کد خبر : 71040
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مرداد 1395 - 9:54
-

فوتسال باشگاهی ، امروز از خواب بیدار می شود/ یک لیگ، چند مدعی و نگرانی هایی که داریم

فوتسال باشگاهی ، امروز از خواب بیدار می شود/ یک لیگ، چند مدعی و نگرانی هایی که داریم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال در شرایطی از امروز استارت می خورد که نقدها به کمیته فوتسال نسبت به بی برنامگی و بی نظمی مسابقات شدت گرفته و با واگذاری امتیاز دو تیم در لحظات آخر،دو بازی هفته اول هم لغو شد. تعطیلی هفت ماهه لیگ امروز به پایان می

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال در شرایطی از امروز استارت می خورد که نقدها به کمیته فوتسال نسبت به بی برنامگی و بی نظمی مسابقات شدت گرفته و با واگذاری امتیاز دو تیم در لحظات آخر،دو بازی هفته اول هم لغو شد. تعطیلی هفت ماهه لیگ امروز به پایان می رسد و هر چند نا منظم و در شرایطی بد، با این حال دوباره کوران مسابقات باشگاهی داغ می شود.در سال جام جهانی همه نگرانی هایی داریم با همه این تفاسیر لیگ فوتسال ایران با ستاره های بی بدیلش هیجان و حرارت خاص خود را برای دوستداران فوتسال خواهد داشت.در زیر مروری داریم بر وضعیت ۱۴ تیم حاضر در این پیکارها.

الف-مدعیان قهرمانی

در جمع تیم هایی که مدعی قهرمانی هستند می توان تیم های زیر را قرار داد:

۱-تاسیسات دریایی:شاگردان شمسایی گرچه از دو تورنمنت جام باشگاه های جهان و آسیا با ناکامی به ایران بازگشتند و روحیه چندان خوبی ندارند با این حال از مدعیان این دوره هستند.حضور بازیکنانی مثل شمسایی،سنگ سفیدی،نظری،طیبی، وفایی و … در تاسیسات از تیم پایتخت یک مدعی قهرمانی ساخته که با رفع کمبودها می توانند برای سومین سال به این مهم برسند.

۲-گیتی پسند اصفهان: به آنها باید لقب کهکشانی ها را داد.با تغییر مدیریت عزمشان را برای قهرمانی جزم کرده اند.حضور اصغر حسن زاده،افشین کاظمی و محمد کشاورز در کنار مورنو برزیلی و حفظ مهره های کلیدی مثل سپهر محمدی،مهدی جاوید،احمد اسماعیل پور ،مهران عالیقدر و سعید افشار گیتی پسند را حتی شانس نخست قهرمانی معرفی کرده است.

۳- مس سونگون:اگر از شوک جدایی اصغر حسن زاده بیرون آمده باشند می توان روی آنها به عنوان گزینه قهرمانی حساب کرد. شاگردان افضل در دروازه گلر تیم ملی را دارند و در سایر خطوط هم بازیکنان هماهنگی در اختیار دارند که در کنار مهره های برزیلی تیمی خطرناک خواهند بود.

۴- دبیری تبریز:تیم دوست داشتنی تبریز امسال هم با اصغری مقدم کار را ادامه خواهد داد.آنها بازیکن برزیلی را به جمع خود اضافه کرده اند و حمید احمدی هم در خط دفاعی مهره های کلیدی خواهد بود.این تیم اگر مثل فصل گذشته اما زودتر اوج بگیرد حتی می تواند قهرمانی دوباره را هم تجربه کند.

ب-مدعیان غیر قابل پیش بینی

تیم های زیر در زمره تیم هایی هستند که پتانسیل مدعی بودن و قرار  گرفتن در بالای جدول را دارند اما شاید با بدشانسی یا عوامل دیگر حتی برای بقا بجنگند.

۵-شهرداری ساوه:این تیم پس از صعود به لیگ برتر محسن حسن زاده را به عنوان سرمربی انتخاب کرد و این مربی هم با جذب چند مهره کلیدی از قم مثل تقی زاده،کوهستانی،اولاد قباد و نفراتی مثل مهدی مصطفایی و علی رهنما تیم خوبی از ساوه ساخته که حتی برخی ها آن را در اندازه های قهرمانی می دانند.

۶-حفاری خوزستان:حفاری که در سالهای اخیر در جمع مدعیان بوده این فصل هدایت خود را به صورت مشترک به علاسوند و مراغی سپرده و مشخص نیست دلیل این تصمیم چه بوده است.حفظ اسکلت اصلی تیم می تواند نقطه قوت حفاری باشد که شاید این تیم را مدعی نگه دارد.

