جام باشگاه‌های آسیا

جام باشگاه‌های فوتسال آسیا

مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۰۶ به صورت آزمایشی و به پیشنهاد ایران و میزبانی باشگاه شن‌سا ساوه تحت عنوان جام آسیا برگزار شد. در این دور از مسابقات که با حضور ۶ تیم برگزار شد تیم شن‌سا در فینال آرادوس تاشکند را ۵-۱ مغلوب کرد و به مقام قهرمانی دست‌یافت.

اولین دوره رسمی این مسابقات در سال ۲۰۱۰ و به میزبانی شهر اصفهان و باشگاه فولاد ماهان سپاهان برگزار شد. در این دوره ۱۰ تیم (تیم نوروز عراق بدلیل تعلیق فدراسیون فوتبال عراق از دور مسابقات کنار گذاشته شد) حضور داشتند که در فینال تیم فولاد ماهان توانست السد قطر را ۵-۲ شکست دهد و قهرمان اولین دوره رسمی مسابقات شود.

وحید شمسایی در پایان مسابقات به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد. او همچنین با ۱۷ گل زده جایزه عنوان آقای گلی را هم از آن خود کرد. وحید شمسایی از این نظر رکورد دار است و تا کنون هیچ بازیکنی موفق نشده بیشتر از ۱۷ گل را در جام باشگاه های آسیا به ثمر برساند.

قهرمانی فولاد ماهان

دومین دوره این مسابقات در شهر دوحه قطر و به میزبانی باشگاه الریان قطر برگزار شد در این دور از مسابقات که با حضور ۸ تیم برگزار شد، تیم شهید منصوری قرچک به عنوان قهرمان ایران شرکت کرد. منصوری در فینال این مسابقات مغلوب ناگویا ژاپن شد و به عنوان نایب قهرمانی مسابقات دست یافت.

محمد کشاورز در پایان این مسابقات به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت معرفی شد. اصغر حسن زاده نیز که در این مسابقات برای تیم الریان قطر به میدان رفته بود، با ۱۰ گل عنوان آقای گلی را از آن خود کرد تا تمام عنوان های بهترین ها به بازیکنان ایرانی برسد.

منصوری قرچک

سومین دور از مسابقات با حضور ۸ تیم در شهر کویت و به میزبانی باشگاه یارموک برگزار شد. گیتی‌پسند اصفهان پس از کش و قوس فراوان و بعد از ماجرای تبانی معروف، به عنوان نماینده ایران در این دور از مسابقات شرکت کرد. این در حالی است که تیم شهید منصوری قرچک به عنوان نماینده ایران باید معرفی می شد.

با این حال تیم گیتی پسند در فینال موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ آرادوس نماینده ازبکستان را شکست دهد و به مقام قهرمانی سومین دوره از مسابقات برسد.

محمد کشاورز برای دومین بار پیاپی عنوان بهترین بازیکنی را در پایان مسابقات از بدست آورد. احمد اسماعیل پور هم با ۹ گل زده، عنوان آقای گلی را به نام خود ثبت کرد.

قهرمانی آسیا گیتی پسند

n00094700-b

چهارمین دور از مسابقات نیز با حضور ۸ تیم در شهر ناگویا و به میزبانی ناگویا ژاپن برگزار شد. گیتی‌پسند نماینده ایران در مسابقه فینال در ضربات پنالتی مغلوب چونبوری تایلند شد و به مقام نایب قهرمانی این دور از مسابقات دست پیدا کرد. در بخش عناوین فردی نیز ایرانی ها دست خالی از ژاپن بازگشتند. سوفاوت از تیم چونبوری تایلند بهترین بازیکن شد و کارو موریوکا از تیم ناگویا ژاپن با ثبت هشت گل، عنوان آقای گلی را بدست آورد.

n00063604-b
پنجمین دوره این مسابقات نیز با حضور ۸ تیم در شهر چنگدو چین برگزار شد. در این مسابقات تیم دبیری تبریز به عنوان نماینده ایران حضور داشت و  با هدایت حسین شمس مقابل تیم‌های چونبوری تایلند و ناگویااوشنز ژاپن تن به شکست داد.

تیم فوتسال دبیری تبریز که با شکست مقابل ناگویااوشنز ژاپن از راهیابی به دیدار نهایی مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا باز مانده بود.در دیدار رده‌بندی این مسابقات به مصاف شن زن چین رفت. نماینده فوتسال کشورمان در این بازی که در سالن ورزشی شوانگ لیوی شهر چنگدوی چین برگزار شد، پس از تساوی ۵ بر ۵ در وقت معمول، در ضربات پنالتی با نتیجه ۱۲ بر ۱۱ به برتری رسید و عنوان سوم مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا را از آن خود کرد.

کارو موریوکا از تیم ناگویا ژاپن با ۵ گل زده عنوان آقای گلی را بدست آورد. وی همچنین به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت معرفی شد.

17

تیم دبیری در این دوره از مسابقات با مشکل بزرگی روبه رو شد. ویروس چشمی یک هفته قبل از شروع مسابقات در تایلند گریبان تیم را گرفت و دبیری در هر بازی چند بازیکن خود را به دلیل این مشکل در اختیار نداشت.

ویروس چشمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

عرفان بخت دهکردی شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

درود، لطفا شرایط اتخاذ شود ک ما در باشگاه های آسیا در فوتسال بیش از ۱ نماینده داشته باشیم تا در لیگ شاهد جوانگرایی باشیم و همچنین لیگ نونهالان و حمایت های مالی از فوتسال،، به نظرم افتخار فدراسیون ما فوتسال و فوتبال ساحلی هستن ک سابقه مدال در مسابقات جهانی نیز دارند واقعا حیف و تاسف بر انگیز است ک اهمیت زیادی داده نمی‌شود (قطعا ما در این دو شته پتانسیل حضور در فینال جام جهانی را داریم) ==به طور خلاصه فوتسال و فوتبال ساحلی افتخار مردم هستند و ما مردم از همه دست اندرکار آن دلسوز تشکر و حمایت می‌کنیم

با تشکر