کد خبر : 35350
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 تیر 1394 - 17:13
-

تبعید به سیمئولوئه!

تبعید به سیمئولوئه!

پایگاه خبری فوتسال ایران– علی احدی متاسفانه این روزها شاهد غیبت اسطوره هایی هستیم که هر کدام به نوعی نیستند. بابک معصومی از دنیا رفته. رضا حیدریانی که می تواند باشد اما نمی خواهد و حسین شمسی که می خواهد باشد اما نمی تواند. او مدت هاست که از سطح اول فوتسال کشور فاصله گرفته

پایگاه خبری فوتسال ایران– علی احدی

متاسفانه این روزها شاهد غیبت اسطوره هایی هستیم که هر کدام به نوعی نیستند. بابک معصومی از دنیا رفته. رضا حیدریانی که می تواند باشد اما نمی خواهد و حسین شمسی که می خواهد باشد اما نمی تواند. او مدت هاست که از سطح اول فوتسال کشور فاصله گرفته و تنها هر از چند گاهی علیه یکی از مسئولان مدیران موضع می گیرد.

اما او زمانی شمس فوتسال بود. روی دستش پیدا نمی شد. همه از بزرگی و جذبه اش صحبت می کردند. لقب کاپلو برازنده اش بود. زمانی شمس می رفت تا تبدیل شود به یک اسطوره مربی گری. همان زمانی که در جام جهانی برزیل خاطره ساز شد. زمانی که با گرفتن عصب پایش، قلب بسیاری از مردم به درد آمد و خیلی زود در قلب همه جا گرفت.

shams حسین شمس

اما زمان برای او خیلی دیر گذشت. همان طور که ممنوع الکاری شدنش چهار سال به طول انجامید و نتوانست با هیچ تیمی قرارداد ببندد. زمانی که به جای حضور در تورنمنت های معتبر دنیا، برای شرکت در جام های رمضان کویت تیم می بست و به جای همکاری با کشورهای اروپایی، برنامه اش در حوزه خلیج فارس را گسترش داد.

حالا بهترین مربی دنیا در سال ۲۰۰۹، سال هاست که خانه نشین شده. کمک اطرافیان هم جواب نداده. چندی پیش یکی از باشگاه ها مجوز مربی گری شمس را گرفت اما حضورش چند هفته ای بیشتر طول نکشید که دوباره دچار اعتزال شد. شمس بعد از رساندن ایران به جمع پنج تیم برتر جهان در سال ۲۰۰۸ تنها چیزی که تجربه کرد حرکت در سراشیبی سقوط بود.

سقوطی که او را به تبعید کشاند. تبعیدی کاملا خود ساخته. تبعیدی که نشات گرفته از روابط قهرآمیز با اطرافیان بود. از سعید لو و کفاشیان گرفته تا ترابیان و افتخاری و حتی فردوسی پور و سایر رسانه ها. از باشگاه منصوری و گیتی پسند گرفته تا دبیری و فولاد ماهان.

شمس تبعید

حالا کسانی که روزی خود را از نزدیکان او می دانستند از او فاصله گرفته اند. شمردن دوستانی که امروز دشمنش شده اند کار زمان بری است. اما به راحتی می توان مریدان او را شمرد. هیچ کس.

آری…مربی اسطوره اما عصیان گر فوتسال با دست خود، خودش را تبعید کرد. تبعید به جایی که فوتسالی وجود ندارد. او را این روزها هر جایی می بینیم جز در فوتسال.

در روزهای اخیر نیز خبر مذاکره اش با فدراسیون فوتبال اندونزی به گوش رسید. این درحالی است که فوتسال اندونزی هیچ‌گاه در ورزش محلی از اعراب نداشته‌است. در آخرین رنکینگ تیم‌های ملی فوتسال جهان در مکان ۴۵ام قرار گرفت و تا کنون موفق به صعود به جام‌جهانی فوتسال نشده‌است. تنها موفقیت اندونزی در منطقه جنوب شرق آسیا خلاصه می شود. این تیم هیچ گاه موفق به صعود از مرحله گروهی جام ملت ها نیز نشده است. کشوری که فوتسالش در تعلیق است و امضای قرارداد با شمس به بعد از رفع تعلیق موکول شده است. حالا کاپلوی فوتسال ما برای سرمربی گری باید پای میز مذاکره با این کشور بنشیند.

(اندونزی کشوری است با بیش از ۱۳ هزار جزیره. سیمئولوئه یکی از این جزایر است)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

بی نام... سه شنبه , ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

خود کرده را تدبیر نیست

نام ... سه شنبه , ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

شما نگران نباش الان که دوباره تیم نداره شروع می کنه به جون این و اون می افته!
از ارتباط با مدیران عامل تا مربی و بازیکن!!!!!!

