کد خبر : 18691
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1393 - 15:46
-

آقای ابطحی؛ چه زمانی مسئولیت شکست‌های تیم پرهوادارتان با شماست؟

آقای ابطحی؛ چه زمانی مسئولیت شکست‌های تیم پرهوادارتان با شماست؟

پایگاه خبری فوتسال ایران:گویا قرار نیست نماینده فوتسال مازندران در لیگ برتر فوتسال کشور روی آرامش را به خود ببیند. هرسال دغدغه‌ی “سقوط” دل پرطمطراق هواداران خونگرم و دل‌سوخته ریشه‌دارترین تیم فوتسال ایران را می آزارد. خرید امتیاز گیتی پسند نوین اصفهان و بازگشت دوباره به لیگ برتر آن هم با نام شهروند در فصل

پایگاه خبری فوتسال ایران:گویا قرار نیست نماینده فوتسال مازندران در لیگ برتر فوتسال کشور روی آرامش را به خود ببیند. هرسال دغدغه‌ی “سقوط” دل پرطمطراق هواداران خونگرم و دل‌سوخته ریشه‌دارترین تیم فوتسال ایران را می آزارد.
خرید امتیاز گیتی پسند نوین اصفهان و بازگشت دوباره به لیگ برتر آن هم با نام شهروند در فصل جاری که با فراموشی اپیدمی مشکلات مالی همراه شده بود، انتظار حضور تیمی قدرتمند که نیم نگاهی به رده های بالایی جدول رده بندی داشته باشد را در دل های علاقه مندان فوتسال مازندران به وجود آورده بود.
بازگشت ستاره ها از تیم های مختلف، به خدمت گرفتن مربی با تجربه ای چون سید مهدی ابطحی، امکانات قابل قبول در تمرینات، شرایط مالی مناسب و حتی خبرهایی که از عدم وجود مشکل برای جذب بازیکنان مطرح در نیم فصل به گوش می رسید، همه از عواملی هستند که هم اکنون جای هیچ گونه توجیهی را برای نتایج دور از انتظار این تیم باقی نگذاشته است.
اما نکته ای که مقصود نگارنده در این مطلب است، ضعف های آشکار فنی تیم است که مسئولیت مستقیم آن بر عهده شخص سید مهدی ابطحی است. قبل از هر چیزی باید این مسئله را عنوان کنم که به اذعان بسیاری از هواداران و کارشناسان، شهروند ساری در فصل جاری نمایش خوبی در بازیها دارد اما عدم استفاده از موقعیت های بی شمار گلزنی سبب شده تا نتایج لازمه کسب نشود و چه بسا با کمی دقت و خوش شانسی رتبه این تیم در جدول به مراتب بالاتر از این بود.
اما مسئله ای که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان شهروند ساری قرار گرفته است، عدم حفظ برتری مقابل حریفان است که چندین بار در فصل جاری به وقوع پیوسته است. به عنوان مثال از دست دادن پیروزی برابر شهید منصوری قرچک در خانه و مقابل تیم های میثاق تهران، فردوسی و فرش آرا مشهد در خارج از خانه از جمله مسابقاتی بوده که امتیازات حساس آنها در دقایق و ثانیه های پایانی از دست رفته است.
اینکه چرا برتری سه بر صفر شهروند مقابل فردوسی مشهد ظرف کمتر از ۵ دقیقه با تساوی عوض می شود و مشابه همین اتفاق چند هفته ی بعد، بار دیگر در همان سالن تکرار می شود و برتری ۴ بر ۲ در ثانیه های پایانی به تساوی ۴ بر ۴ تبدیل می شود جای بسی تعجب داشته و نشان از آن دارد که ابطحی نتوانسته ضعف تیمش در بخش دفاعی و آن هم در لحظات پایانی مسابقه را برطرف نماید.
گذشته از این مسائل، اتخاذ تصمیمات عجیب و غریب در زمان بازیها از دیگر نکاتی است که ابطحی هیچ گاه خودش را مسئول پاسخگویی به آنها ندانست و همواره توپ را به زمین بازیکنانش و گاهاً داوران مسابقات انداخته است. آیا اتخاذ تاکتیک پاورپلی در زمین تیم مدعی دبیری تبریز در زمانی که حساب کار ۲ بر یک به سود میزبان بود و حدود ۱۰ دقیقه نیز به پایان کار مانده بود، تصمیم درستی بود که در نهایت با شکست ۵ بر یک همراه شد؟ جناب آقای ابطحی؛ آیا به داخل زمین رفتن افشین دبیری و پسرش و شلوغ کاری هایشان باعث این شکست سنگین بوده یا تصمیم عجیب و غریب شما؟
علامت سوال در بین اذهان هواداران شهروند ساری زمانی برجسته تر می شود که مقابل مس سونگون ورزقان و حدود ۴ دقیقه به پایان اختلاف به یک گل می رسد و با وجود اینکه تیم تحت هدایت ابطحی در سایه ی حمایت ۴ هزارنفری و وحشتناک تماشاگران، عنان کار را در دست می گیرد اما در میان ناباوری دیگر خبری از تاکتیک پاور پلی نیست و در اقدامی انتقاد برانگیز در ۹ ثانیه پایانی این اتفاق رخ می دهد که ثمری در بر نداشت.
تصمیمات متناقض ابطحی در نحوه تمرین دادن تیم نیز در نوع خود جالب است. همانطور که در مصاحبه های اوایل فصل سرمربی شهروند ساری خواندیم، تمرینات این تیم تا هفته دهم رقابت ها در اکثر روزهای هفته در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شد اما چطور شده که همان سرمربی تصمیم گرفت تا سه روز مانده به دیدار تیمش برابر شهید منصوری قرچک، تمرینات را با این ادله که بازیکنان نیاز به استراحت دارند، تعطیل نموده و بدون تمرین تیمش را به قرچک برده، جای بسی تعجب است!!
سوء تدبیر در مدیریت بازیکنان و عدم استفاده بهینه از همه داشته ها نیز نقطه مشترک اتفاق نظر بسیاری از منتقدان ابطحی است. جایی که بازیکن ۱۸ ساله و خوش استعدادی چون محمد رضا کرد که سال گذشته با پیراهن شهروند (راه) ساری موفق به زدن ۱۸ گل شده بود، حالا کمترین زمان بازی را در این تیم پیدا می کند. یا اینکه بازیکن با قابلیتی چون حمید سالاری، زمانی فرصت بازی کردن بدست می آورد که تعدادی محروم و مصدوم قادر به همراهی شهروند نیستند!
نگاهی به توجیه های ابطحی پس از قبول شکست ها و تساوی ها به روشنی نشان می دهد که این مربی هیچ گاه خود را مسئول ناکامی ها نمی داند و همواره به دنبال مقصر است. جملاتی چون ” اگر بدن بازیکنان آماده بود گیتی پسند را می بردیم”، “پراشتباه بودیم، برنامه هایم اجرا نشد”، “داور مراعات میزبان را کرد”، “برای اشتباهات داوری نمی توانیم برنامه ای داشته باشیم”، “بازیکن حریف بعد از دریبل ۵ بازیکن ما گل زد!”، “عدم خود باوری و غرور پس از گلزنی تیمم را آزار می دهد”، “دبیری و پسرش جریان بازی را تغییر دادند”، “بازیکنان برای حفظ برتری باید آرامش خود را حفظ می کردند”!!
مخلص کلام این است که سرمربی شهروند ساری باید به شعور هواداران این تیم احترام گذاشته و به جای مقصر قلمداد کردن دیگران پس از ناکامی ها، ضعف فنی تیمش را برطرف کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 16 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

