کد خبر : 154486
تاریخ انتشار : جمعه 2 خرداد 1399 - 12:52
-

پرهیزکار: جام ملت‌ها ممکن است آذر برگزارشود/تاریخ تورنمنت کاسپین عوض می‌شود/ساکت هنوز عضو کمیته فنی است

پرهیزکار: جام ملت‌ها ممکن است آذر برگزارشود/تاریخ تورنمنت کاسپین عوض می‌شود/ساکت هنوز عضو کمیته فنی است

سرپرست کمیته فوتسال با بیان اینکه تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت تایلند با حضور اسپانیا شرکت می‌کند، گفت: این احتمال هست که جام ملت‌های آسیا آذرماه برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال ضمن تشریح برنامه های تیم ملی فوتسال بعد از برگزاری جلسه هم اندیشی مسئولان این رشته، از احتمال برگزاری جام ملت های آسیا در آذرماه خبر داد و دیگر برنامه های تیم ملی از جمله حضور در تورنمنت تایلند با حضور اسپانیا را بر شمرد. وی همچنین تاکید کرد که تایلند به عنوان میزبان مسابقات فوتسال باشگاه های بین قاره ای، از ایران هم دعوت کرده است که یک نماینده در این رقابت ها  داشته باشد.

مشروح گفتگوی پرهیزکار در ادامه می آید:

* باتوجه به اینکه مقرر شد تیم نایب قهرمان لیگ برتر فوتسال ایران در مسابقات قهرمانی بین قاره ای حضور داشته باشد، آیا ایران رسما به این مسابقات دعوت شده است؟

تایلند مجددا میزبان این دوره از مسابقات فوتسال باشگاهی بین قاره ای است و فعلا از ما شفاهی دعوت کرده اند. منتظر نامه کتبی هم هستیم. ایران قطعا در این مسابقات که بعد از جام باشگاه های آسیا (در پاییز) برگزار می شود، نماینده خواهد داشت.

* برنامه های آماده سازی تیم ملی فوتسال چطور پیش بینی شده است؟

– قصد داریم فصل آینده لیگ برتر را شهریورماه آغاز کنیم. سه یا چهار هفته بعد از شروع این مسابقات در تورنمنت تایلند شرکت می کنیم. در این تورنمنت اسپانیا و تایلند حضور دارند.

* تورنمنت تایلند چند جانبه است؟

– فکر می کنم چهار یا پنج جانبه باشد. تایلندی ها از ما درخواست کردند با توجه به ارتباطاتی که داریم با یک تیم اروپایی یا آفریقایی مذاکره کنیم تا در این تورنمنت شرکت کند.

* آیا ممکن است باتوجه به ارتباط فوتسالی خوب ایران با آذربایجان و روسیه با این کشورها مذاکره کنید؟

– خیر، ما با این دو تیم در تورنمنت کاسپین که هر سال برگزار می شود، دیدار خواهیم داشت. یکی دو کشور دیگر مدنظر داریم و فعلا نمی توانم اسمی از آنها ببرم.

* آقای ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال بعد از جلسه روز چهارشنبه اعلام کرد که برای اردوهای تیم ملی چهار فیفادی شهریور، آبان، آذر و بهمن را خواهیم داشت. آیا تورنمنت کاسپین آبان برگزار می شود؟

– با تغییراتی که در برنامه هایمان داشتیم درخواست می دهیم این تورنمنت کمی عقب بیافتد. احتمالا آبان ماه مسابقات جام باشگاه های آسیا را خواهیم داشت و تیم ملی نمی تواند دیداری داشته باشد. بنابراین باید درخواست بدهیم تا تورنمنت کاسپین به آذر موکول شود.

* آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا به نامه ایران برای تعویق مسابقات جام ملت ها تا بهمن ماه پاسخی داده است؟

– خیر پاسخی نداده اند. پیشنهاد ما این بود که جام ملت ها بهمن و اسفند برگزار شود. این احتمال هم هست که جام ملت ها آذرماه برگزار شود.

* چرا در آذرماه؟

– طبق صحبتی که با بعضی از مسئولان AFC داشته ایم، یک فرضیه این است که کنفدراسیون آسیا برای بر هم نخوردن نظم تقویم خود در سال ۲۰۲۱، تمام مسابقات مربوط به سال ۲۰۲۰ را در همین سال به پایان ببرد. اگر جام ملت ها به بهمن و اسفند موکول شود یعنی به سال ۲۰۲۱، فاصله اش با دوره بعدی این مسابقات یک سال خواهد شد. از این جهت می گویم ممکن است جام ملت ها آذر برگزار شود.

* نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی فوتسال چه زمانی خواهد بود؟

– قرار است خردادماه با رعایت تمام اصول بهداشتی اردویی را داشته باشیم. برای برگزاری فینال لیگ برتر فوتسال هم که آقای نبی (دبیر کل فدراسیون فوتبال) دستور داد تمام تمهیدات فراهم شود. حتی به سازمان لیگ دستور داده شد خروج بازیکنان دو تیم گیتی پسند و مس سونگون از جایگاه CIP فرودگاه صورت بگیرد تا کمترین مشکل برای اعضای دو تیم ایجاد شود.

* برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال بدون حضور تماشاگران را مفید می دانید؟

– به هر حال بازی ها باید شروع بشود. می دانیم کار سختی داریم. شاید بزرگترین مشکل همین نبود تماشاگران باشد که ورزش بدون آنها شور و حالی ندارد ولی ما هم نمی توانستیم مسابقات را همینطور بلاتکلیف بگذاریم. خوشحالم که روز چهارشنبه جلسه ای با حضور فوتسالی ها و دبیر فدراسیون برگزار شد. این جلسات باعث می شود دیدگاه کسانی که در فوتسال زحمت می کشند به هم نزدیکتر شود و برنامه ریزی ها بهتر صورت بگیرد.

* در جلسه روز چهارشنبه، محمدرضا ساکت هم حضور داشت؟ آیا ساکت هنوز عضو کمیته فنی فوتسال است؟

– بله ایشان هنوز هم عضو کمیته فنی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.