کد خبر : 154469
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 18:49
-

لیگ ایران در جمع ۵ لیگ برتر فوتسال دنیا

لیگ ایران در جمع ۵ لیگ برتر فوتسال دنیا

یک سایت معتبر فوتسالی،لیگ برتر ایران را در زمره ۵ لیگ معتبر دنیا قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،یک سایت معتبر فوتسالی،لیگ برتر ایران را در زمره ۵ لیگ معتبر دنیا قرار داده است.

سایت “فوتسال زون” با بررسی وضعیت لیگ های کشور های دنیا،لیگ های ایران،برزیل،روسیه،اسپانیا و پرتغال را ۵ لیگ معتبر فوتسال در دنیا دانسته است. این سایت با اشاره به اینکه چند کشور در جهان به تازگی لیگ های خود را راه انداختند از این کشورها خواست تا لیگ های برزیل، روسیه، اسپانیا، پرتغال و ایران را الگوی خود قرار دهند.سایت “فوتسال زون” به صورت مختصر به وضعیت لیگ های این ۵ کشور پرداخته است و در مورد لیگ برتر ایران اینگونه آورده است:

بی دلیل نیست که ایران توانسته است به یکی از بهترین تیم های جهان تبدیل شود. بازیکنان با کیفیتی که ایران دارد نتیجه کیفیت سوپر لیگ فوتسال ایران است که از فصل ۲۰۰۳/۰۴ شروع به کار کرده است. یکی از نقاط قوت لیگ ایران این است که یک قهرمان واحد ندارد و در سالهای اخیر گیتی پسند ، شهید منصوری قرچک ، مس سونگون ، تام ایران خودرو تهران ، تاسیسات دریایی ، فولاد ماهان اصفهان و شن سا ساوه همگی دو عنوان به نام خود ثبت کرده اند.

در لیگ برتر فوتسال ایران ۱۴ تیم شرکت می کنند که در یک سیستم کامل رقابت با یکدیگر بازی می کنند. هشت تیم برتر مقدماتی در مرحله حذفی هستند ، در حالی که دو تیم پایین به لیگ دسته یک سقوط می کنند. قهرمان نیز حق دارد نماینده ایران در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا باشد.

با این وجود ، ایران هنوز هم با ثبات تیم ها مشکل دارد. شماری از تیم ها با بحران مالی مواجه هستند و برخی از آنها حتی مجبور به منحل شدن شدند. برخی از تیم های افسانه ای مانند شهید منصوری ، تاسیسات ، فولاد ماهان و دبیری تبیریز دیگر در حال فعالیت نیستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.