کد خبر : 61623
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 - 10:17
-

سه گانه فوتسال ایران در سال ۹۴

سه گانه فوتسال ایران در سال ۹۴

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فوتسال ایران بعد از ناکامی در جام جهانی ۲۰۱۲ میلادی، سه سال دوران رکود را پشت سر گذاشت و عملکرد ناموفقی در عرصه های بین المللی داشت. تیم تاسیسات دریایی در نخستین حضور خود در جام باشگاه های آسیا که مردادماه امسال در اصفهان برگزار شد، با هدایت «وحید شمسایی»

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فوتسال ایران بعد از ناکامی در جام جهانی ۲۰۱۲ میلادی، سه سال دوران رکود را پشت سر گذاشت و عملکرد ناموفقی در عرصه های بین المللی داشت.
تیم تاسیسات دریایی در نخستین حضور خود در جام باشگاه های آسیا که مردادماه امسال در اصفهان برگزار شد، با هدایت «وحید شمسایی» با اقتدار بر بام فوتسال قاره کهن ایستاد و به روند ناکامی تیم های ایرانی در این رقابت ها پایان داد.
این در حالی بود که تیم های گیتی پسند و دبیری تبریز دو سال متوالی در مسابقه های جام باشگاه های آسیا در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ از دستیابی به جام قهرمانی باز مانده بودند.
قهرمانی غیرمنتظره تیم ملی فوتسال بانوان ایران در نخستین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در مالزی، مهم ترین رویداد این رشته ورزشی در سال ۹۴ بود.
ملی پوشان ایرانی که با تدارکات اندک گام به پیکارهای آسیایی گذاشته بودند، با ارائه بازی های درخشان و غلبه بر تیم های مدعی شرق قاره، در کمال ناباوری نخستین جام قهرمانی را بالای سر بردند و تاریخ ساز شدند.
تیم ملی فوتسال نیز با فراز و نشیب های فراوان راهی چهاردهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا شد تا به ناکامی های خود پایان دهد.
پر افتخارترین تیم فوتسال آسیا در دو دوره گذشته این مسابقه ها در امارات و ویتنام از دستیابی به جام قهرمانی باز مانده و جایگاهش در قاره کهن متزلزل شده بود.
کمیته فوتسال نیز در ابتدا قصد داشت با تمدید قرارداد «خسوس کاندلاس» اسپانیایی، تیم ملی را آماده حضور در جام ملت ها کند اما کاندلاس شش ماه این کمیته را سر کار گذاشت و در نهایت از تمدید قراردادش خودداری کرد.
سید رضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال نیز به ناچار دنبال گزینه های داخلی رفت و بعد از حواشی فراوان و برخی مخالفت ها، «محمد ناظم الشریعه» در نهایت سکان دار تیم ملی شد.
کسب عنوان نایب قهرمانی در رقابت های جایزه بزرگ برزیل و عملکرد مطلوب در دیدارهای تدارکاتی برابر تیم های صاحب نام روسیه و ایتالیا، امیدواری ها را برای بازگشت تیم ملی به دوران اوج افزایش داد.
ملی پوشان با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه راهی تاشکند ازبکستان شدند و با پیروزی های پرگل حریفان آسیایی خود را در هم کوبید و در دیدار فینال نیز با نتیجه دو بر یک تیم میزبان را شکست داد و برای یازدهمین بار قهرمان قاره کهن شد.
یکی دیگر از رویدادهای فوتسال در سال ۹۴، انتقال این کمیته به ساختمان جدید بود تا مقدمات استقلال این رشته ورزشی فراهم شود و یکی از آرزوهای دیرینه اهالی این رشته ورزشی به حقیقت نزدیک شود.
اما فوتسال ایران در سال ۹۵ رویدادهای مهمی را پیش رو دارد، تیم تاسیسات دریایی بار دیگر در جام باشگاه های آسیا و ملی پوشان در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا حضور خواهند یافت تا افتخارات بیشتری را برای ایران به ارمغان بیاورند.
همچنین برای نخستین بار تیم های فوتسال زیر ۱۷ و ۲۰ ایران تشکیل خواهد شد تا این تیم ها با هدایت مربیان داخلی بتوانند خود را برای حضور در رقابت های المپیک جوانان بوینس آیرس آرژانتین و رقابت های قهرمانی جوانان آسیا آماده کنند که امیدواریم پیشتوانه سازی خوبی برای تیم ملی شکل بگیرد و این رشته ورزشی در آستانه المپیکی شدن بتواند روند موفقیت های خود را افزایش دهد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ایمان پنجشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

این را باید یادآور بشم که تیم فوتسال تأسیسات دریایی امسال علاوه بر مسابقات باشگاههای آسیا در مسابقات جام باشگاههای جهان نیز حضور دارد