کد خبر : 27370
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردین 1394 - 9:55
-

تهران سالن ندارد!

تهران سالن ندارد!
داستان بی سالنی پایتخت و احتمال از دست رفتن میزبانی باشگاه های آسیا داستان عجیبی است.

پایگاه خبری فوتسال ایران– محمدهدایتی

سالها پیش در جشنواره فیلم فجر فیلم مستندی پخش شد به نام “تهران انار ندارد”. فیلمی که با توجه به مضمون و سوژه ای که انتخاب کرده بود ،توانست نظرات زیادی را به خود جلب کند.
کارگردان در این فیلم کوشید مصائب و زندگی امروزی در شهر تهران را با گذشته ی این شهر مقایسه کند که به چه نحو باغات تهران تبدیل به شهری با این شکل و شمایل شده است.
روایت این فیلم به وضعیت امکانات ورزشی تهران بی شباهت نیست، شهری که پایتخت و بزرگترین شهر ایران است و قریب به یک ششم جمعیت کل کشور را در اختیار دارد ولی به جز سرسرای دوازده هزار نفری آزادی هیچ سالن استاندارد دیگری برای برگزاری رقابت های قاره ای ندارد.
شهری که بدون توجه به کمبود امکاناتش ، ما را صاحب میزبانی آسیایی ها کرده ولی سالنی دومی ندارد که بتوان برای کشور و فوتسال آبرو داری کرد.
این در حالی است که بر اساس آمارهای رسمی و غیر رسمی، کسانی که در کشور ما فوتسال بازی می کنند، میلیون ها نفر را شامل می شوند.
اینکه چرا در همه این سال ها و با سازمان جدید این رشته در دو دهه اخیر هیچگاه به دنبال مجموعه ورزشی و امکانات استاندارد برای این رشته نبودیم و همیشه سر مست از وعده های تو خالی داستان دیگری است.
اینکه چرا فوتسالی ها، از امکانات سایر رشته ها مثل هندبال برای برگزاری لیگ بهره می بردند؛ هم عجیب است و جای تامل دارد.
به هر حال چه این میزبانی به ثمر بنشیند و چه تهران در این امر ناکام بماند، همچنان یک موضوع حائز اهمیت وجود خواهد داشت؛ اینکه باید برای شهر بزرگی چون تهران به دنبال مامن و جایی برای فوتسال باشیم مثل خانه کشتی، خانه والیبال ، خانه ووشو و …

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.