دلسوز چهارشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴

کلا ساری یه بازیکن ملی پوش داره اونم که اقای ابطهی از پتانسیل کرد استفاده نمیکنه انتظار هم داره ببره

sari چهارشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

ye khorde yad begirid az aghaye lak mosahebe kardano aghaye abtahi ba tamrinaye bikhodeton ham bazi az bazikona ba dard daran vase in tim bazi mikonan nemonash ahmad dastyaran ke keshalash pare shode inam zafe shomast to in vaze tim ye mohreye khobetonam az dast dadid

ساوه ای چهارشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹

همه میدونن ابطحی چ سطحی داره. پدر فوتسال ایران ابطحی. ابطحی سلطان.

نام ... چهارشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵

😐

mori چهارشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱

متاسفانه آقای ابطحی تصمیمهای درست و بموقع نمیگیرد. نمونه بارزش بازی با مس سونگون با حمایت بی نظیر تماشگران ساروی بعد خوردن گل سوم باید دروازه بان را تعویض می کرد و در اواخر بازی با توجه به اینکه یک گل عقب بود باید پاور پلی را زودتر شروع می کرد نه ۹ ثانیه آخر . از مربی با تجربه ای مثل آقای ابطحی انتظار می رود عملکرد بهتر از این داشته باشد.

حسین چهارشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

ابطحی به درد ساری نمیخوره.. به ابطحی باید تیمی بدی که پر مهره باشه.. اون نمیتونه زور که نیست.. ۱۷ هفته هست که هی توم رو تو زمین دیگران بازی میکنه.. اوندفعه تماشاچی ها بهش تو هین کردن.. خوب نمیتونی عذرخواهی کن برو.. این تیم با این امکانات و وضعیت مطلوب مدیریتی نباید اینجای جدول باشه

فوتسال چهارشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴

فقط حیدریان….
پدر فوتسال ایران….
سلطان مربیگری….
عشق است اسطوره ایران محمد رضا حیدریان…. سلطان حیدریان ء نه کسی دیگه…

Sari چهارشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵

Faghat haji heydarian….

ساری چهارشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶

آقای نجاریان بزرگترین ظلم رو در حق جووونایی چون حمید سالاری احمد دستیاران و محمد رضا کرد با اوردن ابطحی کردی ابطحی مربی بود وضع بازی کردنمون تو ساری این نبود قلعه عقاب هارو تبدیل به قلعه جوجه ها!!!دوران رعدی ما این همه بازیکن نداشتیم ولی شخصیت بالایی داشتیم که میشه فهمید از امار!!!ایمان احمدی رفت فرش آرا عماد محمدی رفت فردوسی طاها مرتضوی هم رفت گیتی پسند

نام ... چهارشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸

ابطحی تو بدرد ساری ساوه گیلان گلوگاه اصفهان کرمان.. نمیخوری.. برو یه شهرای دیگه

اهواز چهارشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴

تو ایران کسی نیست که از لحاظ مربیگری روی دست اقای ابطحی باشد
سلطان تاکتیک فوتسال ایران سیدمهدی ابطحی

ساروی جمعه , ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳

هنگ نکنه سلطان تاکتیک وسط بازی صلوات ختم کن..

نام ... دوشنبه , ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶

vagean doroste

نام ... چهارشنبه , ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

واسه همینه که تیم ما الان تو این رده هستش

امیر پنجشنبه , ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۳:۴۹

دیگه خسته شدیم
الان وقت تغییره
یذره شجاعت لازمه

ناشناس دوشنبه , ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷

چ وضعه بازیه حتی بازیکنا با هم هماهنگم نیستن باید بازیکن جذب کنه ن بازیکن پر بده باید هزینه بشه واسه این تیمه پرطرفدار