۷-شهروند ساری:شهروندی ها این فصل شرایط به مراتب بهتری دارند.گرچه با چالش تغییر مربی روبرو شدند اما نجاریان این بار امیدوار است تیمش نتایج خوبی بگیرد به خصوص که محمد طاهری هم به جمع این تیم اضافه شده تا در کنار سایر باتجربه ها و تماشاگران ساروی منتظر قلعه عقابها باشیم.

۸-مقاومت البرز:برای این تیم احترام زیادی قائلیم.آنها زودتر از خیلی از تیم ها استارت زده اند و اردوهای متعددی داشتند.رضا فلاح مثل هر سال تغییرات زیادی در ترکیب تیمش داده و با جوانانش اگر به خودباوری برسند چه بسا در بالای جدول خودنمایی کنند.ی

۹-فرش آرای مشهد:تیم مشهدی که فصل قبل برای بقا می جنگید این فصل شرایط به مراتب بهتری دارد.گرچه تفکرات فنی در این تیم دچار دگرگونی نشده اما اضافه شدن نفراتی مثل قدرت بهادری،حسین عظیمی و رحمان سارانی در کنار حفظ اسکلت اصلی تیم چه بسا فصل بهتری را برای تیم مشهدی رقم بزند.

ج)در نیمه پایین وتلاش برای بقا

به احتمال زیاد از تیم های این جمع هیچکدام رنگ نیمه بالای جدول را نمی بینند و چه بسا اکثر آنها درگیر بقا در لیگ باشند:

۱۰-یاسین پیشرو قم:نماینده قم با از دست دادن چندین مهره کلیدی خود خیلی دیر برای مسابقات استارت زد.نقطه قوت آنها حضور مرد اخلاق یعنی محمدرضا حیدریان به عنوان سرمربی است اما او نه تنها کار دشواری در قم دارد بلکه مهره های چندانی هم در اختیار ندارد و بعید است بتواند با این تیم پا به پای مدعیان بجنگد.

۱۱-ارژن شیراز:در مورد این تیم کمی تردید داریم.آنها با بازگشت به لیگ انگیزه های زیادی دارند اما سرمایه گذاری آنها در حد یک تیم بالای جدول نبوده است.شاید یک اتفاق آنها را به نیمه بالا نزدیک کند اما از ارژن اگر حرف از سقوط نزنیم انتظاری هم جز قرار گرفتن در نیمه پایین جدول نداریم.

۱۲-آذرخش بندرعباس:تیم محبوب جنوب ایران که با حمایت تماشاگرانش فصل قبل در لیگ برتر ماند این فصل هم مشکلات عدیده مالی دارد.این تیم همین چند روز پیش استارت زد و کارش بسیار دشوارتر از فصل قبل خواهد بود.

۱۳-دانشگاه آزاد تهران: تیمی که در آخرین روزها امتیاز منصوری را خرید گرچه مدتی است تمریناتش را استارت زده اما وضعیت کادرفنی و بازیکنان این تیم ه طور دقیق مشخص نیست.این تیم اگر سقوط نکند باید خوش حال باشد که جایی در پایین جدول برای خودش دست و پا کند.

۱۴-طرح و توسعه الوند:تیمی که چیز زیادی از آنها نمی دانیم جز اینکه با خرید امتیاز میثاق انگیزه زیادی دارند.نه سرمربی آنها مشخص است نه بازیکنشان و نه تمرینات درست و حسابی داشتند.برای این تیم اگر چیزی جز سقوط فرض کنید خوش بین بوده اید مگر اینکه در ادامه چاره ای اندیشه کنند.

برنامه هفته اول لیگ برتر فوتسال به شرح زیر است:

پنجشنبه-۷ مرداد-ساعت۱۸

یاسین پیشرو قم – فرش آرا مشهد

مقاومت البرز – گیتی پسند اصفهان

شهرداری ساوه–دانشگاه آزاد(به تعویق افتاد)

شهروند ساری –حفاری خوزستان

طرح و توسعه الوند–آذرخش بندرعباس(به تعویق افتاد)

دبیری تبریز – مس سونگون

جمعه-۸ مرداد-ساعت۱۸

ارژن شیراز – تاسیسات دریایی تهران

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ساوه پنجشنبه , ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

چهار تا از مطلب از خودتون نمیتونید بنویسید.اگه روزنامه خبرورزشی یا سایت فدراسیون نبود چی میخواستید کنید شما

نام ... پنجشنبه , ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

به یاری خدا گیتی پسنده برنده مبشه