان ورود علی عابدین در سال ۲۰۱۷ به لیگ اندونزی،شاهد حضور بازیکنان ایرانی زیادی در این لیگ بودیم. علی عابدین اخیرا گفته که در چهار بازی پایانی لیگ فوتسال اندونزی برای تیم واموس بازی نخواهد کرد. قرارداد اوی با این تیم به پایان رسیده و ظاهراً هیچ برنامه ای برای تمدید آن ندارد. این مطمئناً ضربه‌ای جدی برای شانس قهرمانی واموس است. علی در سه فصل گذشته که واموس عنوان قهرمانی لیگ را بدست آورد ، نقش اصلی را در این موفقیت ها داشت.علی نه تنها سمبل موفقیت برای واموس در سه فصل گذشته است ، بلکه او در ورود بازیکنان ایرانی به اندونزی نیز پیشگام بود. از آن زمان تاکنون ۹ بازیکن ایرانی دیگر به لیگ اندونزی پیوسته اند.در حقیقت ، تا به امروز ، ایران بیشترین بازیکن خارجی لیگ اندونزی را تشکیل داده است.

این سایت می افزاید:موفقیت ایران در آسیا و کسب عنوان سومی جهان باعث شده تا در اندونزی به دنبال مربی و بازیکنان ایرانی باشند.رضا فلاح زاده ، مربی پیشین واموس ، معتقد است که بازیکنان ایرانی چند قدم جلوتر از همتایان اندونزی خود هستند و این باعث شده بازیکنان ایرانی  نقش های محوری را در تیم های خود داشته باشند.فلاح می گوید:”من فکر می کنم تفاوت زیادی بین بازیکنان ایرانی و اندونزی وجود ندارد ، اما بازیکنان ایرانی از نظر جسمی و تکنیکی بهتری دارند. جدا از آن ، بازیکنان ایرانی کمی باهوش تر از بازیکنان اندونزی هستند. بازیکنان ایرانی حرفه ای تر هستند. به عنوان مثال ، از نظر ظرفیت تاکتیکی آنها از بازیکنان اندونزی بهتر هستند. ”

رضا برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به واموس پیوست. در آن زمان وی به عنوان سرمربی تیم در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا منصوب شد. رضا همچنین احساس می کند که از زمان آغاز به کار ، فوتسال در اندونزی رشد زیادی پیدا کرده است. در حقیقت ، گذشته از ایران ، ورود تعدادی از بازیکنان و مربیان حرفه ای سایر کشورها تأثیر خوبی در فوتسال اندونزی دارد. آنها چیزهای جدید زیادی به همراه می آورند.او می گوید: “به نظر من ، اندونزی در مقایسه با چند سال پیش در فوتسال پیشرفت کرده است. [به ویژه] وقتی با تعدادی از کشورها مقایسه می شود که کیفیت آنها کاهش یافته است. [برای اینکه بتوانیم در سطح جهانی رقابت کنیم] بنابراین آنها باید سخت تر کار کنند. ”

این سایت ادامه می دهد: در این فصل ، لیگ اندونزی میزبان ۵ بازیکن ایرانی است. دو نفر از آنها ، وحید شفیعی و محسن منتظمی ، برای کازمو جاکارتا بازی می کنند. دانی هاندویو مربی کازمو کسی است که با کیفیت بازیکنان ایران بسیار آشنا است.دنی در زمان حضورش در تیم ملی مقابل ایران بازی کرده بود. او همچنین در زمان حضور خود در واموس مربی تعدادی از بازیکنان ایرانی بوده است. بنابراین  او کاملاً می دانست که تأثیر ورود این دوبازیکن در تیم کازمو چه خواهد بود.این مربی می گوید:”نقش آنها در تیم بسیار بزرگ است. وحید توانست بهترین گلزن تیم باشد و محسن در هر ترکیب و پستی به صورت کامل بازی می کند. این دو بازیکن در ابتدای فصل نیاز به هماهنگی بیشتری داشتند وبه همین خاطر در چند بازی اول عملکرد بهینه نداشتند. ”

وی گفت: “بازیکنان ایرانی از نظر فنی بسیار خوب هستند. آنها توانایی هایی دارند که می توانند در سطح جهانی در نظر گرفته شوند. علاوه بر این ، درک آنها از استراتژی های بازی نیز زیاد است ، بنابراین می توانند به سرعت با تاکتیک تیم سازگار شوند. تنها مشکل برقراری ارتباط است زیرا همه بازیکنان ایرانی به خوبی انگلیسی را تسلط ندارند. ”

انکار همچنین امیدوار است که بازیکنان محلی بتوانند از آمدن تعدادی از بازیکنان ایرانی بیاموزند:”از بازیکنان ما انتظار می رود که نقاط قوت فنی را از بازیکنان ایرانی یاد بگیرند. توانایی در اختیار گرفتن توپ ، کنترل ، شلیک ، دریبل و نحوه بازیخوانی می تواند تفاوت بازی ایرانی ها باشد. آنها اشتیاق زیادی به آموزش و رقابت دارند و هیچوقت نمی خواهند بازنده باشد. آنها همچنین در تصمیم گیری باهوش و درست عمل می کنند. آنها می دانند چه موقع باید بگذرند و چه زمانی دریبل بزنند. امیدوارم تعداد بازیکنان خارجی در لیگ اندونزی به ویژه از ایران ، تأثیر مثبتی بر بازیکنان اندونزیایی بگذاردو بتواند اندونزی را در عرصه بین المللی به موفقیت برساند. “

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.