ناشناس سه شنبه , ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲

کی میخواهیم اگر هم انتقادی از کسی داریم با احترام بیانپکنیم ، عزیز من شما اگه حسین شمس رو دوست نداری یا باهاش مشکل داری چرا اصلا به خودت زحمت میدی و مطلبی رو که در مورد ایشون نوشته شده رو میخونی و در آخر هم بهش توهین میکنی؟ دوسش نداری عزیزم رد شو برو ، شما مطئنا یا دو سه روزه تو فوتسالید یا اینکه کلا هیچ از فوتسال نمیدونید .
بهتر مودبانه تر با پیشکسوت خودت سخن بگی .

امید سه شنبه , ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵

سلام بر همه فوتسال دوستان
انسانیت حکم میکنه که به احترام سن و سال این مرد هم که باشه رعایت ادب کنیم
چه برسه به این که این مرد در سالی نه چندان دور بهترین مربیه دنیا شده
چقدر ما به ارزشهامون ارج مینهیم.چقدر از سرمایه های خودمون حمایت می کنیم
اندونزی اگه هیچی هم در فوتسال نباشه اما قدر این سرمایه ها را بهتر از ما می دونه
ادعا می کنیم شیعه حضرت علی ع هستیم شب قدر تا صبح قرآن رو سر میزاریم اما به هم کیشمون هم رحم نمی کنیم
حسین شمس تنها کسی بوده که تا حالا شهامت انتقاد از کسی را داشته که جای هیچ اعرابی در فوتسال نداره
بله افتخاری …..کدوم از ما انتقاد کردیم که آقایون فدراسیونی چراااااااا؟؟؟؟
فوتسال داره نابود میشه اون موقع ما به جون هم افتادیم
زنده باد شمس و شمسایی ها که افتخار فوتسال ایرانند

حسین سه شنبه , ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹

حسین شمس خیلی با معرفته یه دونست تو فوتسال ما…تا الان هم هرحرفی زده عین واقیعت…و ما چون حرف حق تلخه قبول نمیکنیم…کاش میتونستم حسین شمس رو ببینم بهش بگم تو تا ابد تو قلب مایی…. حسین شمس: تاریخ از مردی سخن خواهد گفت که در دنیا همتایی ندارد و تو بی همتاترینی…

نام سه شنبه , ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲

آقای احدى که مطلب رو نوشتى درسته که آقاى شمس خودش این بلا رو سرش خودش آورده و الان در بلک لیست فدراسیون فوتبال هست و اشتباهات زیادى رو انجام داده است ولى افتخار ات زیادى هم براى ایران کسب کرده که شما به راحتى از آن گذشتى !! ولى سایت شما براى اینکه شمسایی رو مربى تیم ملى کنه داره خودش رو خیلى تابلو به آب و آتش میزنه در حالى که حاشیه وحید شمسایی دو برابر شمس هست وشما این را میدانید !!! مثلا چه کسى در جام رمضان کویت دعوا کرد و حاشیه درست کرد چه کسى در لیگ هاى سال قبل همه بازى ها حاشیه داشته و برد هاى مشکوک داشته ؟؟!! چرا به آنها نمیپردازید؟!! ولى یادتان بأشد این همه حمایت کور کور انه از وحید شمسایی باعث نابودى فوتسال خواهد شد چون فراموش کردید حسین شمس هم خدایی دارید و اون خدا بموقع خودش را نشان میدهد!!هرگز خدا را فراموش نکن آقاى احدى!!

..... چهارشنبه , ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

شما هم یادت باشه وحید شمسایی هم خدایی داره، با اینهمه تهمت تو این ماه عزیز فقط گناه میکنی
هر اتفاقی که میفته اسم وحید شمسایی رو وسط میکشین، با این کار وحید کوچیک نمیشه بلکه این امثال شما هستین که کوچیک میشین
حسین شمس در حق وحید و خیلیها بد کرد، خدا هم جوابشو داد

قم مهد فوتسال ايران چهارشنبه , ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۷:۰۳

جونم شمس که انصافا بهش ظلم کردن
یکی از افتخار های قمی

من چهارشنبه , ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

من تنهایه چیزمیدونم واینکه این شمس هرچی روگفته حقیقته هرچی گفته راسته واینم خوب میدونم فوتبال وفوتسال مارو امثال کفاشیان وعلی ابادی واین اقای افتخاری به گندکشیدن فاتحه خوندن خداازسرتقصیراتشون نگذره برین ببینیدچراامثال حیدری وسط نمیان توروبه این روزای عزیزساده فک نکنین