کد خبر : 4610
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 فروردین 1393 - 8:57
-

کردی:ماهان تندیس می توانست به مقام بهتری برسد!

کردی:ماهان تندیس می توانست به مقام بهتری برسد!
رضا کردی سرمربی سابق ماهان تندیس قم در مصاحبه ای به بررسی وضعیت این تیم در لیگ پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رضا کردی سرمربی سابق ماهان تندیس قم در ابتدای لیگ بر‌تر فوتسال و سال‌های گذشته تیم فوتسال ارم کیش قم که از مدرسان فدراسیون فوتبال کشورمان به شمار می‌رود این روز‌ها در قطر مسئولیت هدایت تیم فوتسال العربی قطر را بر عهده دارد.
مسئول سابق کمیته آموزش هیئت فوتبال استان قم پس از حدود ۴ هفته حضور در نیمکت ماهان تندیس، این تیم را ترک کرد تا راهی قطر شود و هدایت تیم العربی دوحه را در دست بگیرد.
به بهانه پایان مسابقات لیگ فوتسال باشگاه‌های کشور با رضا کردی که هم اکنون در قطر حضور دارد گفت‌و‌گویی انجام که از نظر می‌گذرانید:

: مسابقات فوتسال لیگ قطر به پایان رسید؟ وضعیت العربی در جدول چگونه است؟
کردی: هنوز ۶ هفته به پایان لیگ قطر باقی مانده است و پس از پایان این مسابقات، درگیر جام حذفی فوتسال قطر می‌شویم ضمن اینکه تیم فوتسال العربی در حال حاضر در رده پنجم جدول قرار دارد.

شانس کسب قهرمانی هم دارید؟
کردی: در شرایط فعلی از ۱۷ بازی ۳۰ امتیاز کسب کرده‌ایم اما اختلاف تیم السد در صدر جدول با بقیه تیم‌های خیلی زیاد است و این تیم با استفاده از ۷ بازیکن خارجی توانسته اغلب بازی‌هایش را ببرد و با اقتدار در صدر جدول قرار گیرد.
در فوتسال قطر، بازیکنان خارجی تاثیرگذار هستند و تیم ما به همراه ۲ تیم دیگر تنها یک بازیکن خارجی داریم و بقیه تیم‌ها از تعداد بازیکن خارجی زیادی استفاده می‌کنند.

پس از پایان مسابقات لیگ و جام حذفی قطر قصد دارید در قطر بمانید یا به ایران بازمی گردید؟
کردی: باشگاه العربی اصرار زیادی به تمدید قرار داد دارد و چند باشگاه قطری دیگر هم برای قرارداد پیشنهاد داده‌اند و با شرایط فعلی احتمال ماندنم در قطر زیاد است مگر اینکه باشگاه صبا به من پیشنهاد همکاری بدهد.

در مورد پیوستن شما به کادر فنی ماهان تندیس صحبتی شده است؟
کردی: در این مورد با من صحبتی نشده زیرا بعضی از آقایان از اسم من وحشت دارند و نمی‌خواهند من را در قم ببینند اما اگر یک سال در ماهان تندیس کار کنم می‌توانم کمک فنی خوبی برای تیم شهرم باشم چنان که در زمان کوتاهی در امور فنی همکاری می‌کردم و به مدت ۳ ماه با تیم بودم و به شرایط این تیم آشنا هستم.

در مورد ماهان تندیس صحبت کنیم. به نظر شما کسب مقام ششم لیگ بر‌تر فوتسال برای ماهان تندیس نتیجه مطلوبی بود؟
کردی: فکر می‌کنم مقام ششم رتبه بدی نیست اما بدون شک ماهان تندیس ظرفیت این را داشت که به مقام بهتری برسد.

به نظر شما چه عواملی باعث شد ماهان تندیس نتواند نتیجه بهتری کسب کند؟
کردی: پیش از هر دلیلی، خروج اصغرحسن‌زاده به تیم ضربه زد زیرا حسن‌زاده به تنهایی یک تیم بود و بار تیم را بر دوش می‌کشید.
دومین دلیل مشکلات فصل، رفتن اجباری من بود که البته پیش از عقد قرارداد باشگاه را از تصمیمم با خبر کرده بودم و ماهان تندیس با وجود اطلاع از سفر قریب الوقوع من به قطر سکان هدایت تیم را به من سپرد.
دلیل سوم را در جوان کردن تیم می‌بینم که باعث شده بود بار تجربی تیم کاهش پیدا کند و چهارمین و مهم‌ترین دلیل هجمه‌های آقایانی بود که از تیم کنار گذاشته شده بودند.

جوان شدن تیم که به دست شما انجام شد. این جوان شدن تیم برای تیم حسن نبود؟ استفاده از بازیکنانی مثل اولاد قباد، راموز، فلامرزی و زاهدی و حتی اصغر احمدی که هر وقت بازی کردن موفق بودند.
کردی: ببینید در لیگ فوتسال ایران تیم دوم با تیم دوازدهم هیچ فرقی ندارند. من هم می‌دانم که ما در حال حاضر ظرفیت قهرمانی نداریم و به صلاح فوتسال ایران هم نیست که تیم‌هایی مثل ماهان تندیس قم یا میثاق قهرمان بشوند. به همین دلیل بهترین کار تولید بازیکن است و من هم هر زمانی که سر مربی نماینده قم بودم تیم را جوان کردم و نتیجه این جوان کردن تیم را فوتسال قم در سال‌های بعد دید و آنچه کاشته شد را درو کرد.

