کد خبر : 58235
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394 - 9:25
-

بازپس‌گیری جام با خاطرات ازبکستان

بازپس‌گیری جام با خاطرات ازبکستان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین شمس سرمربی اسبق تیم ملی با نگارش یادداشتی از بازپس گیری جام در ازبکستان می گوید. با این‌که برخی از عدم برگزاری بازی‌ها و اردوهای تدارکاتی برای تیم‌ملی فوتسال قبل از جام ملت‌های آسیا انتقاد می‌کنند اما اعتقاد شخصی‌ام براین است، مسابقات پیش‌رو آن‌قدر برای فوتسال ایران بزرگ نیست

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین شمس سرمربی اسبق تیم ملی با نگارش یادداشتی از بازپس گیری جام در ازبکستان می گوید.
با این‌که برخی از عدم برگزاری بازی‌ها و اردوهای تدارکاتی برای تیم‌ملی فوتسال قبل از جام ملت‌های آسیا انتقاد می‌کنند اما اعتقاد شخصی‌ام براین است، مسابقات پیش‌رو آن‌قدر برای فوتسال ایران بزرگ نیست که بخواهیم تدارکی مثل جام‌جهانی برایش ببینیم. چند ماه قبل همین تیم با تیم‌های بزرگی چون ایتالیا، روسیه و برزیل بازی کرده و کادرفنی توانسته ١۴نفر اصلی خود را شناسایی کند. اردویی هم در مشهد برپا شده که می‌تواند بازیکنان را قبل از پرواز به ازبکستان متحول کند و آنها بتوانند قبل از اعزام به مسابقات تعهداتی که نسبت به مردم دارند را مرور کنند. نکته بسیار مهم این است که تا شروع مسابقات از میان ١۴نفر، بازیکن آسیب‌دیده‌ای وجود نداشته باشد و یکی از دلایل عدم برگزاری بازی تدارکاتی بزرگ نیز همین استراتژی ازسوی کادرفنی بود. تصور کنید بازیکنانی چون اصغر حسن‌زاده، محمد کشاورز یا محمد طاهری که نقش کلیدی در تیم دارند، صدمه ببینند که این معضل جبران‌ناپذیر خواهد بود. در ضمن ما باید از ٣ بازی دور مقدماتی خود که مثل همیشه بیشتر جنبه تدارکاتی دارد، نهایت استفاده را ببریم و تاکتیک‌های تمرین‌شده را پیاده کنیم.
یک نکته مثبت از نظر روحی هم در روند فوتسال ایران در این دوره تاثیرگذار است.
آخرین باری که ما قهرمان آسیا شدیم،‌ سال ٢٠١٠ در ازبکستان بود که ٧ بر صفر ژاپن را نیمه‌نهایی بردیم و میزبان را نیز با اختلاف ۵ گل در فینال از پیش‌رو برداشتیم. به همین دلیل بازیکنان با اعتماد بیشتری به مصاف حریفان می‌روند و تماشاگران پرتعداد ایرانی هم که در ازبکستان هستند، به یاری آنها خواهند آمد. صعود ایران به جام‌جهانی قطعی است چون تا نیمه‌نهایی راحت بالا می‌رویم اما آنجاست که به ژاپن برخورد می‌کنیم و باید این تیم را شکست دهیم. هدف‌مان بازپس‌گیری قهرمانی از ژاپن است که نیاز به حمایت فدراسیون هم دارد. مسئولان باید مثل تیم امید که از دور گروهی صعود کرد و پاداش گرفت، فوتسالیست‌ها را نیز شارژ مالی کنند تا ان‌شاءالله اتفاق خوبی رقم بخورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.