کد خبر : 24477
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 فروردین 1394 - 11:00
-

قسمت سوم،خرداد/از قهرمانی ماهان تندیس در جام حذفی تا دوپینگی شدن جاوید

قسمت سوم،خرداد/از قهرمانی ماهان تندیس در جام حذفی تا دوپینگی شدن جاوید

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در سومین گزارش از رویداد‌های سال ۱۳۹۳ به ماه سوم سال می‌رسیم. خرداد یا خوَرداد نام سومین ماه سال و روز ششم در گاه‌شمار زرتشتی است. در اوستا و پارسی باستان هئوروتات و در پهلوی خردات گفته شده است. هئوروتات کلمه‌ای است مرکب از دو جزء: جزء هئوروه که صفت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در سومین گزارش از رویداد‌های سال ۱۳۹۳ به ماه سوم سال می‌رسیم. خرداد یا خوَرداد نام سومین ماه سال و روز ششم در گاه‌شمار زرتشتی است. در اوستا و پارسی باستان هئوروتات و در پهلوی خردات گفته شده است. هئوروتات کلمه‌ای است مرکب از دو جزء: جزء هئوروه که صفت است به معنای رسا، همه، درست و کامل. دوم تات که پسوند است برای اسم مونث، بنابراین هئوروتات به معنای کمال و رسایی است. خرداد پنجمین امشاسپند و نماینده رسایی و کمال اهورامزداست و در گیتی به پاسداری آب‌ها و سرسبزی گماشته شده است و به یاری مردمان می‌آید و تشنگی و گرسنگی را شکست می‌دهد. در معنی دیگر خــوَر را به خورشید نعبیر می‌کنند و چون در این ماه گرمای خورشید یا همان خوَر بسیار می‌شده آن را خوَرداد  یا خُرداد نامیدند یعنی ماهی که خورشید گرمای بسیار می‌دهد.

اتفاقات خرداد ۹۳:

نیمه‌نهایی جام حذفی (۱ خرداد):

در بازی برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی که در سالن حیدریان قم برگزار شد٬ ماهان تندیس موفق شد ۴ بر ۲ شهرداری تبریز را شکست دهد و با قانون گل‌زده بیشتر در خانه حریف به فینال مسابقات صعود کند و حریف میثاق تهران شود. در این دیدار علیرضا وفایی٬ محمد کرمانی٬ محمد وزیرزاده و علی ابراهیم‌بیگی برای ماهان تندیس موفق به گل‌زنی شدند. بابک نصیری و وحید شفیعی دو گل شهرداری را به ثمر رساندند.

فینال جام حذفی (۶ خرداد):

فینال جام حذفی مابین دو تیم ماهان تندیس قم و میثاق تهران در سالن فدراسیون هندبال برگزار شد. دو تیم در پایان وقت‌های عادی و اضافه با تساوی ۳ بر ۳ دست یافتند. تیم ماهان در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر یک به پیروزی رسید. گل‌های این بازی را ابوالقاسم عروجی٬ علیرضا وفایی و مسلم اولاد قباد برای ماهان تندیس و مجید رئیسی٬ موسی حسن‌دوست و محسن فرهمند برای میثاق به ثمر رساندند.

پلی‌آف لیگ یک (۱۸ – ۲۳ خرداد):

مسابقات پلی‌آف لیگ یک برای صعود دو تیم به لیگ برتر بلاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان بر سر تعیین چهارمین تیم این مرحله و دعوای تیم‌های بر سر تاریخ برگزاری مسابقات از ۱۸ خرداد آغاز شد. در این روز پرسپولیس که با تلاش فراوان و با رای استیناف موفق شده بود به این مرحله راه پیدا کند مقابل مقاومت البرز ۵ بر ۳ در خانه تن به شکست داد. در دیدار برگشت نیز مقاومت البرز موفق شد ۴ بر ۲ پرسپولیس را مغلوب کند و با نتیجه کلی ۹ بر ۵ به لیگ برتر صعود کند.

در دیگر دیدار این مرحله فردوسی مشهد موفق شد در سالن کارگران مشهد پکیچ استاتیس یزد را ۴ بر ۰ مغلوب کند. در حالی که قرار بود دیدار برگشت این دو تیم هفته بعد در یزد برگزار شود٬ تیم یزدی از ادامه مسابقات انصراف داد تا فردوسی به لیگ برتر صعود کند.

