کد خبر : 5238
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 فروردین 1393 - 16:32
-

اردلان:زنان برای حضوردر عرصه حرفه ای نیاز به علاقه و انگیزه درونی بالایی دارند

اردلان:زنان برای حضوردر عرصه حرفه ای نیاز به علاقه و انگیزه درونی بالایی دارند
بازیکن تیم ملی فوتسال به مناسبت روز مادر از ورزش بانوان می گوید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، نیلوفر اردلان ملی پوش فوتسال ایران که به مناسبت بمناسبت روز مادر گفتگو می کرد ، گفت: طی سه سال اخیر بابرترین فوتسالیست های زن دنیا اشنا شده و سعی کرده ام ازشیوه های تمرینی، تغذیه ، استراحت و دور از حاشیه بودن این ورزشکاران الگو برداری کنم تا عملکرد موفق تری در باشگاه در تیم ملی داشته باشم.

عضو تیم ملی فوتسال زنان ادامه داد: این قاعده را در زندگی هم مورد توجه قرارداده ام ونکات مثبت و تاثیرگذار افراد جامعه یا خانواده در زندگی به کار می گیرم.

اردلان گفت: شاید بودن در یک خانواده ورزشی مرا به ورزش علاقمند کرده است به طوری که حتی وقتی پسرم بدنیا آمد او تلاش کرد تا هرچه زودتر به فضای ورزشی بازگردد و باز هم فوتبال یا فوتسال بازی کند.

این بازیکن شوت زن معتقد است ورزش کردن برای همه زنان امری واجب است حال اینکه برخی افرادبخواهنددر حوزه حرفه ای ورود کنند یا خیر؟ تصمیمی کاملا شخصی است اما فعالیت یا ورزش های همگانی زنان و خانواده های آنان را در مسیر سلامتی سوق می دهد.

این بازیکن پرسابقه فوتبال وفوتسال زنان گفت: زنان ورزشکاربرای حضوردر عرصه حرفه ای نیاز به علاقه و انگیزه درونی بالایی دارند زیرا این ورزش تمام وقت و بخش زیادی دارد و گاهی فعالیت در این حوزه نیاز به هزینه کردن زیادی دارد اما این مساله در ورزش همگانی یا مبتدی کاملا متفاوت است.

اردلان گفت:در ورزش همگانی هدف ارتقا سطح سلامت فردومتعاقب آن افزایش سطح سلامت جامعه است وزنان بایدبرای حفظ سلامتی شان دو یاسه ساعت در هفته یا هریک روز در میان فعالیت های ورزشی داشته باشند.

این فوتبالیست معقتد است طی سال های اخیر میزان گرایش به ورزش در احاد جامعه افزایش یافته و همین مساله سطح نشاط و شادی را در جامعه بیشتر کرده است.

اردلان گفت: زنان نقش های متعددی درجامعه وخانواده ایفا می کنند و به نظر می رسد باشگاه ها و سالن های ورزشی نسبت به گذشته برنامه هایشان را به گونه ای تنظیم می کنند که فرصت بهتر و بیشتری برای ورزش در اختیار زنان بویژه زنان شاغل قرار دهند که این مساله درافزایش گرایش زنان جامعه به ورزش بی اثر نیست.

وی ادامه داد: افزایش گرایش به فعالیت های ورزشی در جامعه بویژه در میان قشر زنان نه تنهاافزایش سلامت خانواده ها را در پی دارد بلکه موجب پویایی جامعه نیز خواهد شد.

به گفته اردلان انگیزه در ورزش همگانی دستیابی به سلامت وارتقا آرامش است.

اردلان در ادامه ضمن قدردانی از توجه بیشتر به ورزش زنان در سال های اخیر از سوی مسئولان کشور گفت: درحوزه حرفه ای و قهرمانی همانگونه که از نامش مشخص است جدای از انگیزه درونی حمایت و تامین هزینه ها نیز مطرح است و همانگونه که در جهان متداول است یک ورزشکار باید از هر نظر مورد حمایت قرار گیرد تا انگیزه هایش برای کسب موفقیت ها چند برابر شود.

عضو تیم ملی فوتسال زنان خاطرنشان کرد: این درست است که کسب مدال یا سکو در مسابقات قبل از هر چیزی برای خود ورزشکار افتخارآور است و از طرفی سربلندی برای کشور محسوب می شود اما واقعیت این است که ورزشکار حرفه ای وقت و زندگی خود را برای ورزش می گذارد و هزینه های زندگی آنان باید از همین راه تامین شود.

وی پتانسیل زنان ورزشکار ایرانی را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت : وقتی زنان ایرانی می توانند بادرصد ناچیزی از اعتبار و امکانات اختصاص یافته به مردان هم دوش آنان درمیادین بین المللی افتخار آفرینی کنند یعنی آنان این توانایی را دارند که با حمایت کافی مسئولان کشور و ورزش جایگاه قدرتمند و بسیار بالایی را در جهان کسب کنند.

نیلوفر اردلان متولد سال ۶۴ و یکی از دو دختر ˈ اسماعیل اردلان ˈ دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان است.

اردلان در دو دوره از مسابقات بازی های کشورهای اسلامی عنوان خانم گلی را از ان خود کرده و مدت ها در پست کاپیتانی درخدمت تیم ملی بوده است و به دلیل علاقه بیشترش به فوتسال پس از جدا شدن بازیکنان فوتبال و فوتسال ، رشته فوتسال را انتخاب کرد و هم اکنون نیز به عنوان بازیکن تیم ملی در حال آماده شدن برای اعزام به مسابقات چهارجانبه روسیه وجام جهانی کوچک است .

تیم ملی فوتسال زنان کشورمان طی سال های ۲۰۱۲و ۲۰۱۳دردو دوره از مسابقات جام جهانی کوچک در پرتغال و اسپانیا حضور داشت و توانست به ترتیب جایگاه هفتم و پنجم جهان را کسب کند.
منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.