کد خبر : 154531
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 خرداد 1399 - 12:32
-

شریف:برای اجرای پروتکل ورزشی مشکل مالی و سخت‌افزاری داریم

شریف:برای اجرای پروتکل ورزشی مشکل مالی و سخت‌افزاری داریم

سرمربی تیم فوتسال بانوان هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: شاید نتوانیم پروتکل بهداشتی برگزاری مسابقات ورزشی را به طور کامل رعایت کنیم چون از نظر سخت افزاری و مالی محدودیت‌هایی داریم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فدراسیون فوتبال در بخشنامه‌ای به تیم‌های ملی حفاری اهواز، هیات فوتبال خراسان رضوی، مس رفسنجان و سایپا تهران که در مرحله نیمه نهایی فوتسال بانوان حضور دارند، زمان شروع تمرینات ورزشی را از ۱۸ خرداد ماه و زمان شروع مسابقات را از ۱۳ تیرماه اعلام کرده‌ است.

فاطمه شریف، سرمربی تیم هیات فوتبال خراسان رضوی با بیان اینکه موافق برگزاری مسابقات است گفت: نمی‌دانم روند شیوع کرونا چگونه است و صرفا روزانه تعداد مبتلایان را از تلویزیون می‌شنوم اما مسئولان وزارت بهداشت و وزارت ورزش که مجوز بازی را داده‌اند، حتما خیلی از موارد را لحاظ کرده‌اند.

او در ادامه افزود: من از ابتدا هم موافق برگزاری مسابقات بودم چون اسپانسر در ورزش بانوان کم است و همین تعداد هم هزینه زیادی انجام می‌دهند و اگر قرار باشد بدون اعلام قهرمان، لیگ به پایان برسد شاید نتوان آنها را برای سال آینده جذب کرد، اما پیشنهاد من این بود که همه مسابقات را در یک شهر که از نظر شیوع کرونا وضعیت سفیدی دارد برگزار کنند تا رفت ‌وآمدها کمتر باشد. با این حال فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته است که این مسابقات به روال قبل و به صورت رفت و برگشت انجام شود. بر این اساس بازی برگشت نیمه نهایی ۱۳ تیر، بازی رفت فینال ۲۰ و برگشت فینال ۲۷ تیر برگزار می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان اجرای پروتکل انجام مسابقات ورزشی در بخش بانوان وجود دارد؟ گفت: شاید نتوانیم پروتکل را در بخش بانوان و حتی مردان به طور کامل انجام بدهیم چون امکانات سخت افزاری لازم برای این کار را نداریم. علاوه بر این محدودیت‌های مالی نیز وجود دارد. با  این حال تلاش می ‌کنیم تا جای ممکن موارد مطرح شده در پروتکل را رعایت کنیم.

شریف در مورد انجام تست کرونا قبل از شروع تمرینات ورزشی بیان کرد: قرار است هیات پزشکی – ورزشی مطابق با پروتکل وزارت بهداشت و وزارت ورزش در روز شروع تمرینات از بازیکنان تست بگیرد اما بازیکنی که تست می‌دهد، امکان دارد باز هم مبتلا شود چرا که این بازیکن به خانه‌اش برمی‌گردد و نمی‌توانیم جلوی انتقال ویروس از جامعه و خانه به بازیکن را بگیریم.

سرمربی تیم فوتسال خراسان رضوی در مورد شرایط موجود و لزوم برگزاری مسابقات ورزشی گفت: متخصصان پزشکی اعلام کرده‌اند که کرونا فعلا هست، واکسنی برای آن وجود ندارد و  باید زندگی با آن را یاد بگیریم در نتیجه اگر بخواهیم مسابقات را لغو کنیم از آنجایی که گفته‌اند شیوع این ویروس در پاییز بیشتر می‌شود پس باید فصل آینده را هم برگزار نکنیم، پس باید زندگی در این شرایط را یاد بگیریم.

دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی فوتسال بانوان ۳۰ بهمن ماه ۹۸ برگزار شد که بر اساس آن دیدار تیم‌های ساپیا تهران و ملی‌حفاری اهواز با نتیجه ۴ بر ۳ به سود تیم اهواز و بازی مس رفسنجان و هیات فوتبال خراسان رضوی با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.