کد خبر : 34479
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 تیر 1394 - 12:03
-

تقابل افضل و شمسایی با انگیزه های متفاوت

تقابل افضل و شمسایی با انگیزه های متفاوت
بازی مس سونگون با تاسیسات دریایی جدا از همه حساسیت ها تقابل علی افضل با وحید شمسایی هم هست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،هفته نخست لیگ برتر فوتسال ایران در حالی استارت می‌خورد که در یکی از مهم‌ترین دیدارها روز جمعه و از ساعت ۲۲:۳۰ در سالن شهید پور شریفی تبریز، تأسیسات دریایی مدافع عنوان قهرمانی میهمان مس سونگون تیم سوم سال گذشته است.

 تقابل دوباره شمسایی و افضل

علیرضا افضل سرمربی جدید مسی‌ها همواره در فوتسال ایران به یک مربی مخالف بازیکن‌سالاری معروف بوده و در دوره‌ای که هدایت گیتی پسند را بر عهده داشت، چندین بار با برخی از بازیکنان و ستاره‌ها که گفته می‌شد نفوذ زیادی در تصمیم‌گیری باشگاه‌ها دارند، اختلاف پیدا کرد که یکی از این بازیکنان وحید شمسایی بود. بااین‌حال بعدها این دو نفر وجود اختلافات را در بین خود کتمان کردند اما حال این استاد و شاگرد پس از چند سال مجدداً رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند تا یک دوئل جذاب را به وجود آورند.

گفتنی است افضل در روزهای اخیر بار دیگر در نکوهش بازیکن‌سالاری زبان به انتقاد گشاده و علت اصلی دوری ۲ ساله خود از لیگ برتر را همین موضوع دانسته است.

وی تأکید می‌کند: متأسفانه شرایط طوری است که بازیکن‌سالاری در باشگاه‌ها مد شده است و بازیکنان حتی برای انتخاب مربی هم برای تیم‌ها اظهارنظر می‌کنند که مثلاً فلان مربی سخت‌گیر است و برای همین مسائل مدتی در لیگ برتر نبودم.

شمسایی به دنبال شکستن رکورد افضل

موضوع دومی که اهمیت تقابل افضل و شمسایی را دوچندان می‌کند، آمار برابر این دو مربی در کسب قهرمانی لیگ برتر است. افضل تاکنون ۲ بار با تیم‌های فولاد ماهان اصفهان و گیتی پسند اصفهان به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافته است. اما پس از آخرین قهرمانی این مربی باتجربه با گیتی پسند، این بار نوبت وحید شمسایی بود که با تیم‌های دبیری و تأسیسات دریایی به‌عنوان بازیکن-مربی جام قهرمانی را بالای سر بگیرد.

حال پرافتخارترین مربیان ایران هدایت تیم‌هایی را در اختیار دارند که مطرح‌ترین بازیکنان سطح فوتسال کشور را جذب کرده‌اند تا با کسب عنوان قهرمانی، نام خود را بالاتر از دیگری جای دهد.

علیرضا افضل که دوست دارد همچنان نام خود را به‌عنوان پرافتخارترین مربی لیگ برتر حفظ کند، با اشاره به موفقیت‌های قبلی خود، می‌گوید: من در هر تیمی که کار کردم هدفم قهرمانی بوده اما باید برای قهرمان شدن ابزار لازم را داشت بااین‌حال حتی اگر ابزار هم نباشد بازهم برای قهرمانی تلاش می‌کنم و مطمئن باشید تیم ما با سعی و تلاش همه اعضا، یکی از مدعیان خواهد بود.

سونگونی‌ها به دنبال انتقام گیری

فصل گذشته مس سونگون که با خرید امتیاز شهرداری تبریز پا به میدان مسابقات گذاشته بود علی‌رغم انتظارات، عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و معادلات جدول را به‌طورکل برهم زد تا لقب پدیده لیگ را از آن خود کند. مسی‌ها حتی به صدر جدول هم رسیدند و عملاً خود را در ردیف مدعیان جای دادند اما استارت نوسانات و ناکامی‌های این تیم از اواخر نیم‌فصل اول زده شد و آن‌قدر ادامه یافت که منجر به اخراج اسماعیل تقی پور از سکان‌داری کادر فنی گردید.

نتایج رو در روی تیم‌های مدعی در فصل گذشته نقش مهم در معرفی چهره قهرمان لیگ ایفا کرد که اتفاقا تأسیسات دریایی در این مورد خیلی خوب عمل کرد و مس را که یکی از جدی‌ترین رقیب‌هایش محسوب می‌شد، ابتدا با نتیجه ۵ بر ۱ در تبریز شکست داد و در بازی برگشت نیز ۴ بر ۲ این تیم را در هم کوبید.

با این اوصاف حال سونگونی‌ها که دل و خاطره خوشی از تأسیسات ندارند به دنبال این هستند که بتوانند برای نخستین بار بر شاگردان وحید شمسایی فائق آیند و انتقام شکست‌های سنگین سال گذشته را بگیرند.

بازگشت شمسایی به تبریز

تبریز شهر خاطره‌انگیزی برای وحید شمسایی است چراکه نخستین تجربه مربیگری او در تیم دبیری و با پشت سر گذاشتن فصلی موفق رقم خورد تا آذربایجانی‌ها برای اولین بار جام قهرمانی فوتسال را به این دیار بیاورند.

شمسایی نیز پس‌ازاین قهرمانی محبوبیت مضاعفی بین هواداران تبریزی کسب کرد و حالا حضور مجدد این مربی جوان در این شهر می‌تواند قابل‌توجه باشد. به‌ویژه آن که با پایان یافتن دوره شانزدهم لیگ برتر فوتسال صحبت‌هایی مبنی بر توافق اولیه شمسایی با باشگاه دبیری برای بر عهده گرفتن دوباره هدایت این تیم شنیده می‌شد که البته درنهایت این بازگشت انجام نشد.

