کد خبر : 154589
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 - 21:59
-

داودی‌نژاد: در وضعیت قرمز خوزستان نمی‌توانیم تمرین کنیم / لیگ ۱۶ تیمی بهترین تصمیم برای امسال است

داودی‌نژاد: در وضعیت قرمز خوزستان نمی‌توانیم تمرین کنیم / لیگ ۱۶ تیمی بهترین تصمیم برای امسال است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رضا داودی‌نژاد سرمربی نفت امیدیه در خصوص شرایط این تیم برای شروع تمرینات و برگزاری دیدار پلی‌آف مقابل کراپ الوند قزوین گفت: جلسات متعددی از سوی سازمان لیگ فوتسال برگزار شد و درنهایت منجر به تصمیماتی شد که از سوی سازمان لیگ فوتسال اعلام گردید.در این مصاحبه به چندین

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رضا داودی‌نژاد سرمربی نفت امیدیه در خصوص شرایط این تیم برای شروع تمرینات و برگزاری دیدار پلی‌آف مقابل کراپ الوند قزوین گفت: جلسات متعددی از سوی سازمان لیگ فوتسال برگزار شد و درنهایت منجر به تصمیماتی شد که از سوی سازمان لیگ فوتسال اعلام گردید.در این مصاحبه به چندین مورد اشاره می‌کنم ونظرات خویش را ارائه می‌دهم که امیدوارهستم به آن نگاهی ویژه گردد:

۱) تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و نقاط قوت:
پیش از این هم به گزینه حضور هر چهار تیم صعود کننده به پلی‌آف در لیگ برتر سال آینده اشاره نمودم که متاسفانه مورد پذیرش قرار نگرفت. گاهاً با شرایطی روبرو می‌شویم که می‌توانیم ضعف‌ها و تهدیدها را به فرصت‌ها وایجاد چابکی در جامعه تبدیل نماییم. باتوجه به وضعیت اقتصادی بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فصل گذشته که موجب شده است تعداد زیادی از آنها هنوز نتوانسته‌اند با کادر فنی و بازیکنان تصفیه حساب مالی کنند و حتی برخی از آنها بدلیل نداشتن پشتوانه مالی در حال فروش سهمیه یا واگذاری به دیگر استان‌ها هستند و یا برای ایاب و ذهاب در طول فصل مجبور بودند با کمترین نفرات سفر کنند و یا از هتل‌های با کیفیت پایین استفاده نمایند. موضوعی که باعث کوچ مربیان و بازیکنان به کشورهای دیگر شده است. (استناد به مصاحبه بازیکنانی که به کشورهای با سطح فوتسال پایین روی آورده‌اند). از سویی حضور چهار باشگاه با پشتوانه مالی عالی و امکانات سخت افزاری (اماکن ورزشی استاندارد) ایده‌آل هم موجب اشتغال‌زایی مضاعف برای مربیان و بازیکنان جوان و آشنایی تعداد بیشتر این نیروی انسانی با تفکر حرفه‌ای لیگ برتر می‌شود. هم با توجه به شرایط حال حاضر فوتسال علی‌الخصوص لیگ یک و ادامه مسابقات با این شرایط قبول پیشنهاد شانزده تیمی شدن یکی از آن تبدیل فرصت‌ها به نقاط قوت است. هنوز هم ما امیدواریم که مجدداً جناب آقای جابری مرد زحمتکش فوتسال کشور این پیشنهاد را ازسوی خویش و باشگاه‌ها درهیات رئیسه محترم فوتسال و سایر جلسات تاثیرگذار مطرح و نظر مساعد مسئولین را جلب نمایند.

۲) با توجه به پیشنهاد بالا شاید الان بجای برنامه‌ریزی جهت آمادگی مجدد این چهار تیم برای مرحله پلی‌آف این امکان حاصل می‌شد که تیم‌ها خود را برای حضور در لیگ برتر با یک برنامه مدون‌تر اماده می‌نمودند، بدلیل آنکه واقعا هیچ تیمی در این مدت زمان به اوج توانایی تاکتیکی و بدنی نخواهد رسید و درصورت عدم نتیجه تمامی هزینه‌های صورت گرفته از سوی باشگاه‌ها به هدر خواهد رفت و این مورد را تمامی مدیران و مربیان دیگر نیز درمصاحبه‌های منتشر شده در هفته جاری به آن اشاره نموده‌اند.

۳) آمادگی برگزاری مرحله پلی‌آف:
در این مرحله می‌بایست به مصاف تیم خوب کراپ الوند برویم که دارای کادر فنی و بازیکنان با تجربه‌ای است. ما بعنوان یک رقابت حساس و مهم به آن توجه ویژهای داریم و با تمام وجود برای آن لحظه شماری می‌کنیم.

اما نکته ای که میبایست به آن اشاره کنم این هست شرایط ویژه و قرمز بیماری منحوس کرونا در استان خوزستان کار ما را سخت نموده است:
کافی‌ست به سایت‌ها و خبرگزاری‌های رسمی کشور در مبحث شیوع بیماری کرونا در استان خوزستان مراجعه بکنید. این استان و شهرهای آن در شرایط قرمز قرار دارند. مدیرعامل محترم باشگاه ملی حفاری و سرمربی محترم بانوان آن باشگاه نیز در خصوص فینال بانوان به این نکته حساس‌ بارها اشاره نموده‌اند. شرایطی عادی برای شروع تمرینات وجود ندارد چرا که هم اینک به مدت سه هفته است که حتی ادارت وسازمان‌ها و ارگان‌های دولتی وغیر دولتی و اماکن ورزشی مرتبط به آنها تماماً با شرایط ویژه فعالیت می‌کنند و تقریباً در تعطیلی کامل به سر می‌برند. همانطور که پروتکل‌های ورزشی ابلاغی وزرات بهداشت و وزارت ورزش و دستورالعمل‌های اجرایی فدراسیون نیز اعلام کرده، با این شرایط آغاز تمرینات آن هم برای صعود به لیگ برتر فوتسال در این استان بسیار سخت و خطرناک و تقریبا ناممکن می‌باشد.

* خواهشمندم و تقاضا دارم از سازمان محترم لیگ فوتسال کشور که این شرایط استان خوزستان را مدنظر قرار داده و فرصت بیشتری را جهت آماده‌سازی تیمی در اختیار ما قرار دهند و مسابقات نهایی لیگ یک را با دادن فرصت بیشتری جهت فاصله گرفتن از این شرایط قرمز و رسیدن به شرایط عادی در استان خوزستان برنامه‌ریزی نمایند.

در پایان خواهشمندم که شرایط فوتسال را با فوتبال مقایسه نکنیم چراکه از نظر فضا (از لحاظ تهویه مناسب: سالن ورزشی محیطی بسته است)، شیوه تمرینات، سیستم انرژی حاکم (بدلیل تمرینات درگیرشونده بیشتر) و بسیاری موارد دیگر با هم تفاوت فراوان دارند.

ضمن سپاسگزاری از تمامی تلاش‌ها، زحمات و برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی مدیران اجرایی سازمان لیگ فوتسال علی‌الخصوص جناب آقای جابری که ‌بهتر از ما با شرایط این رشته ورزشی و تیمها آشنایی دارند خواهشمندم مواردی که ذکر شد را مطالعه فرمایند و ترتیب اثر دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.