مدیریت باشگاه در ابتدای فصل از اینکه تیم جوان شود اما در مقابل شانس قهرمانی رو از دست بدهد موافق بود؟ یعنی برای ماهان تندیس قهرمانی مهم‌تر بود یا سرمایه گذاری روی جوان‌ها برای فصول بعد؟
کردی: قطعا هر سرمایه گذاری به دنبال قهرمانی است اما من به امیر جلالی مدیر عامل باشگاه ماهان تندیس گفتم بازیکنانی را جذب تیم کردم که هر موقع به آن‌ها نیازی نبود می‌توان برابر مبلغ قراردادشان پول رضایت نامه‌شان را گرفت.
من چند جوان خیلی خوب دیگر مثل علی فخار و طا‌ها نعمتیان هم جذب کرده بودم که متاسفانه برخی از آن‌ها پس از رفتن من از ماهان محو خواسته یا ناخواسته شدند.

در مورد هجمه‌ها نظرتان چیست؟ گفته می‌شود تغییراتی که باشگاه پیش از پایان نیم فصل در نیمکت تیم انجام داد بیشتر در جهت از بین بردن حواشی اطراف تیم بود؟
کردی: صد در صد همین طور است.

اما پس از این تغییرات هم حاشیه‌هایی بین تازه وارد‌ها به نیمکت رخ داد چنان که گفته می‌شود بین محسن حسن‌زاده و ناصر شریفی اختلافاتی به وجود آمد.
کردی: ناصر شریفی به این دلیل با محسن حسن‌زاده به مشکل خورد که حسن‌زاده اعتقادی به پسر ناصر شریفی نداشت و او را در ترکیب تیمش به میدان نفرستاد البته وقتی من تیم را می‌بستم در حدود ۱۰ نفر به من زنگ زدند و گفتند علی شریفی را برای تیمت بردار اما من این کار را نکردم چون نمی‌توانستم حق بازیکن جوانی که کسی را ندارد ولی از نظر فنی خوب و کارآمد است را به دیگری بدهم.
این بلا‌ها قبلا بر سر خود من آمده چه در دوران بازیگری چه در حال حاضر در دوران مربیگری بنا بر این نمی‌توانم حق را ناحق کنم.

با وجود اینکه باشگاه ماهان تندیس در جریان جدایی و رفتن شما به قطر بود با این حال چرا اصرار به حضور شما در نیمکت ماهان داشت؟
کردی: من به آقای جلالی گفتم که باید به قطر بروم اما ایشان گفت که من تحقیق کرده‌ام و به من گفته‌اند که کردی می‌تواند تیم را جمع کند.
خدا را شکر می‌کنم که به همراه کادر فنی و حمایت هیئت فوتبال استان قم و سید مهدی غیاثی یکی از کم حاشیه‌ترین و ارزان‌ترین تیم‌های لیگ را بستیم.

به نظر شما ماهان تندیس برای قهرمانی فصل آینده به چه ابزارهایی نیاز دارد؟
کردی: ماهان تندیس پیش از هر چیز به مشارکتی استانی نیازدارد و در وهله دوم همدلی، گره گشای بسیاری از مشکلات ماهان تندیس است. سومین پیش نیاز ماهان تندیس استفاده از تمام ظرفیت استان است یعنی بتوان اصغر حسن‌زاده، سعید تقی‌زاده و میثم ایلانلو را به قم برگرداند و در ‌‌نهایت از دانش فنی فوتسالی استان استفاده شود به عبارت بهتر برای موفقیت نیاز به جهاد داریم.

منظورتان از دانش فنی استان چیست؟
کردی: استفاده از تمام ظرفیت علمی و تجربی ورزشی قم که می‌توانند باری از روی دوش ماهان تندیس بردارند برای مثال حضور دکتر باقری، برادران غیاثی و برادران حسن‌زاده برای فوتسال قم غنیمت است و حضور همه کسانی که می‌توانند کمک کنند و البته با هم در یک تیم کار کنند.
منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

حمید دوشنبه , ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱

قسمتای اول این مصاحبه درست نیست.
اونجا که گفته “در این مورد با من صحبتی نشده زیرا بعضی از آقایان از اسم من وحشت دارند و نمی‌خواهند من را در قم ببینند اما اگر یک سال در ماهان تندیس کار کنم می‌توانم کمک فنی خوبی برای تیم شهرم باشم چنان که در زمان کوتاهی در امور فنی همکاری می‌کردم و به مدت ۳ ماه با تیم بودم و به شرایط این تیم آشنا هستم”
منظورش اصلا ماهان تندیس نبوده. بلکه تیم فوتبال صبا بوده چون کردی یه مدت آنالیزور صبا بوده و از مدرسان دوره های مربیگری فوتباله.
تو اصل مصاحبه خبرگزاری تسنیم هم از کلمه ماهان تندیس استفاده نشده. اون بنده خدا اصلا با ماهان مشکلی نداره. با صبایی ها مشکل داره

باقر دوشنبه , ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶

هر کسی از اول و آخر این مصاحبه چیزی حالیش شده به ما هم بگوید.
یکجا اعلام می کند من اگر بودم به مقام بهتری می رسیدیم ، یکجا اعلام می کند که تیم را جوان بسته بودیم.ایشون آنقدر از کار خودش مطمئن بود که با مدیر عامل تیم برسر قهرمانی این تیم شرط بسته بودند.

هوادار قمی سه شنبه , ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵

احسنت بر رضا کردی یکی از پر جرعت ترین و کار آمدترین مربی قم.
بنظر من هیچکس مثل رضاکردی جرات جوانگرایی در قم راندارد.
به امید برگشت کردی بهمراه حسن زاده ها و غیاثی ها

اصغر سه شنبه , ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

آقای کردی مشکل شما این است که بدون اجازه ی حسین شمس آب نمیخوری همین!!!!

Falcao12 جمعه , ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۴:۴۴

فقط حسین خان شمس!