بازی‌های رو در رو ، کلید قهرمانی

بر اساس پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان، با توجه به عملکرد موفق چند باشگاه در فصل نقل و انتقالات و به‌کارگیری ستاره‌های فوتسال، به نظر می‌رسد همانند فصل گذشته فاصله تیم‌های مدعی از یکدیگر بسیار کم باشد که در این صورت نتایج بازی‌های رودررو اهمیت بسیار زیادی به خود می‌گیرد و شاید تکلیف قهرمان از همین مسابقه‌ها مشخص شود.

پس بنابراین نمی‌توان دیدار مس و تأسیسات را دیدار اول فصل نامید بلکه بایستی آن را یک فینال زودرس قلمداد کرد.

منبع:نصر نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

عرفان سه شنبه , ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

با سلام.تمام فوتسالی ها خبر دارند که سلطان افضل برگشته با وجود تمام تلاش هایی که ترسوهای فوتسال انجام دادند تا سلطان از فوتسال دور باش.خوب توجه داشته باشیم سلطان همیشه با جوانان که خودش ساخت واسه فوتسال قهرمان شد نه با تماس گرفتن با بازیکن و برد خریدن واسه خودش…

نام ... سه شنبه , ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

هرچند که دو قهرمانی شمسایی بخصوص قهرمانی اول او با دبیری بدون حرف و حدیث بخصوص با مسایل داوری نبود ولی در قهرمانی تیم گیتی با افضل هیچ جای شک نبود که با تبانی قهرمان شد پس نمیتوان او را ۲ بار قهرمان لیگ دانست
البته میشه صعود از لیگ یک سال گذشته را برای ایشان قهرمانی منظور کرد !!!

نام ... سه شنبه , ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

على افضل ٣ قهرمانى در ایران و یک قهرمانى در اسیا دارد، وحید هنوز زوده به مقام على افضل برسه و بگه من میخام مربى تیم ملى وایسم، بزار اول تیمت تو اسیا اول بشه بعد ادعاى تیم ملى کن، در ضمن بازیکناى تاسیسات سه برابره مس اسمى هستن و رقابت دارا با نداره اقایان،

اصفهانی سه شنبه , ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

وحید شمسایی یادت باشه افضل سرورته خیلی چیزا زش یاد گرفتی بازم جمعه بیشتر یاد میگیری!!

علي سه شنبه , ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶

امید داوودی در تبریز دیده شد

علي سه شنبه , ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

اخه شمسایی کجا افضل کجا

وحید سه شنبه , ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸

آخه روتون میشه شمسایی را با افضل و امثالهم مقایسه میکنید؟ !!!!! یه کم به اسطوره ها احترام بذارید لطفا.

نام ... سه شنبه , ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶

خواهشا قهرمانیهاى افضل رو درست بگید،چرا این سایت فقط از شمسایی خوب میگه، و کامنتهایی که به ضرر دوستانشان هست نمیزاره،

نام ... سه شنبه , ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸

اینکه شمسایی اسطوره هست و بازیکن بزرگى بوده شکى نیست ولى افضل هم مربی بزرگیه و تعداد قهرمانیهاش در ایران و اسیا از همه بیشتر و رکوردار است

نام ... سه شنبه , ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸

بازم مشیرى کامنت گذاشت برا وحید جونش

امید چهارشنبه , ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۳۴

در این که علی افضل فنی ترین مربی ایران شکی نیست

يك مربي دلسوز فوتسال و مطلع چهارشنبه , ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

برادر من أقای أفضل فقط بکبار قهرمانی را با فولاد ماهان تجربه کرده و با گیتی پسند که توانت در یک نیمه ١١ گل به پرسپولیس بثمر رساند که اتفاقا اکثر گلها را هم وحید شمسایی زد که بعدها با إثبات مشکل دار بودن ان بازی توسط رأی کمیته انضباطی از گیتی پسند ۶ امتیاز کسر شد و این تیم به مقام دومی لیگ رسید پس از سایت محترم پایگاه خبری در خواست میشود به رأی احترام گذشته و از به کار بردن دو قهرمانی برای تیم گیتی پسند اجتناب نمایید ضمنا باید در نظر گرفت تم قهرمانی تیم گیتی پسند هم مدیون باشگاه منصوری است که برغم مشکلات بین دو باشگاه ، أصول حرفه ای و پهلوانی را رعایت کرد و با شکست ۶،١ صبای قم باعث قهرمانی تیم گیتی پسند شد که البته مردم قم هیچگاه این بأخت را باور نکردند و منصوری را نخواهندبخشید لطفا در انعکاس نظرات کارشناسی صداقت گفتار رعایت کنید تا خوانندگان شما دچار سردرگمی و خدای ناکرده عدم اطمینان نگردند ، یا حق

نام ... چهارشنبه , ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

واقعأ فنیه که دو سال با بهترین بازیکن هاى ایران با تبانى روز آخر قهرمان شدن

نام ... پنجشنبه , ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲:۲۰

اقاى مربى دلسوز تو اصلا از سابقه فوتسال چیزى نمیدونى پس اسم خودت رو نزن با سابقه، چون گیتى پسند باشگاه و افضل ی شخصه، همه چیزو قاتى کردى، افضل سه قهرمانى داره و گیتى دو قهرمانى، بازم این رو درک کن افضل ادمه و گیتى باشگاهه، یجورى زدى مطلع که همه شک کردن به گفته هات، اون سالم اگه ماهان با منصورى تبانى نمیکرد، احتیاج به تبانیه گیتى با پرسپولیس نبود