لیگ برتر بانوان:

باشگاه فوتسال ملی حفاری خوزستان با برتری ۳ بر ۲ مقابل پرسپولیس در هفته آخر لیگ برتر فوتسال بانوان موفق شد به مقام قهرمانی این دور از مسابقات دست پیدا کند. در این دور از بازی‌ها سهیلا ملمولی بازیکن پخش و پالایش نفت آبادان با ۴۵ گل عنوان خانم گلی را به خود اختصاص داد.

اردوی تیم ملی امید (۲۷ خرداد):

خسوس کاندلاس ۱۸ بازیکن امید و بزرگسال را به اردوی آمادگی برای حضور در تورنمنت فوتسال چین دعوت کرد. این اردو از روز شنبه ۳۱ خرداد ماه در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد. اسامی این بازیکنان به شرج زیر است:

محمد نویدبخش و مهدی جاوید (گیتی پسند)، سعید افشار (نیک اندیش)، علی عابدین (مقاومت البرز)، مرتضی ابراهینی٬ مهدی مصطفائی، علی ابراهیمی و سیداحمد عباسی (تاسیسات دریایی تهران)٬ میثم خیام (منصوری قرچک)، محمدرضا سنگ‌سفیدی (دبیری تبریز)،قدرت بهادری(فرش آرا مشهد) ٬ وحید شفیعی و مرتضی عزتی (شهرداری تبریز)، محمدرضا کردمشهدی (راه ساری)، مسلم اولادقباد٬ ابوالقاسم عروجی٬ علیرضا وفایی (ماهان تندیس قم)، محمد شجری (شهرداری ساوه)
از نکات حاشیه‌ای اردوی فوق عدم دعوت از محمد کشاورز بود. افتخاری علت این موضوع را درخواست خود کشاورز اعلام کرد.

جام حذفی بانوان (۳۱ خرداد):

فینال رقابت‌های جام حذفی فوتسال بانوان بین تیم‌های ملی حفاری اهواز و پرسپولیس تهران برگزار شد و تیم اهوازی با نتیجه ۷ بر یک حریفش را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید.

سایر اخبار و اتفاقات حاشیه‌ای:

۲ خرداد: قرعه‌کشی جام باشگاه‌های آسیا انجام شد و دبیری تبریز در گروه B با تیم‌های چونبوری تایلند٬ بانک بیروت لبنان و القادسیه کویت همگروه شد.

۳ خرداد: خسوس کاندلاس ایران را برای مرخصی ترک کرد.

۳ خرداد: ابقا مجید مرتضایی در فرش آرا.

۱۰ خرداد: قرعه‌کشی چهاردهمین دوره مسابقات فوتسال دانشجویان جهان در اسپانیا انجام شد و تیم ملی دانشجویی کشورمان در گروه B با تیم‌های اوکراین٬ برزیل و آلمان همگروه شد.

۱۱ خرداد: اعلام مدیرفنی حسین شمس در تیم ملی دانشچویان.

۱۱ خرداد: دانشگاه آزاد اسپانسر پرسپولیس بهزیستی شد.

۱۱ خرداد: اعلام مذاکره خسوس با نادی‌الکویت.

۱۶ خرداد: اعلام خضور تیم‌های ویتنام و میانمار در تورنمنت چین.

۱۶ خرداد: عدم توافق وحید شمسایی با دبیری تبریز.

۱۷ خرداد: اعلام رای اولیه در خصوص دوپینگ مهدی جاوید و فیزیوتراپ گیتی پسند. بر اساس این رای جاوید ۳ ماه و فیزویتراپ ۴ سال از فعالیت‌های فوتسالی منع شدند.

۱۹ خرداد: تصویت حضور گیتی پسند در لیگ برتر توسط هیت مدیره این باشگاه.

۱۹ خرداد: ابقای رضا عقابی به عنوان سرمربی شهرداری ساوه.

۲۱ خرداد: تصویت حضور تیم ملی امید در تورنمنت چین و حضور تیم ملی بزرگسالان در گرندپریکس و تورنمنت کویت.

۲۱ خرداد: تصویب دیدار تیم ملی فوتسال بانوان با تیم ملی بانوان روسیه.

۲۲ خرداد: آغاز به کار آزمایشی نسخه انگلیسی Fut5al.

۲۷ خرداد: انتخاب حسین شمس و وحید شمسایی به عنوان سفیران طلایی سازمان بهزیستی.

۲۹ خرداد: بر اساس تصمیم کمیته فنی خسوس کاندلاس تا پایان جام‌جهانی ۲۰۱۶ سرمربی تیم ملی ایران باقی ماند.

۳۱ خرداد: تیم فوتسال پرسپولیس بهزیستی تهران به دانشگاه آزاد تهران هبه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.